Jump to content

Da ble det ny båt idag, Sealine F34


Kire

Recommended Posts

Kire:

Når du var og handlet båt regner jeg med at du kanskje også så på denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26774114

I såfall, hvordan opplevdes den i stand?

 

Jeg spør for at jeg går og ruger en del for tiden og er i skal / skal ikke modus. Er egentlig veldig tilfreds med den jeg har, men så er det dette med vestlandet og kalesjebåt. Har veldig lyst å prøve tett båt, med loft...

Link to post
Share on other sites

Kire:

Når du var og handlet båt regner jeg med at du kanskje også så på denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26774114

I såfall, hvordan opplevdes den i stand?

 

Jeg spør for at jeg går og ruger en del for tiden og er i skal / skal ikke modus. Er egentlig veldig tilfreds med den jeg har, men så er det dette med vestlandet og kalesjebåt. Har veldig lyst å prøve tett båt, med loft...

 

Jeg er vestlending og sverger til kalesjebåt. Det viser seg til sjuende og sist at den blir mest brukt i finevær uansett. Og da vil jeg nyte været hvert sekund.

Jeg byttet vekk min kjære Marex 350 CC, i en Sealine 34F i fjor. Nå er jeg tilbake i kalesjeverdenen igjen, og ser sommeren lyst i møte.

Min erfaring er at en sommer med lav temperatur og mye vind, nytes bedre i en kalesjebåt med høye vegger rundt cockpiten. Oppe på flybridgen blir det for åpent, og nede er du innestengt.

Prøv i allefall ut flybridgen skikkelig før du kjøper.

Link to post
Share on other sites

Kire:

Når du var og handlet båt regner jeg med at du kanskje også så på denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26774114

I såfall, hvordan opplevdes den i stand?

 

Jeg spør for at jeg går og ruger en del for tiden og er i skal / skal ikke modus. Er egentlig veldig tilfreds med den jeg har, men så er det dette med vestlandet og kalesjebåt. Har veldig lyst å prøve tett båt, med loft...

Desverre, så tittet jeg ikke på denne, men har grublet litt etterpå at jeg kunne vurdert den båten, da det er en veldig ålreit modell fra Sealine. Sa forøvrig til fruen at neste skal bli den modell, men fikk da tilsnakk gitt. En bekjent har hatt den modellen og var meget tilfreds med den, så kan sterkt anbefales.

 

Jeg er vestlending og sverger til kalesjebåt. Det viser seg til sjuende og sist at den blir mest brukt i finevær uansett. Og da vil jeg nyte været hvert sekund.

Jeg byttet vekk min kjære Marex 350 CC, i en Sealine 34F i fjor. Nå er jeg tilbake i kalesjeverdenen igjen, og ser sommeren lyst i møte.

Min erfaring er at en sommer med lav temperatur og mye vind, nytes bedre i en kalesjebåt med høye vegger rundt cockpiten. Oppe på flybridgen blir det for åpent, og nede er du innestengt.

Prøv i allefall ut flybridgen skikkelig før du kjøper.

Hm, hvordan prøve ut en flybridge båt skikkelig egentlig....det er ikke alle dette vil passe for og bli tilfredse med, så det får bare stå sin prøve for oss. Vi er superfornøyd med vår Sea Ray 290 og digger den løsningen, men etter å ha hatt kalesjebåter siden 1979 var tiden inne for en endring. Skulle det være skivebom, slik det var for deg, ja så bytter vi bare rett og slett. Verdien ligger jo der, så nok av kalesjebåter i prisklassen. Sealine S34 og S37 er da gode kandidater. Den store testen blir da i sommer :thumbsup:

Sea Ray`n har vi jo ikke solgt enda da, så kanskje den skal få ligge på lager litt, hehe

Link to post
Share on other sites

Hm, hvordan prøve ut en flybridge båt skikkelig egentlig....det er ikke alle dette vil passe for og bli tilfredse med, så det får bare stå sin prøve for oss. Vi er superfornøyd med vår Sea Ray 290 og digger den løsningen, men etter å ha hatt kalesjebåter siden 1979 var tiden inne for en endring. Skulle det være skivebom, slik det var for deg, ja så bytter vi bare rett og slett. Verdien ligger jo der, så nok av kalesjebåter i prisklassen. Sealine S34 og S37 er da gode kandidater. Den store testen blir da i sommer :thumbsup:

Sea Ray`n har vi jo ikke solgt enda da, så kanskje den skal få ligge på lager litt, hehe

 

Ta en halv times prøvekjøring oppe på flyen. Det gir en bra pekepinn.

 

Ellers så ser jeg ingen grunn til at ikke andre vil trives godt med det som passer mindre bra for meg. Jeg håper virkelig at dette blir klaff for dere, og håper vi alle går en god sommer i møte.

:cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Nå har de en S34 til salgs der du kjøpte din. Link

 

Fikk skryt da BM testet denne type båt. Ikke veldg mye negativt derfra.

Klaget bl.a. på liten plass til å sette ting fra seg i byssa.

Sjøegenskaper skrøt de av.

Skroget er vel lik din båt?

Ser at noen på utelandske fora skriver at KAD 32 kan være litt snaut, mens andre mener det holder fint.

Link to post
Share on other sites

S34 med KAD 32 er absolutt ingen racer men helt greit.. danseplass i motorrommet og en drøm med liner over det hele.

 

Mener og huske at du topper 28-30 på en god dag og marsjer rundt 22-24.

 

Kommer en 02 for salg her på østlandet med alt "norskt utsyr" mener jeg.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

S34 med KAD 32 er absolutt ingen racer men helt greit.. danseplass i motorrommet og en drøm med liner over det hele.

 

Mener og huske at du topper 28-30 på en god dag og marsjer rundt 22-24.

 

Kommer en 02 for salg her på østlandet med alt "norskt utsyr" mener jeg.

 

Thorlyn, jobber du med båt?? har sett at du har meget god kunskap om forskjellige båten og det liker jeg, samt veldig ålreit på et slikt forum :thumbsup:

Tar du på deg frakt av båter også, både innenlands ag fra utland?

Link to post
Share on other sites

Er det denne du kikket på først, Kire: Link

Ser ut som en ok båt, bra utstyrt.

Hvordan er det med slikt ettermontert utstyr og samsvarserklering mht CE-godkjenning?

Må noen proffesjonelle ordne med dokumentasjonen?

 

Du spør om jeg skal ha S34. Det vet jeg ikke enda. Pr idag kikker jeg på veldig mye forskjellig, og hva vi ender opp med er ikke klart. Veksler mellom lukket m/u FB og kallesjebåt.

Vil imidlertid helst vente med kjøp til jeg er ferdig med nyretransplantasjonen.

Link to post
Share on other sites

Ja, det er den jeg så på her i Skien. En kjenning av meg som eier den og tok den til Norge. Meget fin båt og godt utstyrt også. Kan anbefale den båten

Hvordan det er med CE og ettermontert utstyr aner jeg ikke. Går vel meget mange båter rundt med f.eks en ettermontert baugpropell og ikke minst vinj, så aner ikke.

 

Om man skal gjennom en slik operasjon, så kan det vel være lurt eller mest behagelig å vente til den sjauen er over ja.

Så en Sea Ray i spesielt flott stand er ikke av interesse altså om du skulle vurdere kalesjebåt

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt til en god pris!

Kjøpte selv en F34 2003-modell i England i sommer. Jeg og kona brukte 3 ukers ferietur hjemover, og er fornøyd med kjøpet. https://baatplassen.no/i/topic/69284-vi-som-henter-baat-i-utlandet-i-loepet-av-sommeren/page__p__1008416__hl__sealine+f34__fromsearch__1#entry1008416

 

Var første flybridgebåt for oss også, og var spent på hvordan dette skulle fungere i praksis. Er blitt så glad i flybridgen at jeg tror ikke jeg overdriver når jeg hevder at over 95% av kjøringen har foregått fra FB, inkludert flere høstturer fram til november. Husk å kle seg godt.

 

Siste uke ble det montert ankerwinch akter, ble en litt spesiell konstruksjon med ILAS ankerdavit, pga den kjørbare sofaen.

Fikk samtidig åpnet pulpit i baugen.

 

Kanskje vi sees på fjorden til sommeren.

Link to post
Share on other sites

Ja, F33`n ser fin ut den. Prisen er imidlertid litt for høy for oss, desverre.

Skålankeret akterut (kaffedreggen) er i hvertfall noe jeg hadde byttte med en gang. :yesnod:

Så måtte jeg ha fjernet daviter, og få ordnet med en snapdavitløsning.

Stusset litt på pulpitløsningen fremme. Er disse T-stykkene og tverrstaget helt fremme originalt?

Måtte jo ha åpnet pulpit`n fremme for å enklere komme iland/ombord fra baugen. Fjernes bare tverrstaget så blir vel kanskje hele pulpit veldig lealøs?

Har liksom et litt ambivalent forhold til F33. Synes fasongen ikke er av de fineste, men synes båten har mange bra løsninger. Størrelsen passer bra til behovet og er innenfor maks grense i havna vår.

Aller helst vil jeg ha fast(e) aksler, men har åpnet litt for drev.

 

SeaRay`n er fin den, men det er nok ikke båt for oss.

 

Hvor lenge har vedkommende hatt F33`n forresten og hvorfor skal båten selges??

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt til en god pris!

Kjøpte selv en F34 2003-modell i England i sommer. Jeg og kona brukte 3 ukers ferietur hjemover, og er fornøyd med kjøpet. https://baatplassen.no/i/topic/69284-vi-som-henter-baat-i-utlandet-i-loepet-av-sommeren/page__p__1008416__hl__sealine+f34__fromsearch__1#entry1008416

 

Var første flybridgebåt for oss også, og var spent på hvordan dette skulle fungere i praksis. Er blitt så glad i flybridgen at jeg tror ikke jeg overdriver når jeg hevder at over 95% av kjøringen har foregått fra FB, inkludert flere høstturer fram til november. Husk å kle seg godt.

 

Siste uke ble det montert ankerwinch akter, ble en litt spesiell konstruksjon med ILAS ankerdavit, pga den kjørbare sofaen.

Fikk samtidig åpnet pulpit i baugen.

 

Kanskje vi sees på fjorden til sommeren.

Hei

fint å høre at dere er fornøyd, noe jeg tror vi vil bli også, da alle forutsetninger er til stede for det, da ønsket har vært der lenge.

Når vi har fått hentet vår båt, kommer det en kar som Formo Marin i Skien bruker og monterer vinj på Styrbord side. En kar som gjør dette for dem på stort sett alle båtene de selger i Norge.

Pulpiten blir også åpnet av Skien Rustfrie industri, slik de gjorde på vår Sea Ray. Hadde vært artig å treffes på fjorden, da det er alltid hyggelig med nye bekjentskaper. Kansje vi skulle arrangert et Sealine treff? Starte en klubb?

Kan du sende meg noen bilder av rekka di på mail til meg? e.wenaas@gmail.com

 

Ja, F33`n ser fin ut den. Prisen er imidlertid litt for høy for oss, desverre.

Skålankeret akterut (kaffedreggen) er i hvertfall noe jeg hadde byttte med en gang. :yesnod:

Så måtte jeg ha fjernet daviter, og få ordnet med en snapdavitløsning.

Stusset litt på pulpitløsningen fremme. Er disse T-stykkene og tverrstaget helt fremme originalt?

Måtte jo ha åpnet pulpit`n fremme for å enklere komme iland/ombord fra baugen. Fjernes bare tverrstaget så blir vel kanskje hele pulpit veldig lealøs?

Har liksom et litt ambivalent forhold til F33. Synes fasongen ikke er av de fineste, men synes båten har mange bra løsninger. Størrelsen passer bra til behovet og er innenfor maks grense i havna vår.

Aller helst vil jeg ha fast(e) aksler, men har åpnet litt for drev.

 

SeaRay`n er fin den, men det er nok ikke båt for oss.

 

Hvor lenge har vedkommende hatt F33`n forresten og hvorfor skal båten selges??

Som du sier er F33`n litt spesiell i fasongen, men jeg liker den bedre og bedre, samtidig som løsningene overgår det meste synes jeg. Etter å ha vært ombord i akkurat denne båten var vi overbevist egentlig.

Daviterene her er også endel i veien, men å åpne rekka er en enkel sak. ser du på bildene av min Sea Ray i salgsannonsen her, så ser du en fin løsning med de riktige festene og stooore rustfrie plater i underkant og gjennomgående skruer, så blir bra det.

Redigert av Kire (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Må legge ut noen bilder av båten, og løsningene med pulpit og vinsj da, pallemann.

 

Fint å se hvilke løsninger som blir valgt.

 

Har ikke fått tatt noen bilder ennå. Skal se om jeg kan få tatt noen bilder i begynnelsen av uka.

Forøvrig høres et Sealine-treff hyggelig ut.

Redigert av pallemann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sånn "lokk" må jeg få tak i, da det ikke er det på min båt, og det vannet som evt. kommer igjennom fb trekket ved targaen renner ned i trappa!

Hvor får man laget sånt noe tro?

 

Det får du en salmaker til å gjøre. Som spiler burde du bruke spiler beregnet til storseil på en seilbåt. Disse er som regel laget av glassfiber el. lign sterkt matriale.

En seilmaker eller velassortert båtbutikk har det.

Tenker du på å lage i glassfiber, så går det å få tak i utskjæringer fra et støperi. Det har jeg gjort flere ganger med andre ting som er laget

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...