Jump to content

Sykkel i båt, hva er bra?


Bitteliten

Recommended Posts

Lano2, ser du skriver at du ikke liker å sykle på Paratrooperen i forhold til de andre modellene. Hva er det du ikke liker? Er vel bare ett kilo som skiller dem. Er det kun dekkene så kan vel det gjøres noe med?

Kan det være styret som gar feil høyde er det også muligheter der.

Link to post
Share on other sites

Den er blytung å sykle på, sammenlignet med Cross Town. Jeg tror det kun er dekkene som er grunnen.

 

Kan det stemme, kun 1 kg forskjell?

 

Takk for tipset med styret!!

 

Vurderer også helt nytt gearsystem, siden det gamle er litt slitt, men dette kan jeg ingenting om!

Er det verdt bryet?

Redigert av lano2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, skift dekk. Hvis du ikke sykler terreng, kan du bruke et dekk som het schwalbe kojak som er helt uten mønster. Videre kan du bytte den tunge, kjipe dempegaffelen med en fast. Gjerne karbon. Da sparer du inn over 1 kilo. Det med girene er jeg ikke så sikker på. Tror ikke du har klart å slite de ut. Det som gjør at det girer dårlig er vanligvis motstand i wirestrømpene. Skift alt det, så ser du hvordan det blir. Kan finne link til dekket du skal ha senere...

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

:thumbsup:

Passer dekkene på de felgen jeg har ? :pray:

Kjøp disse: http://www.sykkelkomponenter.no/products/schwalbe-kojak-performance-clincher-26-x-135 Passer helt sikkert.

 

Skal det gå lett på asfalt er det også viktig at du har ca max lufttrykk i dekkene. Har du gulvpumpe med måler? Hvis ikke fungerer den de selger på clas ohlson greit.

Nå kom den andre butikken tilbake med at de var mekaniske bremser på X70, de hadde den i butikken sin. Og jeg som hadde bestemt meg nå...

Det var jo det som stod i spec.. Da går du heller ned til paratrooper standard og skifter ut de mekaniske bremsene når du kommer hjem. Tror disse kan funke: http://www.sykkelkomponenter.no/products/shimano-m445-hvit-bremsesett. Eller dette: http://www.sykkelkomponenter.no/products/shimano-deore-m596-bremsesett

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Da er det en fjorårsmodell de har stående. I normale butikker her hjemme må man gi 40% rabatt for å få solgt forrige generasjon sykler.

Eller, det som står på nettet pleier å være riktig: http://www.montaguebikes.com/swissbike-x70-mountain-folding-bicycles.html

 

Det er virkelig magert utstyr for den prisklassen..

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Se der, ja. Det står at x70 har hydrauliske bremser. Men websiden sier mekaniske. En ordentlig sykkelbutikk kan vel ettermontere på en liten time, så da sier du at du vil ha sykkelen med hydraulisk brems. Og ber om en pris på det montert. Alternativet er å be om avslag tilsvarende det bremsene koster løst og montere disse selv

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

 

:eek:

Hva skal jeg da velge ?

Lager man gear på Orust ? :blush:

Kan man få gear uten innerliner ? :giggle:

Sram - Moderne og virker bra en stund (bavaria)

Shimano - tyngre men virker lenge (regina)

Campagnolo - jålete men best (swan)

 

Tror ikke du trenger skifte girsystem. Hvis du skal skifte bør du jo mordernisere sykkelen og gå for tidelt bak. Dette blir ikke billig.. Skift strømper og wire, så virker det nok som nytt.

Der er nok ikke jeg tøff nok. 40-50 km/t er mer enn fort nok for meg.

Men elmotoren kutter vel ved 25? Så jeg ville jo ikke spart inn noenting ved elsykkel?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...