Jump to content

Lys under båten!


Astor

Recommended Posts

Var nedom havna i dag for å fullføre den nye dørken i forkabinen. Da fikk jeg se......

 

En Scan Baltic med montert akterlys under vannlinjen!

 

Jeg spurte eieren, som er en aller tiders nordlending om hva dette var?

- Det skal jeg fortelle deg, min venn. Om kvelden når vi ligger ute i helgene og mørket faller på, slår jeg på lyset. Her kan jeg og kona sitte å se på livet i vannet under båten, fortalte den blide nordlenningen.

 

Lampen er 100% vanntett og er skrudd rett på akterspeilet med en utvedig ledning opp langs akterspeilet. Lampen er "evigvarende" sa karen. Ser for meg jobben når kona skal ned å skifte pære! :lol:

 

Bilde


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Den var ikke dum Astor! God ideé, men er det praktisk mulig, uten å drukne lampa? Studerer ofte livet under båten, sene nattetimer, med en lommelykt. Det er utrolig mye artig og spennende å se, men gjenskinnet fra lommelykta irriterer pluss at vannflaten "bryter" strålen - så det må jeg "skrive opp" under glupe ideér til neste sommer.....  :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

     Bilde

For ikke å si denne som jeg har siklet på i sommer. Den heter "String" og koster en 15 lapper, men tenk deg å pelle krabber fra denne! - Ikke mye behov for undervannskikkert!

 

Må bare finne på en grunn til å ha en 11 fots slepejolle bak en Hanto 24.....

:lol:

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Link to post
Share on other sites

En kjenning av meg rigget til en 12v halogen pære i et lite syltetøyglass som ble forseglet etter alle kunstens regler. Han feste denne til krabbehoven og koblet direkte til 12v batteri. Glimrende lys når man 'peller' kreabber.

Men vil jo også kunne brukes til 'nattlys' for å trekke til seg fisk ol. eller bare belyse havbunnen. Utgift til pære og kabel; mindre en kr. 100.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

En Scan Baltic med montert akterlys under vannlinjen!

Jeg har sett det aktuelle lyset i drift om sommeren og jeg må si at det var et meget imponerende syn. Spesiellt på sensommeren når det blir mørkt om kveldene trekker lyset til seg en utrolig mengde fisk. Og lyset dekker et meget stort område som nærmest framstår som et opplyst basseng. Selv ble jeg sittende som fjetret i lang tid å se på fiskene. Telmokontroll tror jeg det var som stod som norsk grossist av utstyret.  Der får ikke vi vanlig dødelige handle så du må vel gå via en båtutstyrsforretning hvis du ikke handler direkta av Tore på Sætre da?

Anbefales

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Hmm.. kunne hatt et par slike på min også, er det noen webshop'er som har slikt i dag tro? dette er jo noen år siden nå, og mye har sikkert skjedd siden den gang..

Hadde vært stilig under badeplatformen :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

helt enig saltkjelen, det er råstilig.. god stemningsbilder med slikt lys.

Er det noe du har satt på selv, eller var det kanskje der allerede?

 

Jeg kunne tenkt meg et par blå lamper siden jeg har blått lys inne i båten også. i tillegg kunne jeg hatt ett hvitt til jeg skal sitte på platformen å fiske :D hehe.. (ryggelys, med piiiip - piiiiip lyd kanskje.. neida.. hehe)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg må si jeg har sansen for slike stemningslys. Det er bare råstilig, men det må selvfølgelig ikke overdrives. Jeg hadde LED lys i rekka på gamlebåten og det savner jeg faktisk. Det var råstilig! Jeg bestilte båten med disse undervannslysene, kostet vel omtrent 30 000kr om jeg ikke husker helt feil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...