Jump to content

Da ble det ny båt idag, Sealine F34


Kire

Recommended Posts

Gratulerer med flott båt!

 

Re ditt spørsmål om hvordan det er langs kysten nå.... Min erfaring er at å frakte båter langs Jæren, Lista m.v. er bedre nå midt på vinteren enn sommeren, idet været er mer forutsigbart og at meldinger fra meterologer stemmer bedre overrens med virkeligheten.

 

Ville tippe du fyller drivstoff i Egersund som første stasjon, og den er isfri.

 

Kristiansand kommer du ikke inn til fyllinga på, men Flekkerøy er åpen.

 

Grimstad begynner å bli islagt, men Bibben som selger diesel ligger isfritt om enn så lenge.

 

Du må på utsiden av Arendal, dvs Tromøysund er forbeholdt yrkesfartøy, med unntak av Smørsund dersom du skal inn i havna for å overnatte. Jeg skal ut med båten i dag til Torungen, mao, ikke noe problem med is her så langt.

 

Hvordan det er lengre østover kan ikke jeg svare for, men der er sikkert andre som har oversikten der.

 

Vær obs på en vesentlig ting, isflak. støter du på isflak smeller det godt, ihvertfall dersom du har noe høy fart. Så lenge der er isflak ute, tilrådes det ikke å være underveis i mørket.

 

Du kommer til å få en kjempefin tur, med det fartspotensialet du har, er det vel tilstrekkelig med 1 overnatting underveis nå med "korte dager".

Link to post
Share on other sites

Gratulere med ny båt. Var godt du ventet en stund, for den er blitt satt betydelig ned i pris. Tror du har gjort et godt kjøp nå. Lykke til, og som nevnt over så gleder vi oss til du deler med oss erefaringene du får med båten.

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Artig med slike tråder. Fant annononsen - som sikkert flere av dere andre har hengt med på før:

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26386302

 

Og jeg beklager - var ikke meningen å fornærme eier her - det er jo flybridge på denne båten. Så bare ikke slik ut på det bildet jeg så først.

Gratulerer fortsatt like mye, selv om båter uten flybridge er enda finere. :giggle:

 

P.S: Ønsker ikke å starte en diskusjon om akkurat det, men prøver å ro meg litt i land her...sannsynligvis ble dette bare mye verre.

 

Flott tur venter nedover kysten....det er jo, som flere påpeker, ofte langt mer stabile vind- og værforhold langs kysten nå enn om sommeren. Bare å finne seg en luke uten meldt kuling og storm og frese på utaskjærs. :flag_bp:

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Grattis! Er det lov å spørre hvilken pris du endte på?

 

For de av oss som liker denne type båter uten flybridge, ser den ekstra pen ut. :-)

Det blir sikkert en kjempetur. Har du regnet på hvor mye drivstoff du kommer til å bruke og klarer du det nonstopp uten fylling av diesel

Fikk prutet endel.... :crazy:

 

har ikke regnet dette ut enda og vet ikke hvor store tanker det er heller, men tror det er 2 x 322 liter. Båten masjer greit 23 knop og aner heller ikke forbruket. Sealine importøren i Skien her jeg bor skal være med og hente båten og han vil være med på planleggingen osv. da han har kjørt denne turen mange ganger for leveringer + utstillinger i Bergen osv

 

Noen som har en formening om forbruket på disse motorene tar jeg gjerne imot tips og råd

Redigert av Kire (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt. Selv om jeg ikke ble venn med min Sealine, regner jeg med at du har forvisset deg om at dette blir bra for din del.

Jeg kan iallefall love deg at du har kjøpt en solid båt. Det er også en svært bra båt i dårlig vær. Finish og teknisk utførelse er i topp klasse, og jeg påstår at de ligger over sine øvrige engelske kolegaer i så måte.

Prisen som sto i annonsen, tilsier også at du har gjort et godt kjøp. :thumbsup:

 

Da får du bare begynne å glede deg :cheers:

Link to post
Share on other sites

hei å gratulere med nybåten :cheers_wine: synes dette er en nydelig båt,

faktisk teller jeg på knappene ang båtbytte, blir en med 2kabiner så får jeg se. har tittet endel på sealine f34 og 33 men aldri vært ombord i en, og lurer derfor på hvordan flyen er på disse ang sitteplass for 4-5 personer ,ser for meg ut som det kun er plass til 2 pers i stolen framme og en stor solseng bak, kan denne gjøres om til sitteplasser?

ellers syns jeg dette ser ut som en kjempebåt så nok en gang gratulere :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

:yesnod:

Noen som har en formening om forbruket på disse motorene tar jeg gjerne imot tips og råd

 

sender du meg en mail med din mailadresse skal jeg sende deg innfo på forbruk og div på 41p motoren.

forbruk på full guffe 3900 er rett i overkant av 45l i timen pr motor, og på 3500 ca 43 l i timen pr motor.

vet ikke hva som er max marsfart på disse, men 3500 burde vel gå???

Link to post
Share on other sites

hei å gratulere med nybåten :cheers_wine: synes dette er en nydelig båt,

faktisk teller jeg på knappene ang båtbytte, blir en med 2kabiner så får jeg se. har tittet endel på sealine f34 og 33 men aldri vært ombord i en, og lurer derfor på hvordan flyen er på disse ang sitteplass for 4-5 personer ,ser for meg ut som det kun er plass til 2 pers i stolen framme og en stor solseng bak, kan denne gjøres om til sitteplasser?

ellers syns jeg dette ser ut som en kjempebåt så nok en gang gratulere :flag_bp:

 

Arrangementet og plassen på flybridgen var faktisk grunnen til at jeg valgte denne båten i sin tid. Det er særdeles god plass oppe på flyen til å være en 34 foter. Stor seng som kan endres til 2 benker med bord. Høyden på rekkene og vindskjermen ble imidlertid altfor lave etter mine forventninger.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny flott båt :cheers_wine:

Er det ikke en deilig følelse. Hadde den samme følelsen sist høst. Utolmodig etter å komme igang og gjøre det til "din båt". Med dine løsninger og klargjøring til mange fine turer.

Nå har vi en skikkelig vinter. Håper vi får en skikkelig sommer.

God hentetur og lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...