Skipper Worse Svart 1.November.2010 Del på Facebook Svart 1.November.2010 Blir det lenge til vi får høre mere om denne historien tro Sikkert en uke eller to vil jeg tro. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
ibizafan Svart 1.November.2010 Del på Facebook Svart 1.November.2010 solgtesvart bilig\gavbort tapte 50-60 tusen på (dritten) Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 1.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2010 Men kjøperen gjorde en god handel da ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
ibizafan Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 BÅDE JA OG NEI HAR IKKE DÅRLIG SAMVITET NEI DE VAR EN SKOLE SOM DESTEN FIKK DEN KJØPTE IBIZAN AV DEM! DE HVAR PÅ EN MÅTE EN BYTTE HANDEL SOM JEG BETALTE GÅTT FOR Å BLI KVITT BÅTEN NAVETTEN Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 4.November.2010 Del på Facebook Svart 4.November.2010 (Historien om det som ses på bildet, kommer snart til en nettside nær deg) Blir det lenge til vi får høre mere om denne historien tro Her er historien Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Jernbåten Svart 4.November.2010 Del på Facebook Svart 4.November.2010 Det var en meget interessant artikkel Skipper Worse. Av den leser jeg at enhver selger i n'te ledd har et ojektivt ansvar for CE-merkingens gylidghet, både originalkvalitet og senere fysiske endringer foretatt av privatpersoner og profesjonelle. Hvis antakelsen stemmer, så er jeg fornøyd med at min båt ikke er CE-merket. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 4.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2010 Det der var jo en helt ufattelig skremmende og livsfarlig konstruksjon. Satser på at min båt ikke holder så lav kvalitet som den der i det minste. 3 mm laminat i skroget er jo nærmest for papp å regne når man kjører raskt i høy sjø. Her forøvrig en helt ny S540 til salgs, med rett motorstørrelse til FULL pris. Kanskje den er bedre enn min da... http://www.finn.no/finn/boat/used/object?WT.synd_type=agent&finnkode=25276502 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 4.November.2010 Del på Facebook Svart 4.November.2010 Se det. Fire små båter oppe i hverandre. (bilde lånt av SW) Jeg sitter nå og venter på at produsenten av også denne båten kommer på banen og erklærer at det ikke er noen feil på den. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 4.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2010 Atlantic 570 Explorer bygges i litauen, men om det er relativt samme båt som Enes 570 Explorer vet man vel ikke helt? Den oppgis til 650 kg så da må de ha mere enn 3 mm laminat vil jeg tro. http://www.atlanticboats.lt/index.php?id,33 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 4.November.2010 Del på Facebook Svart 4.November.2010 Det var en meget interessant artikkel Skipper Worse. Av den leser jeg at enhver selger i n'te ledd har et ojektivt ansvar for CE-merkingens gylidghet, både originalkvalitet og senere fysiske endringer foretatt av privatpersoner og profesjonelle. Hvis antakelsen stemmer, så er jeg fornøyd med at min båt ikke er CE-merket. I den grad relevant myndighet (SD) måtte interessere seg for merkingen eller det fysiske samsvar, vil nok den som til enhver tid er eier, ha risikoen for om det kommer et pålegg eller ikke. Det er vel mer interessant hvilket ansvar man får ved salg -- der vil svaret avhenge av hva man avtaler; men det er i alle fall sikkert at det etter hvert som båten eldes, må forventes at installasjoner og reparasjoner og vedlikehold er gjort av eieren selv og derfor kan man vel neppe forvente "fullt samsvar" på alle punkter. Det beste når man selger er å ta dette opp konkret og fraskrive ansvar for det. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Torrybra Svart 4.November.2010 Del på Facebook Svart 4.November.2010 Atlantic 570 Explorer bygges i litauen, men om det er relativt samme båt som Enes 570 Explorer vet man vel ikke helt? Den oppgis til 650 kg så da må de ha mere enn 3 mm laminat vil jeg tro. http://www.atlanticboats.lt/index.php?id,33 Som fersk eier av Atlantic 570 har jeg grunn til å bli bekymret? Noen som vet om dette er samme produsent og samme skroget som Enes båten? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 4.November.2010 Del på Facebook Svart 4.November.2010 Jeg sitter nå og venter på at produsenten av også denne båten kommer på banen og erklærer at det ikke er noen feil på den. Det kommer neppe, men jeg synes det er bra at det fokuseres på dårlig/feil laminering av fritidsbåter, og det kan se ut som det mange av de på markedet... også blant de mere velrenommerte fabrikanter... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 4.November.2010 Del på Facebook Svart 4.November.2010 Problemet er vel en mangel på interne ressurser (personell/økonomi) opp mot kostnaden ved å produsere teknisk korrekt, innenfor en pris som "markedet" er villig til å betale. Det blir om å gjøre å finne ut hvordan penger kan spares, for i det aldeles enfoldige marked er det bare keiserens nye design + pris som betyr noe. Markedet får jo de produkter det fortjener, og når "appearances are everything" kan det jo bare gå en vei.. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
2xDiesel Svart 4.November.2010 Del på Facebook Svart 4.November.2010 Verden vil/ønsker å bedras! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 5.November.2010 Del på Facebook Svart 5.November.2010 Problemet er vel en mangel på interne ressurser (personell/økonomi) opp mot kostnaden ved å produsere teknisk korrekt, innenfor en pris som "markedet" er villig til å betale. Det er nok mye i dette ja, men jeg tror også at ukvalifisert arbeidskraft er noe en også bør skjele til.... Det å bygge en båt er et håndverk, og ikke noe en bar gjør.... Det kreves gode rutiner, god ledelse, god internkontroll samt "skilled labours" hvilket ikke alltid er en selvfølge.. Jeg tror ikke det koster noe mere materielt sett å bygge båt "riktig", men det som eventuelt koster mer er arbeidskraften... og når de kan et håndverk så koster de mer enn de som ingenting kan.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 5.November.2010 Del på Facebook Svart 5.November.2010 Ja, det var det jeg mente med henvisningen til "personell" og ikke bare til penger. Man kan jo ha all verdens prosedyrer, kvalitetssikring og kontroller, om ikke de som følger dette har peiling på hva det er de gjør. At det siste de gjør er å spikre fast en CE-plate sier jo lite om hva det er den er spikret på. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 29.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2011 (redigert) Fant endelig den perfekte "fitting" i syrefritt stål til denne jobben på vår alles fabelaktige ebay.com Ikke så svindyre heller, kr 350 for 2 stk inkl. frakt fra stillehavskysten (men uten evt. moms/tollgebyr). Det var nok disse fabrikken skulle ha brukt om den het Nordkapp, Yamarin eller Askeladden.... GEM products 90 degree stainless steel 1" thru-hull barb fitting. Highest quality, solid cast stainless steel fitting and nut - not a stainless cap on a cheap nylon fitting! Polished head 316 stainless steel 1" hose barb 2 5/8" overall length 5/8" max hull thickness Mounts in a 1 1/4" hole Flange diameter: 2 1/8" Deluxe model includes neoprene washer, ground screw and the ability for one-man installation. Redigert 29.Januar.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 29.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2011 (redigert) Nesten dobbel pris direkte fra produsent $39 mot $22... http://www.gemlux.com/catalog2010/plumbing-thruhulls-90degree/78003 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1-90-Degree-Stainless-Boat-Thru-Hull-Barbed-Fitting-/400186192718?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item5d2cf4b34e Enda billigere her http://www.searay-parts.com/product_p/plumbinggem78003.htm Redigert 29.Januar.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
GunR Svart 29.Januar.2011 Del på Facebook Svart 29.Januar.2011 Snart har du den eneste Navette som faktisk er sjødyktig! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 29.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2011 (redigert) Snart har du den eneste Navette som faktisk er sjødyktig Ja jeg vil da håpe den blir sjødyktig Men mener du det er mange Navetter som ikke er sjødyktige da? Nå har han tatt av motoren og annonserer båten uten motor til 99 lapper... http://www.finn.no/finn/boat/used/object?WT.synd_type=agent&finnkode=25276502 Redigert 29.Januar.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
ibizafan Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Dem er sjødyktig til sitt bruk nesten stille vann skroget på navetten er vel 0.5-0,6 milimeter tykt der de er luftblærer tykkere latvisk standard.de hvar noen fine skroggjenomføringer du hadde nesten forfinne Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 (redigert) 0,5-0,6 millimeter??? Nå må du ikke ta helt av her da Du mener vel 0,5-0,6 centimeter ? Jeg målte 6 millimeter. Laminatet er neppe noe tynnere der det er luftblærer. Det er jo samme mengde polyester og duk som er smurt i forma selv om det har dannet seg luftblære på yttersiden. Jeg prøvde navetten i ganske grov sjø i høst, og den fungerte utmerket. Men pga. bankelyden fra rørbendet under dørken så prøvde jeg ikke med altfor stor fart da. Ja gjennomføringene i syrefast er flotte de.. og når det ikke finnes noe i messing eller plast i samme dimensjon så er kun det beste godt nok. Disse skal gi minst 1 cm klaring mellom rør og skrog. Redigert 30.Januar.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Hvordan en båt hadde klart å henge sammen med en skrogtykkelse på 0,5 mm, det hadde vært spennende og se på. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brodern Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Hvis den hadde vært laget i Aluminium hadde det jo fungert veldig fint :) Men i plast/polyester/duk ?? Tror det hadde gått rett i dass gitt Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 (redigert) papirbåt men da hadde den iallefall ikke veid over 500 kg. 0,5 mm syrefast stål hadde vel fungert en stund.. men aluminiumsfolie? Redigert 30.Januar.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.