Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Annonsen er ikke spesiell, men båten er spesielt velholdt ! Fjord 21 Weekender i en stand man sjelden ser :thumbsup:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=120187212

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jepp, det var nettopp fargevalg og det å beholde det skikkelig retro slik det en gang var som virkelig fanget oppmerksomheten.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Prisen var iallefall relativt interessant, med en ekte sekser Verado selv om den kanskje er fra en tidlig generasjon som bruker mere drivstoff.

Men årgang på motor hadde jo vært interessant å vite. Samt timetallet som skulle være lavt.

Men ikke spesielt sosial innredning, ingen akterbenk. Så en båt for spesielt interesserte da.

Videre ser jeg i spesifikasjonene til produsenten at denne båten kun veier 470 kg (uten motor) og det må da være en sensasjon rett og slett (hvis det stemmer). Men annonsen sier jo 630 kg som fortsatt er lett for denne størrelse båt.

Litt pussig at de andre modellene av stort sett samme størrelse veier 810 kg.

Veldig markant V-bunn iallefall, selv om designet kanskje ikke er så lekkert totalt sett.

Uansett burde den greie mer enn 45 knop med 200 hk hvis båtvekta faktisk er så lav. Men mulig at V-bunnen stjeler noe fart. Motoren kan omprogrammeres til 275 hk, og da blir det andre boller ?

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fy pokker for en byggekvalitet ! Her må alle bilder sees !

Det tok 23 år å ferdigstille båten....

Spinosa 43

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Høyeste finishen jeg har sett på et stålskrog noen gang. Det finnes ikke ujevnheter og den er jo blankere enn noen glassfiberbåt !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Tøff, men man bør helst være noen stykker på spleisen når tanken skal fylles :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

On 5/24/2018 at 12:16 AM, Teerex said:

Prisen var iallefall relativt interessant, med en ekte sekser Verado selv om den kanskje er fra en tidlig generasjon som bruker mere drivstoff.

Men årgang på motor hadde jo vært interessant å vite. Samt timetallet som skulle være lavt.

Men ikke spesielt sosial innredning, ingen akterbenk. Så en båt for spesielt interesserte da.

Videre ser jeg i spesifikasjonene til produsenten at denne båten kun veier 470 kg (uten motor) og det må da være en sensasjon rett og slett (hvis det stemmer). Men annonsen sier jo 630 kg som fortsatt er lett for denne størrelse båt.

Litt pussig at de andre modellene av stort sett samme størrelse veier 810 kg.

Veldig markant V-bunn iallefall, selv om designet kanskje ikke er så lekkert totalt sett.

Uansett burde den greie mer enn 45 knop med 200 hk hvis båtvekta faktisk er så lav. Men mulig at V-bunnen stjeler noe fart. Motoren kan omprogrammeres til 275 hk, og da blir det andre boller ?

 

Det var en litt snedig skrogkonstruksjon. Ser ikke ut som et veldig harmonisk og ballangsert skrog. det ser ut som veldig lite bæring og veldig kort vannlinje i forhold til størrelsen. Den skjærer sikkert sjøen bra om den ikke er litt for bred på låringen.. Et skrog blir nok ikke automatisk bra fordi det har en skarp V-bunn.  Uten å vite noe mer om konstruksjonen vil jeg tro den er ganske rank, tross 2,50 bredde og krenger en god del i sving. skal du få fart på denne tror jeg du må forlenge vannlinja litt, rekner med den får en snedig trim i fult plan

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Meget praktisk båt, men vet ikke om prisen gjenspeiler helt markedet da...

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Luksus båt med alle fataliteter :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...