Julie III Svart 24.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Må bare oppdatere litt. Jeg fikk somlet meg til å filme i båten som lovet før ferien nå begynner, men har ikke klippet den enda. Håper på litt raskt nett i en av havnene vi ankommer slik at jeg får lastet opp. Link to post
Finn Erik Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 (redigert) Venter i spenning, regner med at båten nå ser strøken ut.... Redigert 24.Juni.2011 av Finn Erik (see edit history) Link to post
Bitteliten Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Og med snap daviter. Link to post
Julie III Svart 24.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Venter i spenning, regner med at båten nå ser strøken ut.... Nja... Oljing av dørk ble en katastrofe. Skjoldete og fælt. Må vel på med pusseklossen.... Ellers er det blitt noen småting som har tatt lang tid så er ikke fornøyd med fremgangen:) Og med snap daviter. Hehe.... Kommer mer om det og besøket imorgen når jeg får tatt bilde av den som skal stå i den;) Link to post
Bitteliten Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 Bruk golden teak på teaken før du pusser ned. Er en grunn til at båtbyggerne bruker dette. Link to post
Los Endos Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 Hva er grunnen til å gjøre dette før man sliper? Link to post
Bitteliten Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 Ingen grunn til å bruke golden teak før man sliper. Jeg ville prøvd det først for å se om teaken blir bra med de stoffene. Holder ikke det er det sliping som gjelder tenker jeg Link to post
baatsman Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 Bruk Snappy, og gjør en skikkelig rens. Har lest at det er skadelig. Tok en prat med Bjarne på Trebåten AS om dette. Ikke skadelig hvis du ikke gjør dette ofte. Mitt ble perfekt på tidligere båt. Vi sees! Link to post
Finn Erik Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 (redigert) Skadlig og skadlig fru Blåm......Den maulær/spiser grådig av teaken,så for å få det slett igjenn må en till med slipemaskin. Da kan mann vel like gjerne gå på med slipemaskin med en gang. Jeg vil anbefale deg å bruke "rensevæsken" til Teak Seal den er vannbasert og meget effektiv, skader ikke teak eller nat. Den kan kjøpes/bestilles hos Sandøy Båtdekk.Link til brosjyre hvor du finner "STOFFET" Redigert 27.Juni.2011 av Finn Erik (see edit history) Link to post
baatsman Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 Har ikke opplevet dette, men mulig Bav har skikkelig vare da Vi sees! Link to post
Finn Erik Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 (redigert) Har ikke opplevet dette, men mulig Bav har skikkelig vare da Det spørs nok på øynene som ser.......ikke alle har like godt øye for detaljer , finish og kvalitet..... Det er sikkert mange som har Bav... og mener de har skikkilig vare Jeg følte i allefall for å etterslipe med 240 og 600 papir for å få en overflate jeg var fornøyd med. Nå skal det sies at dette er 4-5 år siden, kansje stoffet i dag er tynnet ut...... Redigert 27.Juni.2011 av Finn Erik (see edit history) Link to post
Julie III Svart 11.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 (redigert) Huff og huff så lang tid dette tok Men nå har jeg somlet meg til å lime sammen filmen jeg tok opp rett etter henteturen... Uten stativ og har kun brukt råfilmen uten klipping. Kvaliteten er også satt ned noe så bær med meg her :) Beklager folkens... Skjønner ikke hvorfor det bare kommer opp link... Virker som om det er tilfeldig. Redigert 11.Januar.2012 av Julie III (see edit history) Link to post
Faxen Svart 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Bedre sent en aldri. Godt nytt år, forresten. Flott video. Faxen Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Julie III Svart 11.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Godt nyttår ja, og takk for det! Link to post
Camarque44 Svart 12.April.2012 Link til dette innlegget Svart 12.April.2012 Hei. Vet du hvor forskjellen er på fairline 34 kontra 38? Vurderer en 38, men ser ikke helt forskjellen på disse to. Link to post
oivindg Svart 12.April.2012 Link til dette innlegget Svart 12.April.2012 Takk for en herlig tråd, Julie III! Koste meg gjennom alle 19 sidene. Kjenner meg litt igjen siden jeg sitter og venter på å hente min egen båt, selv om det bare blir et par timer å gå til hjemmehavna. Båten er forøvrig utrolig fin. Fairline har klart å få til bortimot perfekte linjer på den modellene, synes jeg. Øivind Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn