Jump to content

Sollux tråden


cheetah

Recommended Posts

Er det noen som har laget toalettrom i en sollux24ac? Har tenkt til det selv og hadde vært kjekt med noen tips og råd om det :yesnod: bilder og tegning hadde vært supert :thumbsup:

 

Ta en titt her:) Tegninger Se på begge filene. Der er det tegninger med toalettrom

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har selv delt badeplattform med badestige i midten på min sollux men har desverre ikke noen bilder av den nå og så er den på sjøen. Ser at du har toalett i forkabinen og lurer på hvordan det er med skroggjennomføring med spyling av toalett og avløp? Gruer meg til å lage hull i båten når jeg skal ordne til toalett :sweat: Er det andre måter å gjøre det på uten å lage hull i den fine båten min :worry:

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv delt badeplattform med badestige i midten på min sollux men har desverre ikke noen bilder av den nå og så er den på sjøen. Ser at du har toalett i forkabinen og lurer på hvordan det er med skroggjennomføring med spyling av toalett og avløp? Gruer meg til å lage hull i båten når jeg skal ordne til toalett :sweat: Er det andre måter å gjøre det på uten å lage hull i den fine båten min :worry:

 

Jeg kan gå ut i båten en dag og ta noen bilder jeg, så får du se hvordan det er lagt opp :) Er badeplattformen din laget selv, eller kjøpt hos forhandler? Jeg fikk se de hadde delt plattform til snekke på seatronic til 6000kr, lurte på å se på den da dette ikke er så dårlig pris. koster jo en del de syrefaste røra, samt bøying og all tiden man legger i å lage selv.

Link to post
Share on other sites

Min første ikke planende båt var en sollux 24 AC .Den hadde toalettrom foran, v/k vann,septik,badeplatform med stigen i midten,72hk Sole diesel, marsjet 16knop max 18,5 (tom eller full lastet) Kjempe båt!!

wow :eek: Hadde du gjort noe spesielt med båten siden det var sånn fart på den?

Link to post
Share on other sites

wow :eek: Hadde du gjort noe spesielt med båten siden det var sånn fart på den?

 

Nei jeg gjorde ingen ting,kjøpte den sånn. Må innrømme jeg skvatt litt når vi fikk den på vannet trodde snekker gjorde max 7-9 knop.(kjøpte båten mens den lå på land)Den var for øvrig meget pent innredet.

Link to post
Share on other sites

Kanskje det er litt forskjellige måletyper på fart, med eller uten gps :rolleyes: Vet bare at min 80mod er halvplaner og med 33hk yanmar har en toppfart på 10knop :sailing: Er egentlig bra fart for en motor i den størrelsen og så bruker den nesten ikke diesel hvis det er sånn at den bruker 0.5l per nm :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

God jul og godt nyttår allesammen :newyearsign::newyearcheers: Min båt er fremdeles på sjøen men er litt sperret inne pga is og det :cryin: Har likevel noe å gjøre noe med den før det blir båttur igjen :smash: må ha nytt batteri og kanskje gjøre noe med dieseltanken, pluss mordenisering av det elektriske, puter og gardiner. og så var det toalettrom i forkabinen da :sweat: alltid noe å gjøre :giggle: Funderer litt på hva jeg skal gjøre med dørken. Om det blir nytt teppe, belegg eller lage nater og det på finerplatene jeg har fra før av :confused: Er det andre som har noen prosjekter med sin Sollux? Bare å dele :thumbsup:

Redigert av cheetah (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her er noen bilder av båten som nylig er tatt :smiley: Ser litt trist ut innvendig nå siden jeg har tatt ut tepper,gardiner og puter og er litt slitt. Får bare se på bildene som før bilder. Har ikke gjort noe med båten etter at jeg kjøpte den i sommer. Blir litt oppgradering etterhvert :smash: Bare å komme med noen tips :thumbsup: Hvis det var noen som lurte på det så har jeg målt høyden i forkabinen på ca 1.50m og akterkabinen på ca 1.20m.

 

dsc_0806.jpg

 

dsc_0807.jpg

 

dsc_0805.jpg

 

dsc_0800.jpg

 

dsc_0801.jpg

 

dsc_0799.jpg

 

dsc_0802.jpg

 

dsc_0798.jpg

 

dsc_0803.jpg

 

dsc_0804.jpg

 

dsc_0797.jpg

 

dsc_0794.jpg

 

dsc_0793.jpg

 

dsc_0795.jpg

 

dsc_0796.jpg

Redigert av cheetah (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis dere ser på bildene ovenfor så har jeg tenkt å gjøre om forkabinen til ren sovekabin. Har 2 små¨unger og vil at de skal ha god soveplass :sleep: Oss 2 voksne er det plass til i akterkabinen. Har sjekket :wink: Tenkte på å lage til toalettrom i forkabinen også. Har ikke noen planer om å selge båten så tenker bare på det som er mest praktisk for oss for å nyte båtlivets gleder :sailing: Noen som har noen gode tips?

Link to post
Share on other sites

Skulle ha tatt bilde av toaletten jeg har i forkabinen til deg jeg, men har glemt hele greia. Vet ikke åssen du kunne laget det i forkabinen din jeg, kanskje du kunne laget et rom til høyre når du går ned i kabinen? Bør jo ikke være så altfor stort det rommet, så tar ikke altfor mye plass. Vet ikke om det ville tatt mye bein plass fra senga jeg? I min båt har jo jeg åpning i midten av båten, med toalett til venstre og skap til div ting til høyre når jeg går ned i kabinen :) og da er det god plass til beina hvertfall, får ikke strekt meg heeeelt ut mener jeg å huske men.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...