Jump to content

Sykkel i båt, hva er bra?


Bitteliten

Recommended Posts

Nå har endelig forhandlerene og produsent blitt enige om hvilke bremser X70 har, modellen har fått hydrauiske bremser i år og det er av denne grunn forskjellig informasjon rundt om. Produsenten selv burde jo vert de første til å oppdatere dette.

Men toget går fort nå om jeg skal få tak i en X70, har ikke mange dager igjen over here...

Link to post
Share on other sites

Testet X70 i går og sykkelen ble godkjendt, men modellen jeg forsøkte var utstyrt med mekaniske bremser så jeg feiget ut kjøpet. Hadde derimot Montague ettersendt hydrauliske bremser ville jeg kjøpt sykkelen. Dette kunne ikke Montague svare på fordi sjefene var på tur...

Så de ble det ikke sykkel i denne omgangen.

Ett tips til dere andre som vurderer Montague så er forskjellen mellom 18" og 20" ramme to ting, den ene er at den tykke delen av rammen er 3/4" lengre, den andre er at setefestet er høyere, vil tippe 7-8cm. denne forskjellen er også tilstede når sykkelen er sammenslått, altså får man ikke setet ned like mye på 20" som på 18" om plass skulle være avgjørende.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Sykkelen er blitt hellt fantastisk, takket være Sun Flyer sine råd !!

 

Dekkene er montert på originalfelger.

 

Andre forandringer jeg gjorde før dekkene og styrestam var:

- Nytt sete

- Pedaler som kan klikkes av, som gjør at sykkelen er enklere å få opp i bagen.

 

 

Nå vurderer jeg Lagoon også. :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Vi har også med oss sykkler i båten, og ønsker sammenleggbare pga plassen. Har kikket på Paratrooper Pro men synes det blir dyrt med to slike.

Har bestillt en kina ramme som vist på bildet, og tenker å flytte over alt utstyr fra min gamle Scott Scale 70. Ca 1200kr for rammen er verdt forsøket tenkte jeg... Hvis det duger blir det en billig "Montague" sykkel!

Denne rammen er av AL6061 og veier 2,5kg. Noen som vet hva en original Montague ramme veier?

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Jøss, hvor fant du denne?

 

Ser da veldig ut som en original montaguramme. Ser ut som den ikke har skivebremsfeste bak, bare så du er klar over det. Sjekk også hvor stor åpning det er i i bakgaffelen. 135 mm er standard. Tror vekten er den samme på min orginale ramme. Er jo ikke akkurat veldig lette disse syklene.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Kjøpt hos lille kineser gjennom aliexpress.com, det er vel Kinas svar på Ebay sånn ca... Masse fint skrot for en billig penge;)

Rammen har feste for v-brems og skivebrems, og åpningen i bakgaffelen er 135mm.

Veldig spendt på hva som dukker opp i posten etterhvert:) På bilder ser den hvertfall bra ut synes jeg!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...