Jump to content

Da ble det ny båt idag, Sealine F34


Kire

Recommended Posts

Da flyter båten fritt. Var ikke helt bort til båten, men stort sett hele havna er isfri etter dager med mildvær og regn :thumbsup:

 

Hei igjen

Takker så mye for oppdateringen, betryggende å vite.

Jeg skulle egentlig vært der i helgen, men måtte utsette det, så til helgen igjen blir det nok en tur fra Fredag til Søndag håper jeg. Skla ha bort litt saker som må være på plass til hjemturen

Link to post
Share on other sites

Nå vet jeg ikke hvordan det er i "lavlandet" 0 meter over havet, men her oppe hos meg, 187 moh snør det igjen :cryin: . Så det er nok ikke krise at du ikke fikk kommet deg bort...

Hadde håpet på at våren snart fikk tak her...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Nå vet jeg ikke hvordan det er i "lavlandet" 0 meter over havet, men her oppe hos meg, 187 moh snør det igjen :cryin: . Så det er nok ikke krise at du ikke fikk kommet deg bort...

Hadde håpet på at våren snart fikk tak her...

 

Kjetil S

 

Hei Kjetil

Været og kjøreforhold var en stor årsak til at jeg ikke ville bortover, men som sagt må det nesten bli ern tur neste helg.

Jeg også hadde håpet på våren snart nå, men men. Det er også tildels mye is i fjordene her og det liker jeg IKKE for en hjemtur. Det kan fort bli slik at den ligger 1 mnd til.

Link to post
Share on other sites

Nå Fredag den 4.03 går turen fra Skien kl 08.00 og bort til Stavanger for å være i båten i helgen. Skal gjøre meg kjent, pusse, gnikke i gni litt også.

Har med endel ting til båten også vettu, samt forbereder hjemtur.

Tror vel at muligens blir hjemturen ikke før i April, men ikke noe bestemt.

Hadde jo vært en grisefin Påsketur da. Kanskje lettere å finne bedre vær nå, men men vi får se

Link to post
Share on other sites

Nå har jo jeg fått båt med samme motorer som du har :yesnod:

og fått høre att de ikke bruker så mye fuel som jeg opplyste om, mindre med dobbelinstalasjon.

så om du skulle finne på å måle forbruk når du henter båten, kunne det hvert interesant om du la det ut i denne tråden. forbruk NM og eventuelt turtallet du har kjørt på :clap: det kan vell hende du må tanke underveis :drink:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da blir det hentetur til helgen! spennende

 

Torsdag drar jeg bortover og forbereder tur hjem på Fredag morgen. Regner med å starte kl 06.00 sånn ca.

 

Båten som ligger på samme bryggen som min, bare rett foran er solgt til en som også skal til Stathelle, der jeg har hjemmehavn også, så da slår vi følge rett og slett. De blir 5 stk i båten og vi blir 2 mann.

Har også med meg en redningsflåte jeg har lånt.

 

Lager vel en ny tråd meg bilder og slikt når vi er kommet vel hjem

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei igjen

 

Da er båten ligget på land 1 uke og drevene har vært av og gått over totalt, med oljeskift, belger, S slanger, olje skift, reimer, imp, osv.

Monterte også nye 100amp. dynamoer. Alle lyspærer er byttet til Led pærer. (tips, Led pærer koster i båtbutikk fra 119,- til 159,- pr. stk. på ebay Kr 13.70 pr. stk :thumbsup: )

 

Innleid mann til å rubbe og polere båten fra bunn til top, med et rått flott resultat, dette trengtes virkelig. Ny vinsj er også montert, samt rekka foran åpnes i morgen av Skien Rustfrie Industri. Så er det sjøsetting i morra kl 14 ca, så da kan påsken bare komme med supert vær :cheers:

 

dsc_4818.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...