Jump to content

Ønsker vurdering av verdi på båt


ordin

Recommended Posts

Hei.

Jeg lurer på hva en 1987 modell 15 fots Glastron er verdt?

I bra stand og uten skader.

Det er den typen med 2 seter i 1, slik at passasjeren sitter med ryggen mot føreren. Fast dekk foran vindskjerm.

 

Noen erfaringer med denne type båt?

Hva slags motor må til for å få bra fart på denne?

 

Hva kan være en grei pris på denne båten? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Holdt på og kjøpe en slik for noen år siden. Den modellen der synes jeg er veldig fin. Glastron Spirit 150 heter den. 50 - 70 hk er passende motor størrelse til denne båten. Tror 60 er det som vanligvis står på de orginalt. Da går den nok i overkant av 30 knop. Kanskje 35.

 

Tenker du pris med eller uten motor?

Link to post
Share on other sites

Er 70 hk maks motor på båten?

 

Tenker egentlig på pris uten motor. Jeg har funnet en med en gammel Mariner 60 hk (84 mod?) og båthenger. Prisen var på 32 000.

Men jeg synes motoren var vel gammel, og lurer på hva bare båten er verdt?

 

Er det eventuelt dyrt med 32' for dette samlet?

Redigert av ordin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis det er en lik båt som på bildet og den er bra stand så er nok rundt 30000 en grei pris med motor, ihvertfall når du får med henger. Uten motor ville jeg ikke betalt så veldig mye mer enn 20000. Er enig med deg at den motoren er i eldste laget.

 

Vet ikke hva maks motorstørrelse er men jeg hadde ikke nølt med å hatt en 70 hk på. 60 og 70 hk er ofte like motorer med tanke på vekt og sylindervolum.

Redigert av Anders (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Heisan,

 

Mistet for 2 dager siden min far, og i den forbindelse sitter vi nå og "får oversikten".

 

Hva er en slik båt verd?

Båten har ny kalesje (2005), FM 12 HK ( klokketypen med dynastart!) og har et helt ok utseende uten å være "flott".

 

19 fots plastsnekke er så langt unna hva jeg holder på med, så her er jeg blank - men denne båten er jo flott. Liten og lett, men med god plass til 2 i køya, og sitteplasser til mange.

 

Båten er vel kanskje fra slutten av syttitallet....

Cirkaverdi noen?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Ikke noe forsøk på reklamering av min annonse, men et reelt spørsmål på hva verdien på denne båten er (sånn ca.)

 

Kan de av dere som ønsker - ta en lett "verditakst"?

 

Ønsker jo ikke å utprise denne, men vil jo heller ikke selge altfor billig!

 

Hjelp!!!!

 

 

PS: Hadde det enda vært en gammel trebåt! :headbang::headbang:

 

:lol:

 

Red: Hadde feil årsmodell fant jeg ut nå...

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

En venn har blitt tilbydt denne båten som delbetaling på en bil. Har søkt på finn.no, autodb.no m.m uten å finne maken.

 

 

Hva verdsetter baatplassen.no denne båten?

 

Bilde

 

 

Bilde

 

Bilde

 

 

Det er en mørebas 14 fot og 50 HK.

 

 

Hva kan man få for noe slikt?

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Dette er bare en antydning fra min side :smash:

 

Motoren ser ut til å være fra sent 60 til tidlig på 70 tallet.

Verdi maks 5000 hvis helt strøken?

 

Båten så jo noe sliten ut, så jeg vil tippe maks 5000 for den også.

Følger hengeren med? 3-4000 for den.

 

Er det noe kalesje eller presenning til båten? Det kan i såfall pynte bildet litt.

 

Kan sikkert annonseres for ca 20000 og har man flaks får man det eller noe i nærheten.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Hei,

Vurdere å bytte meg opp mot Princess V40, Fairline targa 38-40, Sunseeker Portofino- så hadde det vært fint å få hjelp til prissetting for min båt.

 

Det er en Scand Atlantic 3500 Hard-top 2001 mod., spesial edition. Det eneste med to motorer siden begynnelsen av 90-tallet.

Det står Yanmar x2 a 233hk,

Den har strømaggregat, sonar, to kart systemer, radar, ekkolodd, to toaletter m/dusj, baugpropell to el.dregger, teakdørk som det er på toppmodellen 36DC, teak på badeplattform etc.

 

 

Kanskje vet du om noen som kanskje skal bytte seg ned?

 

 

vh

Atlantic 35

Redigert av Atlantic35 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Når du sjekker Finn så ser du endel Atlantic`er som ligger der. Noen har ligget siden i våres, så det har ikke akkurat vært stor omsetning av disse, kanskje høy pris?

 

Ellers så ligger jo før 90 talls atlanticer fra 600 000 til rundt 850 000, 90-2000 under millionen, og 2000 og oppover fra 1 100 000 til 1 550 000. Men dette kan du jo se selv på Finn.

 

Nå ser jo jeg fordelen med 2 motorer, men for eventuellt salg er jeg ikke sikker om disse båtene er lettere solgt med 2 istedet for en? Men båten din er jo godt utstyrt da!

 

Hvilken modell er det?

Link to post
Share on other sites

Helt ærlig så tror jeg ikke kjøperne står i kø for denne båten! Jeg ville satt max 10.000 for båt og motor. Motoren ser ganske pen ut, men det er vel fordi den er hellakkert? Motoren er vel fra 70-tallet m.a.o. 30 år og da har den gjort jobben sin.

 

Båten ser ut som "hel ved" men setene ser ut som modne for "soptippen"!

 

Ikke akkurat kurant vare og hvorfor ta denne som delbetaling hvis bilen er sånn nogenlunde kurant å selge?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

En vesentlig faktor for prissetting av båten er hvor propeller og ror er plassert. Dersom rorene er festet til akterspeilet er støynivået generelt lavt. Dersom rorene er plassert under båten, som ved alle modeller før 2000, skapes mye støy. Dette vet endel av de nye kjøperne av båten. Modellene med aktermontert ror har også bedre planingsegenskaper og fartsegenskaper, og vil nok derfor ligge 100 - 200.000 høyere i pris sammenlignet med den "gamle" ror- og propellmonteringen.

 

Jeg tror desverre ikke at du får noe vesentlig mer for 2 motorversjonen enn de som har eksempelvis Yanmar 340 eller tilsvarende. Men, finner du den rette kjøper kan du kanskje komme noe høyere. Antar du kan få 1.2 mil +/- 150.000 avhenger av en rekke forhold ved båten. Ekstrautstyret er kostbart men har ikke all verdens betydning for prisfastsettelsen. Dersom kjøperen oppfatter at selgeren har pleiet båten med omsorg kan dette virke positivt. Men 1.2 mil er mye penger så det kan nok ta noen dager før kjøperen kommer. Markedet synes å være lettest for Baltic i forhold til Atlantic, selv om Atlanticen etter mitt skjønn er en atskillig bedre båt.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...