hanssae Svart 7.Desember.2009 Del på Facebook Svart 7.Desember.2009 Fant denne på AutoDB Muligens litt ustabil . . . . Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 8.Desember.2009 Del på Facebook Svart 8.Desember.2009 Tror jeg hadde foretrukket båten, uten kona! Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 27.Februar.2010 Del på Facebook Svart 27.Februar.2010 Se her Kona mi så annonsen og sier jeg må bare passe meg... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Puffen Svart 27.Februar.2010 Del på Facebook Svart 27.Februar.2010 Se her Kona mi så annonsen og sier jeg må bare passe meg... Selgeren heter Idar. Det er muligens ikke snakk om noen kone, men et sånt alternativt greie ......... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Februar.2010 Del på Facebook Svart 27.Februar.2010 Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 27.Februar.2010 Del på Facebook Svart 27.Februar.2010 haha genial den jeg trenger ikke og passe meg kjærsten min vil bare ut i båten min Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.Februar.2010 Del på Facebook Svart 27.Februar.2010 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
loffern Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Båten er fin den men prisen er jo over alle støvleskaft og den er ikke feil http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22372583 Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Nja, var i dyreste laget, men så no ut til og være verdt iallefall 5,000,000,- Var alt av instrumenter og paneler, men i forhold til størelsen så var det dyrt, hadde no ikke kjøpt den om jeg hadde 10,000,000 på konto Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
nives Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 (redigert) Vel den har vurdert verdi på 8.mil (sek)fra 2008, så det er nok ikkje heilt vekke. Resturering/ombygging er nå fullført. skjekk heimesiden. Trenger nok den rette kjøperen men.... Redigert 17.Mai.2010 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Volvomekanikeren Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Er det du som selger? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
2nd Trikker'n Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Jammen - det er jo en Colin Archer! Merkevare er dyrere enn dusin vare. Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Er jo ei riktig flott skute, både utvendig og innvendig. Antar at når den annonseres på norske nettsider, så er prisen i NOK, og inklusive mva og hk-avgifter. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 det er jo en Colin Archer Du veit det er sånn 2nd Trikker'n at i Norge er alt som er spisst i begge ender en Colin Archer, mens alt som er spisst i den ene enden og tverr i den andre er en Furuholmen. Får ikke helt tak i hva dette er. Om det er en replika eller en full gjenoppbygging. Såvidt jeg vet var det eneste CA bygde i 1900 D/S Ingeborg for Axel Heiberg. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 MD19, sist sett på samlebåndet i -68, i en båt til den prisen? Noen har sniffa for mye gammel peugeot eksos. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Klarer du å prute 10% så har du penger til overs til flere nye motorer Nei en ting at det koster skjorta å restaurere en slik båt men å tro at du kan få pengene igjen ved et evt. salg er vell å tro på julenissen. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
millisivert Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Er det bare jeg som tenker "å sminke en gris", når jeg ser de bildene av... ja, hele båten? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Kanskje ikke akkurat dette du forventer å se i en klassisk Colin Archer fra 1900 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
S/Y Emma Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Får ikke helt tak i hva dette er. Om det er en replika eller en full gjenoppbygging. Såvidt jeg vet var det eneste CA bygde i 1900 D/S Ingeborg for Axel Heiberg. Historia til båten står på sida som er nemnt i annonseteksten: Denna Colin Archer MS Swea, är byggd i Norge år 1900. Hennes förfader vid namn ”Fram” som reste till nordpolen?? - Nej...vad är det frågan om? Jo...det är nämligen så att den före detta ägaren ”Ilmars Zarins” lyckades komma över ett exemplar av den speciella båtmodellen som var specialritad för att föra Fritiof Nansen till Nordpolen. Denna underbara Colin Archer är av samma modell fast i mindre skala. Hon har även tjänstgjort som fritidsbåt under ett antal år. 1972 köpte ”Ilmars Zarins” denna Colin Archer i ett bedrövligt skick och gjorde bedömningen att den skulle totalrenoveras och byggas om till ett perfekt nyskick. Detta för att njuta av MS Swea och att kunna spara Colin Archers konstruktion för kommande generationer i båtvärlden. Ett långt och mödosamt arbete inleddes. Anskaffande av rätt material i rätt form och i olika träsorter påbörjades. Allt för att passa till rätt del av båten, varenda del är utvald med mycket stor omtanke. År 2003 stod skrov och överbyggnad klar och maskin var installerad, tyvärr gick ”Ilmars Zarins” en mycket skicklig yrkesman ur tiden. Dödsboet beslutade då att sälja MS Swea. I generationer har släkten “Zarins” haft havet och båtbyggarkonsten i blodet. Även idag byggs båtar av släkten “Zarins” i Sverige. Att renovera MS Swea med hennes speciella unika design och historik, med de bästa produkterna på marknaden, till en unik motorseglare kändes som ett mycket viktigt uppdrag. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
SamH Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 En ser jo med engang at dette er en miniatyr av Fram, tro kopi fra blykjøl til bermudariggen vil kanskje noen hevde. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Er det bare jeg som tenker "å sminke en gris", når jeg ser de bildene av... ja, hele båten? Ikke bare deg nei, vi er ihvertfall to. Det er noe av det verste jeg har sett. 'Pimp my Colin' En ser jo med engang at dette er en miniatyr av Fram, tro kopi fra blykjøl til bermudariggen vil kanskje noen hevde. Skuffende at det ikke er gullkjøl og titanmaster på den. Sitér dette innlegget Link to post
Maskinmeisteren Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Nesten synd å si det, men jeg skjønte med en gang hvilken båt det måtte være snakk om når jeg så overskrifta på denne tråden! Jeg følger litt med på finn.no for tida, og la mildt sagt merke til denne båten rett etter den ble lagt inn. Hva i alle dager blir det neste sier nå jeg... Dette må vel være noe av det verste jeg har sett når det gjelder "restaurering", og stiller meg derfor trygt bak andre uttalelser lenger her oppe! Dette er rett og slett verken fugl eller fisk, og å håpe på å selge en "ekte Colin Archer" til denne prisen her i Norge må vel være noe i overkant av å tro på julenissen er jeg redd for! Båten er jo "ødelagt" i så måte, og dessuten ellers smakløs så det holder... sjøl om det naturligvis sikkert finnes flere meninger om akkurat det... men bermudarigg da gitt... og alt dette andre makkverket... Nei, gamle skøyter er gamle skøyter, og er det skøyte man vil restaurere så er det vel skøyte man skal lage?! Skal man ha noe annet så vil jeg tro at man kjøper det man er ute etter med det samme! Sitat: "Ett långt och mödosamt arbete inleddes. Anskaffande av rätt material i rätt form och i olika träsorter påbörjades. Allt för att passa till rätt del av båten, varenda del är utvald med mycket stor omtanke". Hallo... hvor lang tid kan det ta da?? Det hadde ikke blitt bygd mange Colin Archer båt hvis den gamle mester selv skulle ha lett rundt i skauen i 30 år før han fant nok brukbar material til hver og en av sine båter. Nei, denne historien tar jeg med en ørliten klype salt... og dessuten var det ellers ikke helt en båt etter min smak heller, men det får naturligvis være opp til hver enkelt å synes noe om Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Må vel være en "0" for mye der..... Selv da hadde jeg ikke kjøpt den. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Jeg ville blitt temmelig overasket om han fikk solgt til en tiendepart av prisen. Innredninga ser omtrent ut som noe av det vi produserte på skolesløyden og overbygget? Nei dette må være en fleip, sikkert en gjeng som har hatt det veldig morsomt med å dra inn det mest vulgære for å ødelegge Colin Archer navnet nå som Volvo har gått i dass. 9500 kg, er ikke det veldig lite på en 43 fots CA fra 1900? 3,45 i bredde høres også veldig lite ut. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Espenok Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 9500 kg, er ikke det veldig lite på en 43 fots CA fra 1900? 3,45 i bredde høres også veldig lite ut. Her har vi en til en tiendedel av prisen å sammenligne med: 39' Colin Archer selges. 17 tonn og 3,80 bredde... Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.