Jump to content

Sykkel i båt, hva er bra?


Bitteliten

Recommended Posts

Jeg drømmer vel egentlig om en Paratrooper men synes de er for dyre her hjemme, iallefall når man stort sett besøker usa årlig. Det er heller ingen butikker i Bergen som har denne sykkelen så det er ikke så lett å få prøvd en.

Men nå nærmer ferien seg og vi vurderer to sykler ombord, det enkleste er å gå på Maritim å kjøpe to, men er dette bra gerier? 1500,- er jo ikke allverden og selges de for en tusenlapp senere er jo leien lav.

Alternativet vil være å kjøpe seg noe i Danmark eller Sverige, er det noe lurt?

Link to post
Share on other sites

Hadde engang en morsom liten sak som var bensindrevet LINK den hadde jeg mye gøy med helt til en hissig konstabel tok den fra meg:-)

Noen som vet om de selges i Norge? (Ja, jeg er klar over at de er forbudt, men de er så gøy at jeg ikke klarer å la være:-))

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Jeg drømmer vel egentlig om en Paratrooper men synes de er for dyre her hjemme, iallefall når man stort sett besøker usa årlig. Det er heller ingen butikker i Bergen som har denne sykkelen så det er ikke så lett å få prøvd en.

Jo. De har hos pelle petterson på strandkaien. Prisen er egentlig ganske bra i forhold til Usa. Dette er ikke billigsykler. Det er faktisk ganske få syklister som kjøper såpass rimelige sykler. (skiller mellom syklister og "folk på sykkel")

Men nå nærmer ferien seg og vi vurderer to sykler ombord, det enkleste er å gå på Maritim å kjøpe to, men er dette bra gerier? 1500,- er jo ikke allverden og selges de for en tusenlapp senere er jo leien lav.

Alternativet vil være å kjøpe seg noe i Danmark eller Sverige, er det noe lurt?

Tviler på at du finner noe rimeligere i Danmark/Sverige.

 

Anbefaler en helt vanlig sykkel og softbag. http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/tillbehoumlr/vaskor-transport-3/mjuk-2/pro-cykelvaska.html

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Men nå nærmer ferien seg og vi vurderer to sykler ombord, det enkleste er å gå på Maritim å kjøpe to, men er dette bra gerier? 1500,- er jo ikke allverden og selges de for en tusenlapp senere er jo leien lav.

Ja, jeg synes det er meget bra greier så lenge hensikten er å utvide aksjonsradiusen i innhavner etc, men ikke til å legge ut på langturer

Link to post
Share on other sites

Hadde engang en morsom liten sak som var bensindrevet LINK den hadde jeg mye gøy med helt til en hissig konstabel tok den fra meg:-)

Noen som vet om de selges i Norge? (Ja, jeg er klar over at de er forbudt, men de er så gøy at jeg ikke klarer å la være:-))

 

Har også prøvd en slik. Skikkelig morro, og litt rart at de ble forbudt. Var ikke like morsom på grov grus da....

Link to post
Share on other sites

Jeg var så kjempe heldig å vant sykkel på Hortens treffet iår ,denne er sponsa fra Maritim men koster 1495 mener jeg.Har hatt den med på resten av ferien og brukt den endel,den er helt ok å sykkle på.Den har gear og og håndbrems forran og bak,å den er som dere veit sammenleggbar.Jeg syntes denne er ok å sykkle på ,men kansje litt små sjelven .Har den frempå dekket,fikk ikke med med bagen til den selv om det sto så på pakka .Flere i hjemmehavna kjøpte slik da dem så min,dem fikk heller ike med bag.Så et tips bare om dere kjøper en slik,si i fra i butikken da baggane ligger ved siden av sykkelane.Regner med jeg får en slik om jeg stikker innom,greit når den skal bort for vinteren kansje. Så skal dere ha en sykkel som er bilig og med gear anbefaler jeg denne,har ikke testa andre dyre greier.Men denne prisen går det jo ann å bytte dem ut litt oftere om så er,for rust blir det vel uannsett pris vil jeg tru,Men spyl godt i havn og bruk 666 så tipper jeg dem holder en stund

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vi har "gått gradene" fra sammenleggbar båtsykkel. Disse er sikkert velegnet for lettvektere som vet hvordan man skal behandle dem. For meg, solid bygget, senere påbygget, er erfaringen at de ikke holder mål. Vår erfaring er at vi trenger "normale" sykler, også når utgangspunktete er maritimt. Utfordringen er da selvsagt å ha plass til lagring, og å unngå sjøvannssprut. Det har vi ikke helt klart, noe som bevises av to sykler som står utenfor huset fulle av rust. Nå forsøker vi igjen, husfruen er i gang med å formsy oppbevaringsveske. Tross tidligere mindre heldige erfaringer satser vi på sykler solgt for landeveisbruk. Dersom noen minner meg på det, skal jeg fortelle om erfaringene etter sommersesongen.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Jeg prøvde den billige hos Maritim, jeg fikk ikke lov å sykle utendørs (!) og ikke var det mye luft i dekket heller. Så det som jeg prøvde gikk ikke an å sykle med. Hadde det nå vert luft i dekkene og man fikk ta seg en liten stripe på parkeringsplassen hadde jeg kanskje slått til å kjøpt to stykker.

Link to post
Share on other sites

Vi har to stk sammenleggbare fra maritim.

 

De fungerer greit, men gear problemer er det. Man må drive å justere på gearwirene nesten hver gang man bretter de ut.

 

med nok luft går det greit å sykle f.eks syd koster rundt. Har forøvrig en følelse av at gear trøbbelet blir større for hver bortpakking vi foretar.

Link to post
Share on other sites

Har også to stk av de billige fra Maritim, ganske riktig at det står på esken at det følger med oppbevaringsbag, men denne selges separat for nær 200,- mene rjeg å huske. Dette kommer frem i katalogen deres. Det er vel en måte å få noe billigt til å se enda litt billigere ut. Bagene er forresten veldig trange, og etter 1 tur på sørlandet i fjord er det allerede begynnt å gnage hull i de.

Link to post
Share on other sites

Vi kjøpte 2 sammenleggbare sykler i Danmark i 2004 av merket:Neobike. 16" hjul og 3 gear i navet.

De har blitt brukt hver sommer siden da og fungerer helt fint fremdeles. Har pakket de inn i veskene hver gang vi seiler videre, men de har stått en del på dekk i havn - også i flere regnvær.

Vedlikeholdet har jeg tatt lett på - stort sett fikset litt med dem når noe har skjedd.

Jeg synes de er greie å sykle på, også på grusveier og aksjonsradien vår øker betraktelig med disse syklene.

I sin tid gav vi ca. 2.500 DKR for hver, men nå er de billigere.

Det er mange som har slike sykler ombord. En fordel er at de er forholdsvis greie å stue og veier vel rundt 15 kg.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Har handlet en slik en.

http://www.ecoride.no/elsykler/elsykkel-flexible-ers/

 

Har ikke hatt den mange ukene, men så langt er erfaringen MEGET bra. Har dog syklet noen mil.

Mest behaglige måten jeg noen gang har forrfyttet kroppen på. Er helt rått.

 

Deverre selges ikke oppbevaringsbag i Norge. Skal få sydd meg en hos en lokal kalesjemager i vinter.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har bygget meg en ordentlig sammenleggbar sykkel i sommer. Kjøpte rammen fra campingsport.no og satt på hjul, styre og gear fra en annen sykkel. For dere som bare har halvbåt kan den nok være vanskelig å stue, men i min lagoon katamaran er det plass til to, tre sånne i et utvendig stuerom.

 

Sammenslått:bilde

 

Klar for bruk:

bilde

Men dette er altså en sykkel for folk som liker å sykle; ikke bare for folk som vil trille til butikken 500m unna om morgenen.

 

V

Redigert av Sun Flyer (see edit history)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...