Jump to content

Sollux tråden


cheetah

Recommended Posts

Så en tegning i dokumentarkivet. Ikke dum den. Men det er alltid forskjellige måter å gjøre ting på så bilder hadde vært supert :thumbsup: Skal være god plass hvis man ligger på skrå i båten. Det er hovedsakelig ungene som skal sove der så det er god nok plass for de. Han eldste er 4 1/2år.

Link to post
Share on other sites

Her er det laget til noen skap, som ser ut til å være i størrelse med toalettrommet.

 

54_-1894849451.jpg

54_-714612123.jpg

 

Mulig du kan kontakte selger? Kanskje han har noen tips? :thumbsup:

 

Hvorfor ikke lage toaletten i midten, så sengen går mellom toalettet og skroget? Jeg kan lage en tegning hvis du ikke forstår :thumbsup:

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Gi bort pris :eek: Takk for tegningen fredrik :thumbsup:

 

Da jeg så annonesn først(for noen måneder siden om jeg ikke husker feil) så kastet jeg meg etter telefonen, men da var den solgt 20 min før jeg ringte :headbang:

 

Sender dere meg en IM om dere vet om noen sollux 24 ac'r? :thumbsup:

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg vært deg ville jeg hatt det toalettet enda mer til høyre på den tegningen som ble laget der.. helt inntil skroget på båten, så du får et vindu på det toalettet. slik det står nå tar det jo masse plass, + trangt om å komme seg i senga si.

 

Har en sånn løsning. Fungerer veldig bra. Skal ta noen bilder neste gang jeg er i båten.

"Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide."

Link to post
Share on other sites

Ja prisene på båtene varierer jo veldig ser jeg, og de som ligger til en så lav pris er det nok en del å gjøre med, men såklart skal ikke så altfor mye til for å få de pene igjen de båtene :) Årsmodell og motordtype/motorstand har jo og såklart en del å si på prisen :) Selv ga jeg 70.000 for min, med strøken motor og ett skrog som kun trengte en vask og polering :)

Link to post
Share on other sites

Min båt var vasket, polert og gjort klar for sommeren :sailing: Var visst ny topp på motoren. Motoren var like gammel som båten men godt vedlikehold. Gir og kalesje var bare 3år gammelt så var godt fornøyd med den prisen :thumbsup: Er selvfølgelig noe å gjøre med båten men det er sånn det er å ha båt. Alltid noe :smiley:

Link to post
Share on other sites

Tenkte på å lage til toalettrom i forkabinen også. Har ikke noen planer om å selge båten så tenker bare på det som er mest praktisk for oss for å nyte båtlivets gleder :sailing: Noen som har noen gode tips?

 

Skyvedør på babord side inn til forkabin, Dør inn til toalettrom på styrbord side. Grei plass på toalettet og nok soveplass til 2 voksne 160 og 185 cm i forkabinen.

toalett_001.jpg

toalett_002.jpg

toalett_004.jpg

toalett_006.jpg

"Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide."

Link to post
Share on other sites

Hadde tenkt litt pga sikkerheten hvis motoren skulle havarere å montere en brakett på badeplattformen til en 5hk tohatsu motor som jeg har. Hadde vært greit å få hele båten i havn, istedenfor med hele familien i gummibåt og båten igjen på sjøen :worry: Er det noen som har gjort noe lignende og har noen forslag og om man får kjøpt noe sånt?

Link to post
Share on other sites

Har du ett sveiseapparat og en imprignert 2X6 toms plankebit, så trenger du ikke kjøpe annet enn litt stål:)

 

Aktivmarin på Lillestrøm selger motorfester for små motorer. De har mange typer som kan monteres mange steder. Jeg skal sjekke i morra, så poster jeg hvem som er produsent. eventuelt så ringer jeg de om det ikke er oppført hvem som produserer motorfestene :thumbsup:

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Var en tur innom båten i dag og tenkte å sjekke oljenivået til giret. Hadde en vannpumpetang som jeg tenkte å bruke siden det er tette tagger på lokket men slet med å komme til :sweat: Finnes det noe spesialverktøy til denne? Har ikke prøvd å åpne den siden jeg kjøpte båten i sommer. Giret er visst bare 3år gammelt og har en gear ratio på 3.0. Det rare er at i følge brukermanualen til yanmar motoren så er ratioen på giret der på 2.03. Har det noe å si eller? Er kanskje for liten propell på båten da :confused: Trur ikke den ble byttet med giret.

 

Har et bilde som vise litt av giret her. Ikke så mye å se men...

 

dsc_0800.jpg

Link to post
Share on other sites

Har samme gir som deg ser det ut som og har også 3.00 ( Gear rating) som blir 1:3 utveksling. Vis du har får liten propell, så pass på at du ikke har høyere en 2800 i turtall. Vis du har høyere kan det blir veldig dyrt. Kjøpte ny propell i sommer, og fant ut av den er litt for liten. Fikk turtaller opp til 3000, men tok det fort ned igjen til lavt.

Noe som er greit med det giret er at du kan kjøre like høyt tutrall i revers som fremover. Altså et fett om du har høyre eller venstre gange propell

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...