Jump to content

Lys under båten!


Astor

Recommended Posts

Har også tenkt på lys under båten, men har trodd at folk synes det er vanvittig HARRY. Kanskje jeg har tatt feil. Kunne tenkt meg å montere led i heimen også. Har vært en del innom Dioder.no å kjøpt noe greier der til bil.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

http://www.vetus.nl/de/catalogue_2008.html se side 168-169 i katalogen .

 

eller http://cgi.ebay.com/CAR-BLUE-NEON-LIGHT-WA...1713.m153.l1262

 

som jeg har bestillt til min badeplattform :) blir sikkert bra :) montert under badeplattform selvfølgelig :cheers:

 

 

har også bestillt hvite led stripes til bruk inne i cabin .. se dioder.no for elektronisk puls dimmer som virker til led lys hvis det er ønskelig å dimme litt :)

Redigert av KaRsK (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, jeg fant noen greie noen i webshop'en her: http://baatservice.net/shop/

Dette er til å montere utenpå skroget, ikke gjennomføring.. noe jeg vil foretrekke enn å borre igjennom Ø54mm hull f.eks..

Ikke så gal pris heller.. lurer på om ikke dette må føres opp på listen til julenissen :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ha ha på snekka hadde det vært dritkul,. på alt annet er det jo bare driiiiiiiiiiiiiiiitharry da, ikke et par hvite under badeplattformen men fy f*** å jævli det ser ut med en halv million blå LOL


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Om man vil at båten skal se ut som et bordell i Las Vegas, så er dette absolutt å anbefale.

:seeya:

 

Disse lysene er jo for å hindre/avsløre eventuelle terrorister i froskemannsdrakt må vite :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hørtes vannvittig dyrt ut, med mindre du har veldig mange. "Kjell" selger dem fra 4000 paret. Tror jeg mekker noe selv jeg. :smash:

 

Hmm.. Ja, jeg vet ikke. Det ble bestilt hvertfall.. Koster nok litt penger å få kjøpt disse, samtidig som det skal monteres og kanskje med skroggjennomføringer.. Jeg vet ikke. Skal derfor bli spennende å se når båten skal opp.. :smiley:

 

Ha ha ere mulig?? og så koster det MER enn å få slippe??

 

Hver sin smak.. Tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle hadde samme tanker og smak som deg.. fysj! :rolleyes:

Redigert av Saltkjelen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Disse lysene er jo for å hindre/avsløre eventuelle terrorister i froskemannsdrakt må vite

 

Ergo handler det om sikkerhet! - Sikkerhet er VIKTIG i båt! :yesnod:

 

 

Vi i Ledlysbutikken får inn noen lamper som jeg skal teste ut slik.

De er laget "sub merge" tette, altså IP 68, trekker 3 watt hver (ca det samme som en vanlig pære på 30 watt) og leveres i både kaldhvit og varmhvit i tillegg til blå, rød osv. - Jeg får kanskje testet det i år, før sesongen er over for min del. Disse er morsomt små også, slik at de kan monteres på trange plasser også. (Eksempelvis under propellen, oppå flyndra osv.)

 

På min Nidelv (hvis jeg ikke selger den i høst) er det godt med plass under "flapsen" bak.

 

Tipper jeg kommer til å eksperimentere en del fremover: Skal prøve å få lagt ut bilder og evt video... :smiley:

 

Disse vil i tilfelle monteres uten gjennomføring under vannlinjen... Fordelen med led er jo at det trekker så lite strøm at jeg kan bruke tynne ledninger (som ikke dominerer).

 

 

Ser for meg at noen finner på å lage vindu i stikk-køya, som peker nedover under vannlinjen. Deretter noen lamper rundt der, og man kan sovne i selskap med fisker og krabber. Mer maritimt er det vel vanskelig å få soveplassen?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Jeg bestilte undervannslys herfra: http://www.coastalnightlights.com/

 

Vesentlig billigere enn de fleste andre leverandører da disse lages på hobbybasis av en akvariemaker i Florida. Virker som bare det, problemfritt i 1 sesong nå. Skrues på og/eller limes på med Sika og ledningen dras utenpå og inn i motorbrønnen. Kan evt. bestilles med gjennomgående ledning hvis man foretrekker det.

Link to post
Share on other sites

Maritim har også noe som ikke er dyrt http://www.maritim.no/product.aspx?id=1833...upkey=006002074

w11132-00.jpg

 

og det er også noe her http://www.matronics.dk/produkter/Biler/Ud...Diodebokse.aspx

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Lys under båten er noe av det mest harry jeg har sett!!! Er det MULIG?????

Det må fortsatt være høykonjuktur i fedrelandet når noen bruker penger på noe sånt barnslig fjas på en båt i millionklassen.

Regner med at det står en Volvo 242 med brei felger, spoiler og terninger på brygga og venter....

 

(men det er min mening da... :tongue: )

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Lys under båten er noe av det mest harry jeg har sett!!!

Regner med at det står en Volvo 242 med brei felger, spoiler og terninger på brygga og venter....

 

(men det er min mening da... :tongue: )

:crazy::cool: Er det harry å nå da :eek::wink:

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Lys under båten er noe av det mest harry jeg har sett!!! Er det MULIG?????

Det må fortsatt være høykonjuktur i fedrelandet når noen bruker penger på noe sånt barnslig fjas på en båt i millionklassen.

Regner med at det står en Volvo 242 med brei felger, spoiler og terninger på brygga og venter....

 

(men det er min mening da... :tongue: )

 

Det er godt smaken er som baken. Noen liker mora, andre liker dattera.. Og noen liker begge deler.. :wink:

Du tok selvfølgelig feil når det gjelder bil.. Og hva er forresten galt med brede felger..? Du er vel av typen Ola-Normann som kjører Toyota Avensis og ikke tør å skille seg ut fra mengden.. eller..? :wink:

Redigert av Saltkjelen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du er vel av typen Ola-Normann som kjører Toyota Avensis og ikke tør å skille seg ut fra mengden.. eller..? :wink:

 

Der tar du nok grådig feil: både når det gjelder Toyotan jeg aldri ville kjøpt, og at jeg er redd for å skille meg ut... Jeg seiler jo rundt i en stor plastboble med store vinduer, og bruker motor kraft så sjeldent jeg kan, i motsetning til alle seilere som bare bruker motor (ref, div andre tråder på dette eminete forum) Så jeg skiller meg helt klart ut. Når det gjelder biler er jeg nok litt for glad i tyske biler, så jeg overlater kjedelige Toyotaer til de som liker det. :smiley:

 

Men for å være litt alvorlig i noen sekunder...: Jeg klarer ikke helt å ta sånt "fjas" seriøst, jeg kan ikke i min villeste fantasi skjønne noe annet enn at dette er en måte å "style" båten sin på, som etter min mening (dette er veldig subjektivt) er direkte sammenlignbart med feite eksosrør og store spoilere på harrybiler. Noe vi til nød tøyset med i ungdommen, og definitivt sluttet med før 25 var passert...

Så en flybridgebåt som lå klint inntil en restaurant i Fredrikstad i sommer som hadde lys under vann, og måtte flire litt i skjegget: stakkars lille harry mann med det ekstreme behovet for oppmerksomhet... Men for all del, han fikk mye oppmerksomhet, men kanskje ikke av det slaget han ønsket?

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...