Jump to content

Dashbordtråden. Bilder av smarte løsninger og fine dashbord


Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Heisann.

 

 

Det har vært mye snakk om forskjellige dashbordløsninger, og derfor kunne vi ha en slik tråd. Så har du dashbord, lite eller stor, inne eller ute så legg ut bilder av det :thumbsup: Enten det er en eller tusen knapper du har, ett eller tusen instrumenter. Her kan vi dele erfaringer og slikt rundt dette. Også kan det være lurt å legge ut bilder av hvordan det er koblet opp under :flag_bp: Her er alle velkomne. :thumbsup:

 

Mvh

Kaptein Fredrik :flag_bp:

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Her er "dashbordet"/styrekonsollen min, den er ikke stor men den funker :thumbsup:

Og i dag har jeg satt inn anlegg så da fikk spilleren akkuratt plass på siden :wink:

 

Her er noen bilder:

 

02042011.jpg

Her er rattet tatt av for pussing og lakking :wink:

 

02042011001.jpg

 

Beklager dårlig bildekvalitet, tatt med mobilkamera :lol:

Bukh - Powering Marine Safety

Troll 20 med Bukh DV 10

Link to post
Share on other sites

Her er mitt "dashbord". To knapper, en til lys, og en til stopp for motoren(dødmannsknappen er bak på motoren)

20022011312.jpg

20022011313.jpg

 

Dere kan se mere om mitt dashbord her.

 

 

Mvh

KF :flag_bp:

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Her er et dashbord jeg har bygd selv i min gamle Joda 7500.

 

Var veldig fornøyd med å flytte rattet opp på vinkelen, og sette inn hydraulisk styring.

Originalt satt rattet nede helt vertikalt, og var i veien for beina.

Med denne plasseringen fikk du en bedre sittestilling.

Båten ble veldig lett og "moderne" å kjøre i høy fart.

 

IMAGE_560.jpg

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Veldig fint arbeid Kodvaag, ryddig og flott finnish, tenkjer på dashbordet i Jodaen. :thumbsup:

Ellers er dashbordet til Worry II, veldig min stil med instrumenta litt nedanfor synsfeltet, med tanke på lys frå instrumenta og nattesyn på seine haustkveldar. :thumbsup:

 

Har dashbordprosjekt på gang i mørebasane mine eg og, kjem bilder etterkvart.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Hei! igjen, ja gjorde det akkurat, var litt i tvil om eg skulle gjera det. For eg hadde ikkje lyst til å ta fokus frå tråden din på mitt prosjekt. men då er vi samstemte. :cheers:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Flott :sweat: ser jeg har en del å se fram til foran meg ja.

Det baller vel bare på seg etterhvert dette med det ene og det andre...

Ideer og ukast hva andre gjør eller har gjort gjør jo at vi kan utelate det som kansje ikke passer inn i hvert enkelt prosjekt og dra fordeler av det som fungerer.

Har forøvrig linket inn denne tråden også, for det er litt dumt om jeg skulle misse noe her

Redigert av Håreken (see edit history)

Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-)

Link to post
Share on other sites

Her er Escadas 3-deks variant.

120420111008.jpg

120420111007.jpg

 

På dekk 1 finnes: Autopilot, dybdemåler/logg, VHF, Styring til fjernlys, gass/gearhendler, styring til Trimflaps og automatsikringer/brytere til allt av 12V og 220V, Relebrytere for hovedstrøm, motorer, forbruk, agregat, samt velgerpanel for landstrøm/agregat.

 

På dekk 2 finnes: Brytere for Winch i baug og akter, Joystick for baugpropell, kartplotter/radar/ryggekamera, panel for valg av styrepossisjon, betjeningsbrytere for trykkvann, horn, lensepumper, vinduspussere/spylere, plussenrekketingjegikkehusker, sprinklerpanel, Ah-timeteller, batteri/lademonitor, Start/stoppanel for agregat, start/stopp for vaskemaskin/tørketrommel, septikkmåler og tømmeknapp, gassdetektor.

 

På øvre dekk finner man: Turtellere, vanntemp og oljetrykk for begge motorer samt rorindikator. Alarmlamper for kjøling, oljetrykk, eksostemp, samt nivåklokker for ferskvann.

Det var vel det grøvste trur jeg.

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Takk for tipset Rotex_93. Det er nå rettet opp. :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...