Jump to content

Lys under båten!


Astor

Recommended Posts

8 hours ago, index said:

 

OK! Kan du forklare forskjellen på "jeg synes at" og "synes jeg"?

 

For meg er det ingen forskjell på disse to, var mer utsagn som "det _er_ harry" osv jeg adresserte her. Og intensjonen min var å bidra til å gjøre det mer trivelig å diskutere / utveksle standpunkter.

Redigert av Thostr (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

NilsPils skrev for 2 timer siden:

Da tok jeg kanskje litt feil der . . :rolleyes:

 

Finnes muligens andre patenter? Limes da ledning på plass på utsiden av skroget, eller brukes det induksjon gjennom skroget?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Thostr skrev for 1 time siden:

 

For meg er det ingen forskjell på disse to, var mer utsagn som "det _er_ harry" osv jeg adresserte her.

 

OK. Jeg bare stusset siden jeg jeg vel var den eneste som nevnte harry begrepet. Og jeg passet derfor på å poengtere at det var noe jeg syntes. Da virker det litt rart at du måtte poengtere akkurat det samme. Men for all del...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

56 minutes ago, index said:

 

OK. Jeg bare stusset siden jeg jeg vel var den eneste som nevnte harry begrepet. Og jeg passet derfor på å poengtere at det var noe jeg syntes. Da virker det litt rart at du måtte poengtere akkurat det samme. Men for all del...

 

Dette var ikke ment spesifikt til deg. Når det er sagt så disket du jo opp med denne kraftsalva:

 

>  Absolutt! Like harry alle tre!

 

Tredjeperson, med forsterkeren "absolutt". Uten forbehold og betingelsesløst! 

 

Tror vi spikrer'n der :-D 

Redigert av Thostr (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Thostr skrev 1 time siden:

 

Thostr skrev 1 time siden:

Tror vi spikrer'n der :-D 

 

Ja, jeg kan ikke snakke for verken deg eller noen andre. Jeg sier min mening,  og så får andre ha sin. Hvor vanskelig kan det være?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, index said:

 

 

Ja, jeg kan ikke snakke for verken deg eller noen andre. Jeg sier min mening,  og så får andre ha sin. Hvor vanskelig kan det være?


Ekstremt vanskelig! Å skille observasjon fra evaluering, og å tydeliggjøre skillet mellom 'jeg mener' og 'sånn er det' er noe av det vi mennesker virkelig sliter med, og det er opphavet til kvalme jorda rundt, året rundt. 

Link to post
Share on other sites

Swingswong skrev for 9 timer siden:

Noen som har testet noe slikt?

Jeg har ikke testet.

 

Men vil igjen minne om det jeg nevnte om rur på undervannslys. Derfor synes jeg lys som ikke er permanent under vann bør være å foretrekke. Som sagt gror mine igjen med rur utover i sesongen så lyset blir totalt borte. . .

 

Prisen er jo overkommelig. Så test gjerne og fortell oss. Jeg kunne godt tenke meg en slik lampe.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 22 timer siden:

 

Finnes muligens andre patenter? Limes da ledning på plass på utsiden av skroget, eller brukes det induksjon gjennom skroget?

Det finnes andre patenter. Som den jeg har benyttet f.eks. Utgang godt over vannlinjen og benyttet små skruer i skriget som ikke er gjennomgående. Har reddet meg fra å bakke på en stein i mørket allerede, så bruken er nyttig når den trengs!

Undervanns_lys.jpg.824b25d9b18edc153dd7c5e12363f09f.jpg

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev On 29.11.2022 at 12.14:

Jeg er skeptisk til alt som krever hull i skroget under vannlinjen,  men jeg ser poenget med lys under båten når man drar opp fisk. Det er ikke det samme med arbeidslys som speiler seg i overflaten og som da ødelegger nattsynet. 

 

Tenker du på til din nye 34" ?

Tenkte på det til sommeren ja! Først og fremst som dragelys. Men ser absolutt at det kunne vært kjekt i akterenden også, for å bedre se hva som foregår der. Og da må man vel nesten ha på babordsida også, sånn bare for symetrien sin del ;)

Er et voldsomt spenn i priser da, så tror absolutt det kan være penger å spare på å velge riktig produkt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...