Jump to content

Lys under båten!


Astor

Recommended Posts

Milde moses!

 

Jeg håper de som mener det er stemningsfullt med blå lys under vann enten ikke er helt edru, eller er av amerikansk avstamming. Båtene ser jo ut som rett fra en amerikansk julefilm. Blodharry. Dette er muligens vanlig i Østfold, ref en annen tråd?

 

Blå led lys ser ikke bra ut i seg selv, men under vann!?!?!

 

Lyset trådstarter siktet til så derimot ganske hyggelig ut. Mye spennende å se under vann, og ofte spesielt om kvelden!

Link to post
Share on other sites

Det har ikke noe med smak å gjøre nei..? Vel, båten din er harry.. Da er du det også.. Det er min mening og dermed basta.. :lol:

 

 

hehe... kan ikke si det du som kjører strykejern

 

 

Kunne ikke dy meg Dette er jo normalt en type tråd jeg hopper over. Kunne bare ikke tro overskriften -lys under vann!

hehe... slutter å lese den nå. Ser det er mange fra Bø her

Redigert av whatever (see edit history)
Link to post
Share on other sites

da det ikke passer seg på en 26 år gammel kabincruiser.

 

Dummeste jeg har hørt :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Lys under båten?

Er vel bare en ting å si om det HAHAHA, eller som femtenåringen ville sagt:fritidsproblemer.

 

Hvordan skal man kunne se under vann uten lys ? Jeg bare spør.

 

Klart vi skal ha lys under båten. Bare ikke blått for det er litt mere Harry enn hvitt eller grønt :rolleyes:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Dessuten er det sikkerhetsmessig bra hvis man manøvrerer sakte i grunne farvann da man med selvsyn kan se bunnformasjonene og unngå oppstikkende steiner eller vrakgods :lol:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Dumt harry , stykt eller sykt . Er et fett for meg , liker dårlig båter med blålys om dem er oppe eller nede jeg . Men det er det ikke jeg som bestemmer hva folk vil ha , fint det er sånn nogenlunde fritt land vi bor i og kan ha så mye lys man vil . Er jo opp til den enkelte hva ha syns og hva han vil ha på skuta si , uten at folk skal mene at det er harry tvert . Godt vi har forsjellig smak og behov , så ikke alt blir likt .

PS: Har sett dette lyset trådstarter ref til , det er fett om kvelden for store å små og se livet i vannet .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Dessuten må jo ansiktsuttrykket på damene i nabobåten som tar ett nattbad i bare nettoen være ubetalelig i det du skrur på lyset... :lol:
Med det eksponeringsbehov vi har i dagens samfunn, vil nok slike undervannslys tiltrekke seg nettodamer som insekt rundt en utelykt. :yesnod:
Link to post
Share on other sites

Er jo opp til den enkelte hva ha syns og hva han vil ha på skuta si , uten at folk skal mene at det er harry tvert .

 

Tine III

 

 

Jepp, folk kan bestemme hva man selv skal ha på båten. Og andre folk kan selvfølgelig mene at det er Harry - som det jo er med blått lys under båten.Det finnes ting som er Harry. Disse Mexicanske bilene som hopper er vel heller ikke Harry da? Folk skal ikke mene noe om det.

 

Jeg lå på Skrata i Kragerø skjærgården for noen år siden og da lå det en strykejernbåt og spilte Vikingarna på flatt jern for hele utehavna - det er kanskje ikke Harry det heller? Vi kan jo ikke mene at andre er Harry? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Kan nesten ikke tenke meg noe mer blod-Harry enn de lysene! Visuell forsøpling synes jeg også det er og kan ikke tenke meg å ligge i nærheten av noen som bruker sånne lys. Eierne av sånt må jo ha et markeringsbehov som er rimelig stort!

 

 

Jepp! Når folk ikke skjønner sitt eget beste må man si ifra. Noen trenger hjelp :smiley:

Link to post
Share on other sites

Smak og behag, synd å bli stemplet som harry bare fordi en gjør noe som andre tilsynelatende ikke liker. Stemplet som at man har markeringbehov osv... Mulig noen har markeringbehov, men er ikke det opp til en hver unike situasjon og ikke alle som har lys på båten....?

 

 

Eller er det slik at missunelsefaktoren er så høy at bobla nesten sprekker når andre bruker 30.000,- kroner på belysning?

 

 

 

 

Tenk om alle skulle vært helt like, så kult nå det skulle ha vøri.... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...