Arne Hansen Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Noen som vet noe mer om saken ble anket eller ei? Jeg håper noen tar seg bryet med å redde skuta, hadde vært morsomt å åpna opp og sjekka hvor ille fuktproblemene i kjernematerialet er. Tror nok desverre at Ole Petter har helt rett i at trykk+masse skruehull = fuktig kjernemateriale. Er hele båten sandwich? Eller bare deler av den som dekk og andre detaljer? Det er vel som det blir sagt tvilsomt om dette kan bli en bra båt igjen. Men det er vel heller ikke umulig at båten klarer seg som den er med litt fukt i kjernen? Er det divinycell er det jo iallefall ikke snakk om noe organisk som råtner, hvis det er balsa så er det vel uansett lite oksygen tilgang så forråtnelsen går vel i værste fall langsomt? Kan man kanskje redde mye ved å borre mange små hull for å deretter tørke med en byggtørker? For så å senere kapsle det inn med sparkel og topcoat? Link to post
Nonsense Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Det blir fort frostsprengning hvis kjernematerialet er fuktig. Knaser muligens godt i denne til våren. Link to post
volvo_penta_ Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 For at motorene skal være brukbare igjen, må det ha blitt gjort en ganske omfattende jobb med en gang de kom til overflaten. Ser at det står de er fyllt med diesel, men hva med alt vannet i sylinderne? Fylles de med diesel slik at vannet fortrenges ut av blokkene? Motorene er jo fulle av vann i bunnpanne osv. også. Kan nok ikke være sikker på at disse motorene kan reddes, uten kanskje omfattende påkostninger som maskinering av sylindervegger, nye lager osv. Så bør vel ta med to nye motorer i regnestykket for ikke å gå på en smell her i tilfellet. Link to post
REM Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 I brukermanualen for engelskbygde båter finner mann snittegninger som angir sanwichmateriaer. Dette er jo typisk på store vektbærende horisontale flater. Skrog er typisk enkeltlaminat. Vet ikke hvor gammel denne båten er, men man skal ikke svært langt tilbake i tid før det var vanlig å benytte balsa i sanwichkonstruksjoner. Får du frostsprengning i slike bærende konstruksjoner, det være seg om det er benyttet balsa eller devinycell, skilles fyllmaterialet fra GRPén og du får svikt i underlaget. Ungene synes sikkert det er morro med et fjærende fordekk hvor de kan hoppe trampoline, pappa er vel av en annen mening vil jeg tro? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
logget av Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Hysj nå. Det koster ikke mange kronene å fikse denne båten. Husk at beløpet den selges for går i statskassa. Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Noen som vet hvor båten befinner seg? Link to post
DieselDahl Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Det ser ut som Kambo, Nysgjerrig eller interessert? Link to post
Bidevind Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Noen som vet noe mer om saken ble anket eller ei? ... Den er anket. Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Nysjerrig. Kunne tenkt meg å tatt noe bilder av klenodiet. Forsøkte å finne den i går da jeg likevel var i nærheten, men fant ikke stedet. Link to post
finnmarken Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Var det ikke Fuglevik Marina denne båten lå da? Link to post
GeirFrode Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 (redigert) Jovisst har du rett, finnmarken. Jeg har ikke fulgt med så nøye, og så bare at bildene var tatt på Kambo. En må nok litt sør for Moss for å finne den, ser det ut til. Men Fuglevik er heller ikke så vanskelig å finne. Aner ingenting om båten da befinner seg på land eller på vannet. Redigert 29.Desember.2011 av GeirFrode (see edit history) Link to post
Bitteliten Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 (redigert) Jeg har vært bortom den flere ganger. Sist jeg så den lå den innerst på Kambo Marina. Deter noen uker siden. Bildene er også fra samme sted Bildene i annonsen viser en katastrofe av en båt. Kjøper må være svært bevisst når han kjøper denne. Båten har trolig negativ verdi utover motorene, om de er mulige å få orden på. Redigert 29.Desember.2011 av Bitteliten (see edit history) Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Men ligger den på Fulgevik eller på Kambo? Jeg forsøkte å finne Kambo i går etter mørkets frambrudd, men fant ikke fram. På Fuglevik derimot er jeg godt kjent. Kunne tenkt meg å tatt noen bilder Link to post
Bitteliten Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 (redigert) Kambo ligger mellom Moss og Son. Kommer du fra Son så ta av til høyre rett før jernbanebrua ved Kambo stasjon. Kambo Marina A/S Marinabakken 51 1538 Moss Tlf: 69258865 Fax: 69258815 Redigert 29.Desember.2011 av Bitteliten (see edit history) Link to post
sunnseeker Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Båten selges inkl alle avgifter i budet. Budet på båten er nå 165000kr Link to post
puddingen Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 165k...?? :eek: Folk er gærne! Link to post
Snikende skeptik Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Hmm.. Noen som skal importere båt med tilsvarende motorisering uten å betale hk avgift kanskje? Link to post
Arne Hansen Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Svaap eller Chuck Norris kunne ha fiksa den båten der lett på noen uker...... Link to post
GeirFrode Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Jeg har vært bortom den flere ganger. Sist jeg så den lå den innerst på Kambo Marina. Deter noen uker siden. Bildene er også fra samme sted Men ligger den på Fulgevik eller på Kambo? Nå er jeg skikkelig forvirret. Jeg ser også at bildene er tatt på Kambo. Men det er Per på Fuglevik som står som selger i annonsen. Og hvor ligger båten? Nesten så jeg må ta meg en liten kjøretur.. Link to post
Ingar Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Svaap eller Chuck Norris kunne ha fiksa den båten der lett på noen uker...... Verste er at jeg tror det er sant, iallfall når det gjelder førstnevnte. Ift å gå løs på en falleferdig treskute blir dette en triviell jobb. Bare i deler så representerer vraket store verdier. Hva koster f.eks. en varmeveksler til de motorene? Det finnes sikkert en mengde utstyr ombord som er salgbart. Har man tilgang til rimelig transport og lagringssted er jeg ikke i tvil om at dette er det intr. prosjekt for rette vedkommende. Link to post
FjordHT Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Svaap eller Chuck Norris kunne ha fiksa den båten der lett på noen uker...... Mulig, men tror de trenger hjelp fra mackgyver Når de ikke får solgt den, kan de levere den i hagen hos meg Jeg tar den hvis jeg får den, så har jeg noe å bruke de neste 10 år på, omtrent som svaap... Link to post
Bitteliten Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 (redigert) Og hvor ligger båten? Om de har fått den inn i havna Fuglevik som slep er de gode. Jeg har bugsert en 25 foter inn der, og det var ganske trangt Jeg har ikke sagt noe om hvor den ligger, bare at den har vært på Kambo.... Redigert 29.Desember.2011 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Ingar Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Når de ikke får solgt den Noen som husker denne? Gikk altså for minst 320k, dessv. er annonsen fjernet, noen som kjenner dens videre skjebne? Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Om de har fått den inn i havna Fuglevik som slep er de gode. Jeg har bugsert en 25 foter inn der, og det var ganske trangt Jo takk. Har opplevd "trangheten" på Fuglevik noen ganger og tenkte det samme Får prøve en ny tur til Kambo. Er det åpent tilgjengelig der? Skal ikke ombord, men noen legendariske bilder å vise barnebarn en gang i framtiden kunne vært gøy å sikret seg Link to post
snorken Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Har jo fulgt med litt i tråden. Sank den i svensk farvann? Tenker på HK-avgiften. Hvis så, er det IF som må betale avgiften som innførte den til Norge? Link to post
Recommended Posts