26 Gimsøy Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Da har jeg natet, met ble irritert da jeg merker at jeg hadde 1 tube for lite....... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Kaptein Fredrik Svart 22.Januar.2012 Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Helt vakkert Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post
26 Gimsøy Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Takker Fredrik Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Møkkalasset Svart 22.Januar.2012 Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Det blir veldig bra. Skjønner irritasjonen over at du ikke hadde nok Sika. Ryker en dag ekstra på slikt. Båtutstyrsforretninger burda hatt samme unntak fra åpningstidsbestemmelsene som hagesentrene. Båt er jo like sesongbetont som hage for de fleste av oss... Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Ja sier noe der. Ja irriterene da jeg kun mangler 2,5 fuge igjen og nate. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Da har jeg fått natet ferdig. Da er det bare og vente på herdinga av natemassa. Skulle hatt noe annet og drive med i mellomtiden... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Kaptein Fredrik Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Bra sålangt Hva gjør du for å få natinga "perfekt"? Jeg har pleid å ta såpe og smøre den jevnt utover når jeg bruker tec 7 eller andre slike lim, men det funker kanskje ikke på nating? Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post
26 Gimsøy Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Har "overfylt" fugene. Vet ikke hvor mye natemassen "kryper" ved herding. Jeg skal bruke tapetkniv og skjære vekk det som ligger over teaken da natemassen har herdet Så skal jeg gå på med båndpusseren. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
pam Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Flot stykke håndværk, glæder mig til at se det i båden Er du egentlig gået igang med flaps endnu? Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
26 Gimsøy Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Nei har ikke begynt med det. Det får vi ta til våren da snøen er borte. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Møkkalasset Svart 29.Januar.2012 Del på Facebook Svart 29.Januar.2012 Er det noen fremgang? Natemassen har vel tørket nå? Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 29.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2012 Ja det har vel kanskje herdet nå.Har hatt litt annet og drive med denne uka. nå i helgen er Junior her Vet at sika DC290 skal herdes i 3 uker før sliping. Hvordan er det og ha på Epoxy oppå natemassa? Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Møkkalasset Svart 29.Januar.2012 Del på Facebook Svart 29.Januar.2012 Hvordan er det og ha på Epoxy oppå natemassa? Tror det skal gå bra. Se forøvrig min kommentar om det i min egen tråd. Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 29.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2012 Da har jeg brukt ett stanley-blad og skjært vekk all overskytende natemasse. Prøvet og slipe med en trekantslpier, men må nok gå over til naboen da han kommer hjem og låne en båndpusser . Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
pam Svart 29.Januar.2012 Del på Facebook Svart 29.Januar.2012 Ja, det kan være ganske genstridigt at få slebet, du kan eventuelt bruge rystepudser også. Klø på, det bliver jo flot. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Møkkalasset Svart 29.Januar.2012 Del på Facebook Svart 29.Januar.2012 , men må nok gå over til naboen da han kommer hjem og låne en båndpusser . Forsiktig med sånn håndholdt båndpusser. De graver noe fryktelig. Vanskelig å få jevnt. Ville brukt eksentersliper eller plansliper. Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 29.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2012 Har brukt båndpusser en del ganger. Plansliperen purrer med treets retning og da blir det penere vis du er forsiktig. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 30.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2012 Bånd pusser skulle det stå i forrige innlegg,ikke plansliper. Har pusset bordet med båndpusseren Har tørket over bordet med en fuktig fille for og få bort pussestøv. Merker at natemassa er seigere enn teaken så den er vanskeligere og pusse ned. Den blir høyere enn teaken. Noen som vet hvordan en skal få det jevnt? Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Møkkalasset Svart 30.Januar.2012 Del på Facebook Svart 30.Januar.2012 (redigert) Ser jo bra ut på bildene da. Kanskje er problemet at natemassa ikke er ordentlig utherdet ennå og dermed fjører i fugene for deretter å sprette opp igjen når pussemaskinen passerer. Prøv forsiktig med en vanlig håndpussekloss uten å bruke noe særlig trykk. Ta et lite område først. Nå skal jeg en tur og jobbe med mine bord... Redigert 30.Januar.2012 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 30.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2012 Mulig det er det at natene ikke er gjennomherdet. 5 mm brede og 12 mm dype.... Har laget en prøve kloss der jeg har frest ett natespor, natet demme og beiset den ene siden for og teste mot epoxy... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 5.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Da har jeg fått pusset bordet ferdig. Har tørket over med fuktig klut. Noe annet jeg skal vaske med før jeg blander epoxy og legger på noen skrøk av dette? Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Møkkalasset Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Test dette med epoxy på den prøvebiten din. Jeg har ombestemt meg ut fra råd fra min båtbyggervenn. Satser på Epifanes lakk p.g.a. elastisiteten. Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 5.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Ja da har jeg laget meg en ny prøvekloss. Denne er i kveld natet. Forslag til beis og bruke på kompassrosa? Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
ray Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Bare en ting å si, vakkert!! Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
26 Gimsøy Svart 5.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Takker Ray. Det er du du gjør i din båt også. Følger med i den tråen. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.