Jump to content

Nå skal Wallas'n på 20 favner!

alfb

Recommended Posts

Som emnetittelen tilsier, så kommer en til et punkt der nok er nok! Jeg er ikke en person som pleier å gi opp, men alikevel i stand til å se min besøkelsestid.

Helt siden jeg kjøpte båten har jeg hatt problemer med diesel varmeren, men har alltid klart å rep den. Har måtte skiftet glødeplugg en del ganger, skifet pumpe og nå sist monterte jeg tilbakeslag ventil på dieseltilførselen. Mellom hver rep fungerer den upåklagelig inntil den igjen klikker på et upasselig tidspunkt! Som her om dagen da vi var ute på nydelig speilblankt hav og flere -gr. Da er det rimeligt populært når den he%£*¥$ varmeren streiker!! Ny feilsøking - glødeplugg virker og diesel tilførsel ok. Etter å ha fundert litt i mitt stille sinn ble jeg og han inni meg enige om at dette ikke er verd å få ødelagt båtgleden på. Så dermed skal Wallas'n på 20 favner og så bestilles ny i morgen.

Forstår jeg det riktig, at det et Eber som er tingen??

Redigert av alfb (see edit history)

Jeg holder hvertfall en STOR knapp på Eber'n.

Hadde en D3 i gamlebåten som sa takk for seg etter 24 år!!!

Ble skiftet ut med D4 airtronic. Fra en god varmer til en annen som ga meg enda mere glede :thumbsup:

Har kun hatt erfaring med Wallas som kokeapparat. Dette burde også vært testet på sjøen mtp dens egenskaper til å flyte :lol:

Klikker når du minst vil at det skal skje. Spesielt om morgenen når kaffevannet skulle kokes opp :smash:

Ved nærmere ettertanke kan det være at wallas'n kan fortsette med sitt tilfeldige liv. I dag er det flest dyser nede i cabiner og bad og bare 1 dyse ute i cocpit hvor jeg faktisk ønsker varmen. Derfor kan den jo bare henge der og virke de gangene den finner det for godt. Så monterer jeg Eber'n (?) med kun 1 dyse i trappa ned til cabin og så lar jeg resten være ute.. Et par i sittegruppa og en inn under førerstol... Hmmm, dette skal bli bra, føler det varmer allerede ;-)

Jeg skal ikke ta over tråden din Alfb, men siden vi har noenlunde samme opplevelse av samme produkt hang jeg meg på. Til Speedy i innlegg 10. Det er interessant. Nå er det godt mulig at at Eber ikke trenger spesielt mye oppmerksomhet fra produsent, importør eller forhandler, men hvordan er tilgangen på service for Eber dersom man skulle trenge det? Ellers kan jeg opplyse at at jeg foreløpig ikke er på gi-bort-stadiet for noen få år gamle Wallas. Så den biten kan vi legge død selv om jeg er klar over at Snåsa-mannen har innstilt sin virksomhet.

Ang Eberspächer i Norge så er importøren i Bergen. Heter Alvøen Diesel og Elektro.

Har stor kunnskap på Eber. Får du feil på produktet så er det bare å ta kontakt og forklare dine problemer med denne. De vil kjapt fortelle deg hva som er feil.

Og hvor mye kan bli feil på en Eber? Du må nok skifte glødeplugg en sjelden gang. Brannvakten tror jeg sjelden ryker. I såfall har du kanskje noe annet som "trigger" frem problemet.

Eber er vel noe dyrere enn andre merker men av og til så er det faktisk noe i det å betale litt ekstra for kvaliteten.

PS! Eber har vært brukt i biler i mange år... Har Wallas og Mikuni det samme på sine meritt lister :lipseal:

Som emnetittelen tilsier, så kommer en til et punkt der nok er nok! Jeg er ikke en person som pleier å gi opp, men alikevel i stand til å se min besøkelsestid.

Forstår jeg det riktig, at det et Eber som er tingen??

Er helt enig med deg,hadde selv Wallas 3200,hadde den inne til service,ble aldri noe varme av den,itillegg hadde den altfor svak vifte.Bare ræva.Fikk levert den i innbytte (fikk faktisk god pris på den) på en Eber D4,varm og god båt,hele året. :thumbsup:

Redigert av Pelle Parafin (see edit history)

Til Speedy: At jeg valgte Wallas i sin tid kan ha sammenheng med at Eber i bilder å 60 og 70 tallet. Det var ikke alltid like moro. Til flere: Wallas har også sitt forhandlernett, men etter at de ble omroganisert i Norge og hovedavdelingen på Ski ble lagt ned har situasjonen i forhold til kompetanse blitt vesentlig annerledes. Og produktetenes oppbygging er ikke mye annerledes enn det Speedy beskriver enten det er det ene eller andre produktet. Jeg har har hatt Wallas-produkter som fungerer helt greit, men nå har jeg en 30D som ikke gjør annet enn å krangle unansett hva jeg gjør og den har neppe mer enn 5-6 år på baken og mitt porblem er at det mangler kompetanse til å løse problemet. Jeg har flere ganger fått lov til å betale for at såkalte "eksperter" i serviceleddet skal fortelle meg at alt er i orden.

Redigert av sigmundh (see edit history)

Å beholde en varmer som stopper av og til er nesten like dumt som å ha en båt som synker av og til.

Viss denne var til meg, så mener du at det er dumt å beholde gamle wallas'n i tillegg til ny eber(?)?

Men ville vel heller ha en varmer som streiker fra tid til annen, istedet for en båt som synker av og til...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...