Kasund Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Dacapo: Er vel på sunnmøre, litt usikker men... Hareid/ulstein-regionen? Kan det stemme? Link to post
dacapo Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 (redigert) På sunnmøre ja - men ikke i ytre del Redigert 2.Mars.2009 av dacapo (see edit history) Link to post
BjornLie Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 (redigert) Ref til min oppgave lenger opp. Et hint til, det er ikke sørlandet, men ikke langt unna. Mao vi er fortsatt på Østlandet.... Redigert 2.Mars.2009 av BjornLie (see edit history) SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
NEPTUN-LE6621 Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 (redigert) Litt artig tråd.....derfor sender eg et bilde tatt fra Hytta mot eit sund på møre som alle som har gått rundt Stadten bør vite kor er... .......... eit lite tips: .........Redningskøyta har Konvoy fra Måløy nordover til Rosenlund heile sommarsesongen...........Og eit fasinerande kystområde både vinter og sommar.Du kjører også her om du skal vidare inn fjorden til eksempelvis Volda......eller heilt til Geiranger.. Redigert 2.Mars.2009 av NEPTUN-LE6621 (see edit history) **Båtfolk** -Vassendgutane- Link to post
bellen Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Hmm... Tar eg veldig feil om eg seier at dette bildet er tatt frå Storholmen mot Åramsundet, Neptun? Link to post
NEPTUN-LE6621 Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 (redigert) Hmm... Tar eg veldig feil om eg seier at dette bildet er tatt frå Storholmen mot Åramsundet, Neptun? Hmmmmmmmmmmmm... :o) ...Det var da voldsomt kor rett du skulle ha da...men tatt fra Voksa :o) Her er litt historie om sundet som er eit ynda dykkemål: "12. September 1944 ankommer 35 fly fra et britisk hangarskip som ligger i Nordsjøen som skulle på Anti-shipping tokt langs den Norske kysten, og dette skulle bli skjebnesvangert for skipet Felix Scheder som nå gikk under det tyske navnet V - 5307. Skipet ble etter at det var oppdaget av de britiske Barracuda flyene bombet flere ganger og gikk til bunns i Åramsundet i Møre & Romsdal sammen med 22 personer som omkom under angrepet. Felix ble i sin tid bygget på Nylands mekaniske verk. i Oslo som en hvalfangerskute før tyskerne rekvirerte skipet til forpost båt . Under tyskernes tjeneste var skipet utstyrt med synkeminer og to kanoner som var plassert på akterskipet. Felix Scheder ligger i dag som et typisk "Donald Duck" vrak i Åramsundet, og vraket av skipet ble offisielt oppdaget av Reidar Stridt i 1985. Nært er også vraket av Nobel. Siden den gang har mange dykkere besøkt dette flotte vraket. Forskipet med sine kanoner er godt intakt, men maskin rommet som fikk store skader under bombingen er temmelig brutt ned og ødelagt. Akterskipet har også sklidd ned på dypere vann og har forsvunnet. Vraket ligger på en dybde av tolv til tretti meter, og det er sterk strøm i området som kan medføre en viss risiko under dykking. Stedet har også stor skipstrafikk, så dykking på dette vraket må planlegges nøye. Du må ha en båt for å komme ut til Felix Scheder... " Kilde: http://www.skovheim.org/located/more/felix/felix.htm Redigert 2.Mars.2009 av NEPTUN-LE6621 (see edit history) **Båtfolk** -Vassendgutane- Link to post
oddes Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 (redigert) Du må nå minst sør for Kragerø før du er på sørlandet da Redigert 2.Mars.2009 av oddes (see edit history) Link to post
BjornLie Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Det er riktig det "oddes". Min oppgave holder seg innenfor Østlandet.... SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Helge Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Denne blir kanskje for lett nå? Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Selco18 Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Vi som ikke bor i syden definerer eller tenker litt anderledes om dette? Tenker sånn østlandet, oslofjorden, sørlandet, vestlandet, sør trøndelag osv... Link to post
2nd Trikker'n Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Risør er den første sørlandsbyen. Reven Tar Alle Gjessene Lørdag Kveld. Mikkel Farer Fort. Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 (redigert) Den reglen var ny. Den jeg lærte en gang i oldtiden (og som ikke hadde med like mange byer) og gikk i motsatt retning er: Lille Grimme Arne Trenger Ris. Og slike regler er det mange av. Hvem her sørpå klarer å holde orden på geografien i Finnmark? Her en regle for fjorder i Finnmark: Alle Piker Liker Tørre Vafler. Men huff, nå kom jeg langt vekk fra "Hvor på Østlandet . . . Lars H. Redigert 3.Mars.2009 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
BjornLie Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Er det ingen som klarer (eller vil) løse oppgaven i post 469?? SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Sira Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Tar`n gjerne jeg. Risør-Tvedestrand-Arendal-Grimstad-Lillesand-Kristiansand-Mandal-Farsund-Flekkefjord. En tur jeg forøvrig har tatt et par ganger. Ihvertfall ned til Mandal. Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
NovaMalin Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Du er på Skåtøy Bjørn. Helt klart østlandet. Sørlandet starter ved Grønholmgapet. Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
BjornLie Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Riktig det, SuperNova, det er Skåtøy, men hvor på Skåtøy. Begge bildene er fra kjente landemerker på Skåtøy, også omtalt en del såkalte "havneguider". Nå har dere fått mange hint.... ;) SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Mouche Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Prøver meg:Hvor er dette: Det er vel Korset og bildet tatt fra Østre Rauane? Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Her en oppgave som i hvert fall er fra Østlandet, - hvor? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gerhard Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 (redigert) Hei Lars, Dette kan jo være "hvor som helst", men jeg får det til å passe hvis du står ved Tofteholmen og tar bilde sydover: - Fra venste: Jeløya, Gullholmen, Bastøya (med Bastøykalven som den mørke delen) og bak det Horten / Tønsberg kommuner ned til Slagentangen (Skjult av Bastøya) Gerhard Redigert 3.Mars.2009 av Gerhard (see edit history) Link to post
Astor Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Enig med Gerhard der. Godt observert. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Hvor har vi gjemt oss denne gangen? Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 (redigert) Dette kan jo være "hvor som helst", men jeg får det til å passe hvis du står ved Tofteholmen og tar bilde sydover:- Fra venste: Jeløya, Gullholmen, Bastøya (med Bastøykalven som den mørke delen) og bak det Horten / Tønsberg kommuner ned til Slagentangen (Skjult av Bastøya) Godt observert! Var på vei fra Son over til Kommersøya i Sandebukten godt ut i oktober i 2002 og observerte hildring ut i fjorden. Trodde slikt kun skjedde under høysommer i juli! Lars H. Redigert 3.Mars.2009 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Selco18 Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Noen som har vært her? Her er det fra indre Østlandet, noen som kjenner seg igjen her. Link to post
GB36 Embla Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Til Selco18: Mitt råtips: Randsfjorden, Sandøya med Kongeøya lengst bort?? Maya Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn