Jump to content

Sjark med skjekte på slep fra Arendal


McNeill

Recommended Posts

Se på http://www.mamut.com/getek

- Gå forbi den dumme reklamen først og inn på selve siden.

- Velg nettbutikk

- Velg Vanngenerator.

- Der har du to: 11' - 17' NOK

Men om det vil virke på båtplassen din, det vet jeg ikke. Gerhard

Det er noen som har tenkt på dette som en mulighet før meg. :lol: Det var synd, for de prisene der kan gjøre en person rik på ganske kort tid om det fungerer bra ved lav omdreining. :yesnod:

 

Kan dette settes under kategorien åger pris? :eek:

 

:rolleyes: Jibb

Link to post
Share on other sites

Det lar seg nok gjøre å lage en generator som funker der det er strømning i vannet.

 

Til mindre hastighet der er på vannstrømmen til større må skovlene være. Med skovler på størrelse med ei låvedør vil der nok bli krefter nok til å drive en brukbar generator selv om det blir mye tap i gearet mellom skovlhjulet og generatoren.

 

Er der behov for sirkulasjonspumpe er det nok noe enklere med god batterikapasitet og et tidsur ettersom motoren ikke behøver å være gjennomvarm/driftsvarm hele døgnet.

 

Et solcellepanel er ingen dårlig løsning og gir fin vedlikeholdslading.

Link to post
Share on other sites

Hei Walter,

 

Når du først er igang med Kommedalsbåter, har du sett denne som er utlagt på finn.no:

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=450...811&pos=0&rub=7

 

Den ser ut til å være like pen i pussen som du engang kommer til å få din, det er jeg sikker på.

 

Dessuten er enda en Kommedalsbåt til salgs i dagens Stavanger Aftenblad, den har imidlertid en Marna istedenfor Sabb  :eek:

 

..... jeg tenkte bare å nevne hvis det er så at du nå har gått over til å samle på båter i sin alminnelighet  -  og Kommedalsbåter i særdeleshet....

 

mvh

Poseidon

(som heller aldri får for mange båter)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

.. har du sett denne som er utlagt på finn.no:

 

Dessuten er enda en Kommedalsbåt til salgs i dagens Stavanger Aftenblad, den har imidlertid en Marna istedenfor Sabb  :eek:....

Joda, den på finn.no har jeg sett. Vakkert skrog, og lyst og fint i veden....... :o)  ...også den fine dørken!

 

Når det gjelder å ha flere (Kommedals-)båter, så prøver jeg å overbevise kona om at det er lurt å ha flere båter samtidig, men hun ser ikke helt logikken i det......merkelig, spør du meg! ;o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jada, ser du blir ikke arbeidsledig med det første.

 

Men du må forandre teksten under navnet ditt fra "oppussings objekt!"

til "oppussings objekter!"

 

Nå må du få med flertallsformen  :wink:  :lol:

 

Lykke til, og god helg  :cheers:

 

mvh

Kjelli, som ikke fortsetter med sitt prosjekt før etter nyttår, men da blir der mye arbeid igjen.

Link to post
Share on other sites

....litt nyskjerrig sjef da

Bra bastard!

Du kan prise deg lykkelig over å ha en slik sjef, nyskjerrig og samtidig meget "game", vil nå jeg si..... :smiley: Godt å se at vi har "berga hu' fra hans Rasmus, og det som værre er!" Nå er resten opp til deg. Kommer over fjorden en tur for å være med på sjøsettingen, en gang utpå våren / sommeren 2005! :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Heldig som har en intressert sjef ja :yesnod:

 

Sjøsetting Walter :confused: håper du tenkte på M/S Bastard nå og ikke sjekta!

Når hadde du tenkt og plukke deler? På denne siden av nyttår eller mot vårparten?

 

Gunga Din: Tanken med denne er og ha den helt åpen! Sette inn FM´en og jeg hadde tenkt og beholde den hvit!

 

Så da får vi se hvordan det blir. Dette prosjektet blir ikke begynt på før M/S Bastard er ferdig!

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Må vel oppdatere her også :smiley:

Grunnet opprydning på HIP så kunne vi ikke ha båter stående ute så derfor har jeg gitt den bort :cryin:

Vel, det var jo litt sirkus da den ble hentet. Skulle egentlig komme en lastebil men det ble ikk noe av.

Så kom den nye eieren, som forøvrig er på jakt etter motor og skulle ha den på henger.

 

Dette så litt problematisk ut men vi fikk det til. Vi har jo truck på jobben.

Måtte heise den i baugen og bygge under med klosser så vi fikk hengeren under.

Det gikk greit, sveivet henger under. Tok nytt tak med truck og stropper akter og kjørte fremover ettersom det ble sveivet.

Dette tok en time, og det er synd jeg ikke hadde fotoapparatet med :sad:

 

Håper ny eier legger ut prosjektet her. Han skulle maile meg bilder etterthvert.

Han er selvfølgelig tipset om denne plassen :yesnod:

 

Vel, da var det historie :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...