bellen Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Det ligner på fjellene inn i Syvdsfjorden, er det Skår det heiter der? Link to post
ing Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Hvor ?? Hei jawik...........dette er min heimplass "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
Jawik Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Vi kaller disse fjella SyvdsAlpene og ligger mellom Skår og Syvdsneset i Syvdsfjorden. I dag satte vi garn rett nedenfor og venter i spenning på morgendagen. Lokaliserte flere stimer med torsk. Første bilde fra venstre mot høyre: Skinstøde 336m, Haukelandsnipa 743m, Keipen 781m og slik bærer det mot syd til Høystakken 853-970m på siste bilde. The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Der har du stedet "ing" og på en vakker årstid. Hvorledes overlever du i Ulstein uten å se disse monumentale høydene hver dag The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
ing Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 ikkje lett.........................men det e no ikkje so langt heim, hverken til sjø eller land ;0) Ulsteinvik e også en flott plass, spesielt med båt ! "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
Gurba Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Bildet ble tatt på negården på sandøya i fjor sommer da det blåste som værst. Purken stoppet en båt og skulle legge inntil brygga for å gå og snakke til dem, ente med at dem måtte ha hjelp til å legge inntil. Blåser 15m/s pålandsvind og ikke legger ut fendere før dem legger til brygga sier vel noe. Dem som hjalp til var dem som dem stoppet Link to post
Bakstørn Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Noen som klarer å se hvor dette er? Må vel si at vi er i Nordland Link to post
Leidulf Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Denne bør vere vanskelig: Kvar er vi nå? og horisonten viser? - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
jonn Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Fiskerimuseet Hjertøya ved Molde? med Skåla bakgrunn, kansje? Link to post
dorry gutten Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 hvor? dette er et tøft bilde...forøvrig den første gangen at den tyske marine er på norgesbesøk offesielt Link to post
dorry gutten Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Fiskerimuseet Hjertøya ved Molde? med Skåla bakgrunn, kansje? helt rett....under hjertøyseilasen for ca 4 år siden Link to post
dorry gutten Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 (redigert) hvor ?? Redigert 10.April.2009 av dorry gutten (see edit history) Link to post
jonn Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Ubåter er vel "Bailbyen" Kristiansund, tatt fra Innlandet. Solnedgangen er utover Moldefjorden, Oterøya til høre, kjempefint bilde, Tatt fra Seilet? Link to post
roesok Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Dette er "gapet", åpningen mellom Oterøya og fastlandet sett fra Molde. Tautra ligger ca der sola står. Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
dorry gutten Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Ubåter er vel "Bailbyen" Kristiansund, tatt fra Innlandet.Solnedgangen er utover Moldefjorden, Oterøya til høre, kjempefint bilde, Tatt fra Seilet? jepps..ball byen kr.sund..men tatt fra pompehuset atme sundbåten på nordlande....med utsikt over til sentrun og kaibakken det andre bilde e tatt fra rica seilet..av en som jobba dær før Link to post
roesok Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Hvor kan dette være? Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
jonn Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Dette er Teistklubben, har gått indre leia der mange ganger, det er helt topp Link to post
roesok Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Dette er Teistklubben, Du verden! Var en tur på Atlanterhavsveien i kveld og kjørte tilbake "ytre leie" fra Vevang til Farstad. Må innrømme at jeg var i tvil selv hva dette stedet het. En god løsning da er å gå på "kart" på Finn. Da kan du velge flyfoto over det aktuelle området. Zoomet meg inn på en holme med bebyggelse lik den jeg tok bilde av, og det var Teistklubben. Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
dorry gutten Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Du verden! Var en tur på Atlanterhavsveien i kveld og kjørte tilbake "ytre leie" fra Vevang til Farstad. Må innrømme at jeg var i tvil selv hva dette stedet het. En god løsning da er å gå på "kart" på Finn. Da kan du velge flyfoto over det aktuelle området. Zoomet meg inn på en holme med bebyggelse lik den jeg tok bilde av, og det var Teistklubben. and gående flyfoto på finn så e d en dårlig løsning..pga .. lite oppdatering....jeg ser på et flyfoto dær jeg bor..og da kommer det opp et bilde av en snekke jeg har i hagen.....vell....den snekka er slakta for mange herrens år siden....dvs 4-5 år siden........så viss godtfolket tar slike foto som utgangspunkt for hvordan ting ser ut i den store vide verden tror jeg meg god sikkerhet at dem vil få seg et stall sjokk ...da ting viser seg å ikke være som det var på gode gammle finn.no... Link to post
osa Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Litt for lett å finne hva motivet er, men hvor er bildet tatt fra? Link to post
roesok Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 så viss godtfolket tar slike foto som utgangspunkt for hvordan ting ser ut i den store vide verden tror jeg meg god sikkerhet at dem vil få seg et stall sjokk ... Sikkert riktig at foto ikke alltid er av siste årgang, men poenget her var at totalbildet når det gjelder hus, veier, knatter og knauser stemte. Husene og naustene på Teistklubben har vel stått slik i minst hundre år og knatter og knauser ennå lenger... Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
jonn Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Bildet med Vindmøllene må være fra Smøla, bildet er tatt på vei ut til Veidholmen, kanskje fra Haugholmen, eller Innveien? Link to post
osa Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Rett med Smøla, selvfølgelig. Men "hvorfra" er helbom!! Dette detalj-bildet kan gi nye spor "i jakten på påskeskatten".. Link to post
havørn Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Osa, det er vel tatt fra Brattværet? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn