Jump to content

Da ble det ny båt idag, Sealine F34


Kire

Recommended Posts

Blir i første omgang besøk hos Freddy :-) og mulig jeg må leie en plass der en stund. Har en søknad om større der jeg ligger, men de har bare 4 stk 4mtr. Hadde håpet de la ut en lengde til, men det løser seg nok en dag.

 

Den F33 med høye rekka oppe på Fly``n er IKKE orginalt. Det er veldig enkelt å endre dette, da den kan løftes rett av føttene sine og en som er proff skjøter disse uten at det blir synlig.

Mye mulig jeg legger på disse ca 8-10 cm og får på et le trekk. (den F33`n der er skjøtet bortimor 20 cm og det blir noe i meste laget synes jeg. (snakket mye med den eieren, meget hyggelig og fin båt)

 

Vi har aldri hatt slik båt type før, så det får prøve seg. Om valget ikke skulle være rett er det lett å bytte igjen.

Skal jo glatt innrømme at tilbudet de kom med på den 44 Sunnseeker Camarque de har der var utrolig fristende, men det er veldig stort da, men råtøf båt

Link to post
Share on other sites

Vet du når på dagen den 20. du kaster loss? Trenger du kanskje mannskap/los/selskap de første mil :wink: ? Feks fra Stavanger til Tananger eller Egersund?

 

Kjetil S

 

Hei Kjetil S

Det hadde jo vært hyggelig vettu, men har ikke kommet så langt i prosessen enda. Skal ned på Sealine senteret i Skien i morgen for å snakke med kompis Freddy der, da det er de som kommer i retur fra Bergen den dagen med utstillingsbåtene sine.

Det kan også fort bli slik at en annen på senteret der bare henter båten i retur for meg, da hen mulig skal levere en båt denne veien i februar/Mars.

Du hører fra meg nærmere

 

 

Kan jeg spørre ka pris du fikk på Sunseekeren

 

Litt feil sitert av meg det der, da tilbudet de kom med til meg var prisen de la den ut på nettet for, bare det at de spurte meg på tlf om jeg var interrisert i en slik båt første gang jeg ringte dem. Fikk også følelsen av at det var prutningsmonn på den. Om du er interrisert tror jeg du ville fått den for 1.430 om du byr det. En venn av meg solgte en slik i forfjor sommer for Kr. 1.750 En skikkelig tøff båt den der

Link to post
Share on other sites

Blir i første omgang besøk hos Freddy :-) og mulig jeg må leie en plass der en stund. Har en søknad om større der jeg ligger, men de har bare 4 stk 4mtr. Hadde håpet de la ut en lengde til, men det løser seg nok en dag.

 

Alltid hyggelig med flere folk med de rette hobbyene :cheers:

Nå ser det ut til at det blir litt utbygging der nede fremover også, men kanskje litt lang transit før en er ute der en ofte vil være med båten.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Alltid hyggelig med flere folk med de rette hobbyene :cheers:

Nå ser det ut til at det blir litt utbygging der nede fremover også, men kanskje litt lang transit før en er ute der en ofte vil være med båten.

 

Jepp, det er jo et miljø der nede vettu og litt full fart. Ser det er lagt ut en brygge til nå ja og jeg kan leie er plass på den.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har ikke fått hentet den enda.

Skal bort og bo i båten siste helgen nå i Februar. Skal vaske, kose og stelle litt, mulig kjøre litt utpå også.

Blir mulig hjemtur Fredag den 11.3 da det den 10.3 er et Sealine mini messe i Stavanger havn med 3 båter som vises der, blir ba mulig ¨å slå følge med dem Fredag morgen til Kristiansand.

De har da Sealine messe der på Lørdag og hjem til Skien Søndag, så tror jeg blir med der, da det også er omgangsvenner som er på denne trippen

 

Haster ikke med å fa den hjem, da jeg er for opptatt denne måneden

 

holder dere oppdatert med bilder og slikt fra tur og besøk i båten

Link to post
Share on other sites

Høres gøy ut :wink: .

Men hvorfor står står det egentlig Sea Ray 290 Sundancer i overskriften din? Det er vel den gamle båten din? Var det en moderator som endret tittelen uten å lese hvilken båt du hadde kjøpt?

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Var det en moderator som endret tittelen uten å lese hvilken båt du hadde kjøpt?

Ja, ikke alltid vi setter inn den moderator-teksten. Siden det ikke sies noe i innlegget om hvilket båt det er antok jeg at det dreide seg om den som fortsatt står i signaturen, altså Sea Ray 290 Sundancer.

Får jeg oppgitt hvilken båt det dreier seg om skal jeg rette tittelen igjen.

 

Oppdatert: Kire har sendt melding om at det er en Sealine F34 og tittelen er rettet.

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Grattis med flott båt ,dette bør du glede deg til .Det er jo en flott tur ,også på denne tiden av året.Tok den turen jeg også ,fra Jåttavågen og til Horten i januar for noen år sia.Har en P330 med 2x VP 41B å ca 640 l tanker,bunkra i Egersund og Arendal.Da lå vi i ca 20kn stort sett helt til Horten,bortsett fra da vi runda tuppen og gikk opp til Mandal i stup mørke.Var litt redd for drivis ,så tok det pent da det var mørkt å veldig ukjent farvann å båt.Husker godt dem gammle gutta i sjærgårdstjenesten der oppe lurte på om vi hadde tippe over,når vi skulle gå Jåttavågen Horten i januar.Men vi hadde knall vær og hele Baatplassen med oss på reisa,så det var en opplevele jeg seint glemmer .Lykke til med ny båt og turen nedover,å syng ut om kamerantane dine trenger en båtfører nedover :thumbsup:

 

Tine iV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ville bare komenter at ikke alle er optatt av å ha mange liggeplasser fordi om båten er stor. noen er kansje mere optatt av kvalitetssoveplasser og komfort for få personer. Men så klart er det fristende å overinnrede store båter..

burde være flere sengeplasser med de målene ? ;-)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Grattis med flott båt ,dette bør du glede deg til .Det er jo en flott tur ,også på denne tiden av året.Tok den turen jeg også ,fra Jåttavågen og til Horten i januar for noen år sia.Har en P330 med 2x VP 41B å ca 640 l tanker,bunkra i Egersund og Arendal.Da lå vi i ca 20kn stort sett helt til Horten,bortsett fra da vi runda tuppen og gikk opp til Mandal i stup mørke.Var litt redd for drivis ,så tok det pent da det var mørkt å veldig ukjent farvann å båt.Husker godt dem gammle gutta i sjærgårdstjenesten der oppe lurte på om vi hadde tippe over,når vi skulle gå Jåttavågen Horten i januar.Men vi hadde knall vær og hele Baatplassen med oss på reisa,så det var en opplevele jeg seint glemmer .Lykke til med ny båt og turen nedover,å syng ut om kamerantane dine trenger en båtfører nedover :thumbsup:

 

Tine iV

 

Hei

 

Hvor er Jåttavågen i forhold til Stavanger?

Hadde planer om å tenke på Flekkerø, da Stavanger - Kristiansand bør være greit. Hente tur den 10/11-3 kommer selvfølgelig ann på langtidsvarsel også. Er nok en fin tur dette. Kunne tenkt meg å brukt påsken også, men så lenge til att og verker litt med å få den hjem. Påsken kan vi jo ta her i fjordene også, selv om vi aldri har vært ute så tidlig.

Link to post
Share on other sites

Jåttavågen er sia Stavanger Stadion ,så er et stykke opp til Stavanger før du runder Tannanger å går nedover.Flere her inne som er bedre kjent en meg,men mener det var et par timer opp til Tannanger fra Jåttavågen.

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

...men mener det var et par timer opp til Tannanger fra Jåttavågen.

 

Nåvel, er vel ikke mer enn en 17-18 Nm fra jåttavågen til du passerer Tananger ville jeg tro. Så dårlig går vel ikke den sealine'n at han trenger et par timer ;-)) Hillevågsvannet, hvor hans båt vel ligger, er enda litt lenger ute i Gandsfjorden - så da er det vel snakk om ca +/- 15 Nm før han passerer Tanganger på vei sørover vil jeg tro...

Link to post
Share on other sites

Gratulerer.

 

De melder flott vær lite vind, men det kan være litt gammel sjø igjen etter uværet vi har hatt her i vest, men jeg tror det blir flott.

Kan være anderledes når du runder Lindesnes. der er det ikke fralandsvind lenger, og muligens mer sjø.

 

Jeg hadde sjøl en Scand Baltic, gikk fra Vollen,Oslo rett til Arnedal 6 timer, 20 knop. så videre ti Egersund 6 timer, 20 knop.

Hvis det er sjø og humpete rundt Lista Lindesnes hold minimum 4 mil av land, da er bølgene mye penere. Gå ikke over Siragrunnen, på vei nedover. Ellers bør du komme deg hjem fort og enkelt, I Egersund er det automater Kort fylling på Statoil og shell stasjonen.

Har du AIS ombord, så kan vi følge deg på turen :)

 

God Tur.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...