Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=75756501&fks=75756501

 

Båten er jo også noe spesiell og beskrives som en "Fletcher 26 som er bygget litt om".

Jeg reagerte imidlertid mest på det relativt friske overhenget på bildet med kranbilen:sweat:. (Ikke sikkert de har kjørt slik langs vei da..)

 

Ser også at påbygget på kranbilen har et uttrekk som jeg ikke la merke til først, men fortsatt noe spenstig.

 

 

 

 

 

 

Redigert av Olepo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Olepo skrev for 11 timer siden:

Det er vel å si det mildt :giggle:

Ser forøvrig at den ligger i havna der Knude ligger. Det er vel flere i det distriktet med røtter i båtbyggerbransjen.

Link to post
Share on other sites

Jo kjenner litt til den ja. Bygget av en i båt brangsjen i Arendal. Hvor skroget kom fra opprinnelig er jeg ikke sikker på. Utseende vil jeg ikke mene noe om, men i følge bygger ble den akkurat som han ønsket. Det går flere båter i distriktet som har blitt til på denne måten. Blant annet en katamaran på to halve Baltic skrogsider. En f.b båt på nesten 40 fot .... tror det var et Joda skrog delt opp i mange stykker . Ble båt av det også.

Det var også noe jeg kunne ha gjort , men ønsket og satse på gode og proffe tegninger da man kan se på forhånd hva man får.

Kvaliteten på disse skrogforandringene har jeg ingen betenkeligheter med. Dette på bakrund av former som jeg har forandret på denne måten og de har fungert utmerket for flere hundre støp etterpå med den belastningen det blir.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Antall motortimer hadde jo vært interessant. Fine motorer selv om man må sjekke/justere 48 ventiler.. noe man slipper med mange andre motorfabrikat.

Nyere drev er jo positivt.. så alt i alt ganske grei pris ja.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev 15 minutter siden:

Antall motortimer hadde jo vært interessant. Fine motorer selv om man må sjekke/justere 48 ventiler.. noe man slipper med mange andre motorfabrikat.

Nyere drev er jo positivt.. så alt i alt ganske grei pris ja.

Ser ut som selgeren følger med da annonsen ble oppdatert med motortimer nylig!

Link to post
Share on other sites

Ja det står det jo, kanskje jeg bare ikke så det sist?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Alle kjenner nok alle der ute på Røst, så han tenkte kanskje at det ikke var så viktig :saint:

Bildet er nok ikke tatt der da...

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 7 timer siden:

Kanskje ikke så spesiell båt, men det er jo rimelig spesielt å selge en båt til en million kroner og legge så lite jobb i annonsen...

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=80925270 

 

Det der er vel et eksempel på at det har vært en uenighet hjemme, som ble avsluttet med "javel - da legger jeg båten ut på finn, så ser vi om vi får solgt den!" ☺️

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev for 9 timer siden:

Antall motortimer hadde jo vært interessant. Fine motorer selv om man må sjekke/justere 48 ventiler.. noe man slipper med mange andre motorfabrikat.

Nyere drev er jo positivt.. så alt i alt ganske grei pris ja.

 

Bruflaat skrev for 9 timer siden:

Ser ut som selgeren følger med da annonsen ble oppdatert med motortimer nylig!

 

Teerex skrev for 9 timer siden:

Ja det står det jo, kanskje jeg bare ikke så det sist?

 

 

Motortimer stod der når jeg så annonsen første gangen så det hadde du nok bare oversett. ;) 

ventiljustering er jo en lek på disse.

+romslig båt

+flotte motorer

+nyere drev

+bra utstyrt 

+versjon uten jollegarasje = stoooor sittegruppe. 

-Trenger ny kalesje

-Feil på pumpe til generator.

 

kan ikke se annet enn at dette må være billig. 

dette er jo prisnivået til  Bavaria 35, 1996 Sun-Portofino 400, 1992 Princess 406 Riviera etc. 

 

Link to post
Share on other sites

SoBo skrev 16 minutter siden:

Er vel ikke helt en lek å justere ventiler på disse Kad 300 motorene.

Jo ikke så allverdens når man får skrudd seg veg. Mye som må demonteres.

 

Det er fort gjort. :) når man har gjort det en gang, så er det plankekjøring neste gang. 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...