Jump to content

Sollux tråden


cheetah

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Jag har nu varit ute på min första semestervecka med min Sollux 27 och är mycket nöjd med hur den uppträder i sjön. Vi har varit 4 personer + packning i båten och maxfart ligger på 9-10 knop. Jag trodde att den skulle gå något fortare på maxvarv. Marschfart 6-7 knop går båten väldigt tyst och fint. Jag har en volvo penta TMD31. Vad har ni andra för maxfart på era båtar och vad har ni för propeller?

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

https://baatplassen.no/bildearkiv/16/16656/80_1487251676.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/16/16656/80_2015595875.jpg Blåser litt liv i denne tråden. Kjære sjøulker av noen medborgere. Jeg trenger hjelp til valg av lakkfarge til sollux oppgraderingen min. Gjøre den moderne og gjøre den hvit ? Hvit og sort ? eller er dette som å banne i kirken på sollux sin stolthet. Bedre og finere og lakke den i originale farger ?? ja tar lang tid og dyrt jeg vet, menn det finnes noen ild skjeler som ikke bryr seg om murphis lov :)

Link to post
Share on other sites

Kan ikke Sollux opplyse om fargekode ved henvendelse direkte til de?

Hei

 

Tror Sollux er stengt ned. Det finnes en tråd her på forumet der det blir spurt om folk trenger deler og at det etterhvert som de ryddet lokalene skulle lage lister med hva slags utstyr de har for salg.

 

Men den tråden er liksom bare død ut, kjenner ikke til grunnen.

 

De meste av tegninger etc ble donert til BP og Ingars sitt arkiv.

 

Synd men tidene forandrer seg...

 

larss

Link to post
Share on other sites

takk får tipset skal se om jeg får svar der på nedlagt Sollux. Menn fargekode er ok, menn er det mest idyll og se en strøken original Sollux kjørende opp over eller skal jeg bare lakke den hvit som alle andre båter. Ingen som hadde noen meninger om dette ??

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Jeg har nylig kjøpt meg ny motor til min sollux 24ac.

Har motor festene og allt.

Men dette må tilpasses i båten.

Jeg må få skrudd motoren fast i skroget.

Ser di fleste skrur opp vinkeljern i veggene som står i bunnen av skroget?

 

Noen som har mål og tykkelse det burde være på dette vinkeljernet?

Jeg må få montert å målt opp så jeg har noe å gå ut ifra før motor skal heises opp i.

 

Legger ved bilde av båten i samme sleng ?

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Hei

 

Er det noe liv i denne tråden?

Har en Sollux 825 TC 1986 mod, med en Ford 2712 (72 HK).

 

Kunne vært artig å vite om noen har f.eks deler/utstyr liggende til denne båten og som kanskje kunne være interessant for meg eller andre.

 

For min del så vurderer jeg den nyere og større helstøpte badeplattformen og trim flaps.

Kunne også tenke meg tips om hvilken propell som passer best til båt og motor. Husker ikke data på den jeg har, men det er en fire-blad. 

 

Haavard

Redigert av Spretten66 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...