Komodo Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 Ja, det er jo det normale, epoxyprimer utenpå gelcoaten. Men litt av årsaken til at båter har gelcoat under vannlinja ligger vel i produksjonen. Først smøres forma med gelcoat, deretter støper man. Har aldri hørt om noen som bare har smørt gelcoat i forma over vannlinja. Men hvilken misjon har egentlig gelcoaten under vannlinja? I dette tilfellet er det jo snakk om å gjøre en reparasjon. Så vidt jeg kan forstå må det være fullgodt å legge noen strøk med tokomponent epoxyprimer utenpå laminatet og deretter stoffe. Epoxyprimeren er tettere enn gelcoat, så dermed er det oppnådd. Gelcoaten har ingen styrke i seg selv, så det er ingen fordeler å oppnå der heller. Slik jeg ser det blir det derfor kun en ekstrajobb å legge på topcoat før epoxyprimer. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fiks Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 Enig med Komodo her Fikk skade i kjølen på min egen båt i fjor sommer, etter at laminatet var bygget opp til riktig tykkelse sparklet jeg med polyestersparkel og malte 4 strøk med epoxyprimer Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 Se der ja, det ble jo fint Jeg gjorde på samme vis. Støpte med seks år gammel polyester i fire varmegrader og regn. Litt pussig at det holder ennå egentlig Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hokky Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 Takk for svar. Da blir det slik som Fiks har gjort det. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Hokky Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Noen som vet hvor lang tid det kan gå mellom lagene med støp med biltema polyester før man må slipe på nytt? Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Faxen Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Det står 48 timer her før i tråden!! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hokky Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Takk. Det var det jeg Trodde jeg hadde lest en plass. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.