Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)

SamH

Recommended Posts

https://www.finn.no/mobility/item/425087120

"Sterk og god Suzuki df140 som drar båten i plan uansett tyngde - kraft i massevis. Fått sjekket opp i timetall motor - 2900timer, går som en klokke."

2900 timer på en utenbords? :forvirret: Eller er det egentlig ikke så ille som det høres ut?

Ellers reagerer jeg egentlig ikke på annonsen ut over at båten er litt drøyt priset mtp. motor og de skadene som foreligger - og et ukjent (for meg i alle fall) merke.

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Vidar F.H. skrev 37 minutter siden:

"Sterk og god Suzuki df140 som drar båten i plan uansett tyngde - kraft i massevis. Fått sjekket opp i timetall motor - 2900timer, går som en klokke."

2900 timer på en utenbords? :forvirret: Eller er det egentlig ikke så ille som det høres ut?

Ellers reagerer jeg egentlig ikke på annonsen ut over at båten er litt drøyt priset mtp. motor og de skadene som foreligger - og et ukjent (for meg i alle fall) merke.

Nok mye dorge fart/timer. Samt det jo står den har vært brukt i næring tidligere. Så nok vært brukt på Fiskecamp. Da blir det fort mye timer.

43 minutes ago, Vidar F.H. said:

Leste om noen fiskere i USA som hadde to Suzuki 300hk. De kjørte 7500timer før de bytta.  så lenge rett bruk og service etter boka varer en moderne påhenger i flere tusen timer. Problemet er mest de som ikke brukes så mye og som ikke får periodisk vedlikehold.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev 58 minutter siden:

Leste om noen fiskere i USA som hadde to Suzuki 300hk. De kjørte 7500timer før de bytta.  så lenge rett bruk og service etter boka varer en moderne påhenger i flere tusen timer. Problemet er mest de som ikke brukes så mye og som ikke får periodisk vedlikehold

Er nok mange flere båtmotorer, både innenbords og utenbords som står seg ihjel enn de som går seg ihjel. 

Ingar skrev 51 minutter siden:

... å "stå seg ihjel" er en gammel og seiglivet myte. I de aller fleste sammenhenger vil en motor med få driftstimer være i bedre stand enn en med mange.

Nja, det kan kanskje diskuteres. For det forutsetter både at motoren får nødvendig service, og at den konserveres slik at den ikke korroderer i filler. Det med å "stå seg ihjel" er nok tett knyttet opp mot korrosjon. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...