Jump to content

Ønsker vurdering av verdi på båt


ordin

Recommended Posts

Her kan du ihvertfall laste ned Sabb 30hk eller 2J bruksanvisningen. Husk på at håndbok for 2G (18-22hk) og 2J (30hk) er det samme. D.v.s. der hvor 2J'en skiller seg ut fra 2G'en står det merknader om det.

 

Ellers så er det jo bare å skru av (løsne) vannpumpen, eller åpne de 2 små dreneringspluggene (da tar det imidlertid litt tid før motoren er tømt - tror det går på 4,5 liter på motoren + 2lt til sløyfen) på vannpumpa, som er den laveste delen på motoren, og tappe av. Du kan også skru av slangeniplen på innsiden av kjølesløyfen.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ja heretter er det første mann til mølla og penger på konto som gjelder...

 

... og så har du de som skal "holde av" til neste helg osv.

Mitt forslag til svar til "avholds-folket".... "Ring meg når du setter deg i bilen, så holder jeg av båten til du står i gården her.."

 

Og hvis de absolutt MÅ holde den av til neste helg... "Sett inn 1000 på mitt konto-nummer som håndpenger i kveld, slik at jeg har dem på konto i morgen". Hvis de ikke dukker opp og ser på båten har du litt for tort å svie. Dukker de opp men ikke skal ha båten har du litt for å ha holdt av båten.. :wink:

 

Mulig man rent juridisk bør kalle beløpet "ventepenger" e.l. da håndpenger gir visse rettigheter, men det er det sikkert noen bevandret i det som kan si noe om.

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her kan du ihvertfall laste ned Sabb 30hk eller 2J bruksanvisningen. Husk på at håndbok for 2G (18-22hk) og 2J (30hk) er det samme. D.v.s. der hvor 2J'en skiller seg ut fra 2G'en står det merknader om det.

 

Ellers så er det jo bare å skru av (løsne) vannpumpen, eller åpne de 2 små dreneringspluggene (da tar det imidlertid litt tid før motoren er tømt - tror det går på 4,5 liter på motoren + 2lt til sløyfen) på vannpumpa, som er den laveste delen på motoren, og tappe av. Du kan også skru av slangeniplen på innsiden av kjølesløyfen.

 

 

Jeg fikk til å bytte ja. Brukte de to dreneringspluggene. Jeg hadde på 2 liter frostveske og resten vann. Er det passelig?

 

... og så har du de som skal "holde av" til neste helg osv.

Mitt forslag til svar til "avholds-folket".... "Ring meg når du setter deg i bilen, så holder jeg av båten til du står i gården her.."

 

Og hvis de absolutt MÅ holde den av til neste helg... "Sett inn 1000 på mitt konto-nummer som håndpenger i kveld, slik at jeg har dem på konto i morgen". Hvis de ikke dukker opp og ser på båten har du litt for tort å svie. Dukker de opp men ikke skal ha båten har du litt for å ha holdt av båten.. :wink:

 

Mulig man rent juridisk bør kalle beløpet "ventepenger" e.l. da håndpenger gir visse rettigheter, men det er det sikkert noen bevandret i det som kan si noe om.

 

He he! Kanskje man bør begynne å tenke litt mer slik ja... hmmm... kanskje jeg får muligheten til å teste :smash::lol:

Link to post
Share on other sites

....Jeg hadde på 2 liter frostveske og resten vann. Er det passelig?
Vet ikke, for jeg vet jo ikke hvor mye "resten vann" er....(i liter?)

 

...men vanligvis så bør du ikke ha mindre enn 50% vann i en glycolblanding, da mister den virkning. Blandeforholdet og frost-terskel står som regel på emballasjen...

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Den ble solgt til en dieseldrikkende ( :lol:) kar fra Førresfjorden, Rogaland. Kjekt å selge båt til folk som er entusiaster. Fikk en følelse av at båten kommer i gode hender, så kommer jo den også nesten tilbake til sitt oprinnelsessted nå da :smiley:

 

Prisen kan jo kanskje den nye eieren avsløre om han vil? Han er innpå forumet her synes jeg han sa.

 

Neste gang skal jeg prøve å gjemme unna kaffikruser som det har vært diesel i, når jeg serverer kaffi :crazy: Høflig som han var ville han nesten ikke klage på kaffien heller :smash:

Link to post
Share on other sites

Skal du ikke ha deg ny båt da? Eller blir det en båtløs fremtid på deg?

 

Er slike bilder som gjør at man savner sjøen. Er ikke rart jeg mange ganger tenker "En gang sjømann, alltid sjømann". Greit vi opplever mye drittvær på disse supplybåtene som jeg jobber på, men det er mange flotte dager og kvelder også. Er blitt en del slike stemningsbilder på fine sommer og vinterkvelder ute i havet.

Link to post
Share on other sites

Det blir nok ikke ny båt på meg med det første nei. Kanskje når jeg er ferdig med den omtalte restaureringen av bilen min... Kanskje det er båt man skal restaurere neste gang? :smiley: Kan godt tenke meg trebåt igjen, med Sabb og gode greier - men ikke ennå. Får satse på jeg får bli med andre i ny og ne inntil videre. :flag:

 

noen jeg kjenner har visst restaurert ei snekke, og jeg visste ikke om det før i går :lol: ble litt inspirert:

 

 

Er balsam for sjela når man får slike opplevelser som bildene viser... behovet kommer nok til å melde seg før eller senere tipper jeg.

 

 

uansett - Kommer nok til å titte innom forumet her, selvom jeg ikke har båt.

Redigert av dralle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

är det lång tid sedan de renoverade snekka?lite kult att det bara e 4 platser från min på brygga.

 

Synd att en så fin båt som 43an skulle førsvinna från øyarna här.

Har varit ute å tittat på den i smyg ja :)

Men om du skulle vilja så e det bara att komma ut o titta på min på gøsund.

Mvh Lundberg

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

Ser man det! verden er ikke stor i desse internettider :lol: Så du har båt på Gjøsund? Ligger vel mange velstelte trebåter der ute så vidt jeg har sett!

 

Utifra bildene å bedømme er det noen år siden de restaurerte den snekka. Nå står den på land på Ytterland. Er ikke sikker på hvor de har båtplass jeg, men det finner jeg fort ut.

Link to post
Share on other sites

Nu har jag båten inne på gøsund industrier før uppussning. annars ligger den på valderhaugstrand.

e det den som ligger på gaveln av fiskebua?

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

Om dom inte har fått tag på gir , så kan dom prata med pål nere på mulli ( skaregg kajen ) han har 2 havererade sabb 8-10.

Bland annat min gamla

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

hei!har en bella 620 dc 2003 med en evinrude ficht 175 hk 2000 mod.

av utstyr kan det nevnes bla. kartplotter, portapotti,teakbord,ny tyssehenger 2008 ++.

båten er strøken.

hva mener dere denne er verdt??

Redigert av båtgaaal (see edit history)

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...