cheetah Startet 2.Desember.2010 Del på Facebook Startet 2.Desember.2010 Hei allesammen Tenkte å starte en tråd for alle som har, har hadt eller har tenkt å skaffe seg en Sollux Her er det bare å komme med bilder av sin båt og erfaringer av prosjekter eller noe Kort fortalt alt som har med Sollux å gjøre Har selv en 80mod Sollux 24ac Med saltvannskjølt Yanmar 3Qm30. Er veldig fornøyd med båten men trengs litt oppussing Har tenkt å lage toalettrom i forkabinen siden det nå bare er i akterkabinen, Det elektriske trenger oppgradering, Nytt forbruksbatteri, Nye gardiner og putetrekk i for og Ac og så blir det nytt skrogtrekk i for og Ac. Har fjernet teppene som var i båten så dørken blir malt eller dørk belegg. Alltid noe arbeid i en båt Man får ta en ting om gangen Har bare dette bildet av båten foreløpig. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 2.Desember.2010 Del på Facebook Svart 2.Desember.2010 Jeg har tenkt på å kjøpe samme båt som deg Hvor bred er båten? Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 2.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2010 ca 260cm bred. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 2.Desember.2010 Del på Facebook Svart 2.Desember.2010 Er det ståhøyde i forkabin? Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 2.Desember.2010 Del på Facebook Svart 2.Desember.2010 Dette er jo helt topp. Rart ikke noen har tenkt på å lage en slik tråd før. Har en Sollux 27 AC M/ 140 HK Yanmar. Båt utvendig Båt innvendig. Inrtumenter. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Geir Hel Svart 2.Desember.2010 Del på Facebook Svart 2.Desember.2010 Ikke si noe til trebåteierne sollux, men pen båt du har, liker utsikten ifra førerposisonen Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
TideRace Svart 2.Desember.2010 Del på Facebook Svart 2.Desember.2010 (redigert) Håper dette er en godbit for kjennerne i tråden: Original katalog fra 1980: Side 1: Side 2: Side 3: Side 4 med data: Det hører med til historien at i 1980 hadde vi stort sett den største båten i havnene med denne, bare slått av en eller annen 26 eller 27 foter. Legg bare merke til det smakfulle mønsteret og fargen på tekstilene på denne tiden ;) Sollux 24AC var virkelig en av de største "siklebåtene" i 1980 Redigert 2.Desember.2010 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 2.Desember.2010 Del på Facebook Svart 2.Desember.2010 de kulefenderne var fine du Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 3.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2010 (redigert) Er det ståhøyde i forkabin? Spørs hvor høy man er men trur det er bedre enn en 24fots joda. hvis ingen andre har mål så skal jeg ta med tomstokken neste gang jeg er i båten Mange fine bilder her Redigert 3.Desember.2010 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 3.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2010 Dette er jo helt topp. Rart ikke noen har tenkt på å lage en slik tråd før. Har en Sollux 27 AC M/ 140 HK Yanmar. Båt utvendig Båt innvendig. Inrtumenter. Fin båt du har Blir sikkert en sånn på meg når 3fots syken slår inn Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 3.Desember.2010 Del på Facebook Svart 3.Desember.2010 Kanskje ikke den mest vanlige Solluxen, men dog. Formen har vært innom flere produsenter og endte opp hos Sollux før den ble solgt videre til Italia. Dette er en 1997 modell 21fot m.225hk. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
cheetah Svart 4.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 Sikkert bra med fart i den saken Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 4.Desember.2010 Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 Den flytter på seg den ja Akkurat passe fort Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 4.Desember.2010 Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 Kan jeg spørre hva maks fart er DW? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn-V Svart 4.Desember.2010 Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 Her er noen bilder av min Sollux 24 Ac, 1982 mod med 36 hk Yanmar :) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 4.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 (redigert) fin båt Er litt forskjellig fra min sollux 24. Har inngang til forkabinen på babord side og 3 sitteplasser på styrbord side. Har heller ikke det brune dekket og toalett i forkabinen. Er det brune dekket standard for 82mod? Har tenkt å få ordnet toalettrom i min båt å. kjekt å ha Redigert 4.Desember.2010 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn-V Svart 4.Desember.2010 Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 om det er standard for 82 mod vet jeg ikke, men er hvertfall standard på en hel del av solluxene. Tenkte å freshe opp fargen litt nå til våren :) Jeg har inngang i midten, og har enda ikke funnet noen andre som har det. De fleste har jo inngagn på babord som du sier. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 4.Desember.2010 Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 tror det var en løsning som var popelær på mange av halvfab solluxene Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 4.Desember.2010 Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 Kan jeg spørre hva maks fart er DW? Fikk ikke målt farten denne sommeren, men i fjor gikk den 58knop. Tror jeg passerer 60 til sommeren med ny propell og heis. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
cheetah Svart 5.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 (redigert) litt fart det ja. Bare 49 knop raskere enn min Men synes 7knop i marsjefart er passe for min del. Snekkelivet er herlig det Redigert 5.Desember.2010 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 5.Desember.2010 Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 Mao det fins en Sollux for en hver smak Har en annen båt der jeg kan se livet passere i 7knop. Fint det også Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
cheetah Svart 5.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 Mangler navn til båten min Noen forslag Noe med sol i eller bare sol? Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 5.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 (redigert) https://baatplassen.no/bildearkiv/34/34670/dsc_0636.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/34/34670/dsc_0644.jpg Fant 2 bilder til av båten Redigert 5.Desember.2010 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 5.Desember.2010 Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 navn på en gammel sang passer ofte godt feks: Rosanna som min båt heter er jo en gammel låt av Toto hva med Joline Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 5.Desember.2010 Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 Eventuelt bruke navnet som du har som brukernavn? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.