Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

kdtran skrev for 13 timer siden:

 

Var det den som tok fyr utenfor Tungenes under Cutty Sark i  2004?

 

Nei, den jeg tenker på var egentlig totalskadd. Overbygget, unntatt baugen, samt deler av akterspeilet var totalt utbrent.

Om den virkelig ble solgt for restaurering skulle jeg gjerne visst hvordan det har gått med prosjektet...

Link to post
Share on other sites

Den som står på finn.no har jo uoriginalt overbygg, samt endret akterspeil så den har nok vært utsatt for noe ja.

 

Og ingen bilder av motor eller annet under dørk... 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Noko for ein trebåt entusiast?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=64517682

Lengden er i alle fall større enn 20 fot, og det bør selger vite sidan han er leder av Stiftelsen Haugesjøen. 

På sidene til stiftelsen kan ein lese om båten Fairlie som er identisk med båten i annonsen.

Fairlie ble bygget i 1926 på Holmen Yachverft for C. Mustad leder av KNS. konstruktør er William Fife.

https://haugesjoen.no/kystkultur/bater/fairlie/

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=104309089

 

veldig spesiell prisfastsettelse på denne. Selger tar utgangspunkt i en verdi vurdering fra 2005 på 1500.000,- Selger legger så til en årlig verdistigning/forrentelse på 1.8% pr år og kommer fram til en pris på 1800.000,- selger slår deretter av 200k og prisforlangende er da 1600.000,- 

spesiell måte å finne salgspris, synes jeg da. Skal ikke mene noe om hva båten kan være verdt. Bare fremgangsmåten jeg synes var utenom det vanlige. Bankrente på båt :-)

Link to post
Share on other sites

Snemann skrev On 14.1.2018 at 21.42:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=104309089

 

veldig spesiell prisfastsettelse på denne. Selger tar utgangspunkt i en verdi vurdering fra 2005 på 1500.000,- Selger legger så til en årlig verdistigning/forrentelse på 1.8% pr år og kommer fram til en pris på 1800.000,- selger slår deretter av 200k og prisforlangende er da 1600.000,- 

spesiell måte å finne salgspris, synes jeg da. Skal ikke mene noe om hva båten kan være verdt. Bare fremgangsmåten jeg synes var utenom det vanlige. Bankrente på båt :-)

 

Den skal jeg forsøke når jeg skal selge bilen min.:-)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Fortego skrev 25 minutter siden:

Prisen bør vel halveres...:tongue:

 

Det bør du kanskje grunngje, eller lata vera å skriva?

Har du sett båten i røynda?

Kvifor prata ned prisen på andre sine båtar?

Du har kanskje rett, men når utsegnet ikkje er grunngjeve framstår det som synsing.

 

 

Ask

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Ingen grunn til at prisen bør halveres. Dette er jo en one-off båt, finnes nok ikke maken.

En båt for spesielt interessert ja, men ingenting man gir bort liksom.

 

Egen omtale i Skipsrevyen

 

https://www.skipsrevyen.no/ms-luna/

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Korsfjord skrev for 23 timer siden:

Ønsker du deg skøyte, men ikke trebåt, har du muligheten nå. Jeg fikk litt sansen for denne :smiley:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=61943633

Ai ai ai, den likte jeg godt! Har alltid ønsket meg skøyte, men de senere år har jeg blitt mer skeptisk til stor trebåt med alt det drar med seg... Men jeg ville hatt den noen fot større og med tre separate kabiner. Det er jo en form for trawler, men i klassisk norsk skøyteutgave, ikke amerikansk reketråler :smiley:

Link to post
Share on other sites

Tror nok også at båten er bra, den er bygget på et båtbyggeri som retter seg mot proffmarkedet. Den ser da også ryddig og fin ut, har skikkelige køyeplasser til en hel familie og vel så det, og er også  nokså ny. Burde være mulig med et relativt enkelt båthold her, og levelige driftskostnader. Jeg reagerte derfor heller ikke negativt på prisen, men det er jo litt vanskelig å peke ut andre båter som er naturlig å sammenligne med.

Link to post
Share on other sites

Denne 55 fots "Fairline Sunseeker" ser utrolig fin ut...
Mon tro hvordan det står til med  "D12-ern" ombord (dvs: VOLVO PENTA D 12 )?

Ser nå at motoren IKKE er inkludert....
:-)

Det som kanskje ikke er optimalt (for mitt bruk) er størrelsen. Ikke helt uproblematisk å finne båtplass til denne størrelsen, eller?

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Chiefengineer said:

 Les teksten så ser du at enten har vedkomende dyseleksi eller så er ikke Norsk hovedspråket hans!   

Skjønner egentlig ikke hvorfor denne annonsen er på denne tråden.. det er ikke en spessiel båt! men anonnsetekst på bærtur

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev for 2 timer siden:

 Les teksten så ser du at enten har vedkomende dyseleksi eller så er ikke Norsk hovedspråket hans!   

Skjønner egentlig ikke hvorfor denne annonsen er på denne tråden.. det er ikke en spessiel båt! men anonnsetekst på bærtur

 

Tror det er flere med dysleksi her.

 

Det var forøvrig ikke det som var poenget. Snarere at annonsøren har blandet ulike merker og betegnelser inni hverandre.

Redigert av Chiefengineer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...