26 Gimsøy Svart 7.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 Da har jeg beiset "rosa" med Hedins Lakk beis Har kjøpt 3 stjernes oljebasert gulvlakk, så da kan jeg teste på prøven min med både epoxy og 3 stjernes... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Kaptein Thomas Svart 7.Februar.2012 Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 Ble fin den! Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Møkkalasset Svart 7.Februar.2012 Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 Fin den. Veldig fin. Hmmmm... Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 8.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2012 Da ble siste strøket med epoxy lagt på undersiden i går kveld og nå har lagt på 1. strøk på oversiden :) Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 10.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Da nærmer det seg slutten på porduksjonen av cockpitt bordet.I da har jeg lakkert 2 strøy med 3 stjerners oljebasert gulvlakk. Under dette er det 2 strøy med epoxy. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Møkkalasset Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Ble kanonfint. Nå gjelder det å ikke ha for lange skruer på understellet. Ser ut som at du har fått klesvasken unna også. (Lampa på maskinen lyser ihvertfall på 4. bilde nedenfra. Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 10.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Da det blir noe klesvask. Badet er et fint sted og stå og lakere. Passe varmt. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 13.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2012 Da har leg lakkeret det 4. strøket og det siste med lakk på bordet. Så da får en snart begynne på neste prosjekt som blir og kante dørkeplatene med teaklister og lage 2 inspeksjonsluker i den aktredørkeplata som er under cockpittbordet. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
pipp Svart 13.Februar.2012 Del på Facebook Svart 13.Februar.2012 Flott jobb. Tar du jobben med ett bord med klaff i lengderetning? Må ikke ha kompassrose Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 13.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2012 Hehe nei trur ikke skal lage bord for noen andre. Det bordet ble ganske bra ja vis jeg skal si det selv. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
pam Svart 13.Februar.2012 Del på Facebook Svart 13.Februar.2012 Ja det kan vist kun blive Flot stykke arbejde. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
26 Gimsøy Svart 28.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2012 Da har jeg begynt med omgjøringene på dørken. Den aktre dørkeplata er tatt inn og den skal jeg frese inn 8 mm rundt ytterkantene og sette fast en teaklist som avsluttning på plateendene. Denne lista er tenkt og festes i epoxy så får jeg forseglet x-fineren også. Skal også lage 2 innspeksjons luker i denne plata da denne er stor og vanskelig og få opp. Det er oppå denne dørke plata bordet kommer. Kantene på luker og hull vil bli forseglet med epoxy og teak. Lukene vil bli ca 30 x 40 cm. Jeg ferser først en fals på 8mm halvveis ned i plata: Så snur jeg plata og freser med en kantfres resten: Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Møkkalasset Svart 28.Februar.2012 Del på Facebook Svart 28.Februar.2012 Det blir nok bra som vanlig. Men en slik en som denne skulle alle ha. Et genialt verktøy. Man legger bare skinna på emnet på en strek eller mellom to merker. Skinna er gummiert på baksiden så den ligger helt i ro. Festool-saga skjærer så rent at man kan lime rett på snittet. Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 28.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2012 (redigert) Jeg vet. Den er genial. Nå er ikke dørkeplata mi rett med buet på sidene så da duger selv ikke Festool'n :( Nå har Jula kommet med enn kopi men ikke så genial styreskinne denne må ha tvinger.... Redigert 28.Februar.2012 av 26 Gimsøy (see edit history) Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 29.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Da har frest ut lukene. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
pam Svart 29.Februar.2012 Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Det ser fint og helt rigtigt ud, nu kommer det svære, at lime kanterne Følger med vidre (og overvejer om jeg også skal gå igang ) Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
26 Gimsøy Svart 29.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Ja skal på Biltema i morgen og kjøpe inn lister. Skal også frese ned dørkbeslaget i disse to lukene. akkutat som i den store dørkeplata. Skal også lime fast ei ramme under som luka skal "ligge" på. Skal bruke epoxy på alt. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
pam Svart 29.Februar.2012 Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Epoxy er konge husk hansker. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Kaptein Fredrik Svart 29.Februar.2012 Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Dette ser bra ut Hvis du skal på Biltema Skjetten så har de ikke inne L-listene. Det kommer mer til helga. Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post
26 Gimsøy Svart 29.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Skal ikke ha vinkellister bare teak feielister. Disse Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
stian83 Svart 27.September.2012 Del på Facebook Svart 27.September.2012 skal kjøpe lik båt som deg, hvordan var sommeren med denne båten? gjort noe mere? Sitér dette innlegget Link to post
Elektro Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 Snekka lå på land i hele sommer. Har ikke registert at den kom seg ut av hagen, selv om det har regnet så mye at den nesten kunne skli helt ned i Glomma / Bingsfossen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.