Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Det tilkommer ingen avgifter på hk osv. båten er reg norsk med alle avgifter på bud vinner. Det båten ikke dekker av krav iht import,lagring heving osv er gutta som importerte den sin skål. Dette referert til mail jeg har fått fra selger

r.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Gjerne noen som har spurt om det før.

 

Men er denne båten CE merket?

Gjelder CE merkingen på en båt med slike ommfattende skader?

for om så er det bare å legge på tur for staten går jo god for at den er sjødyktig.

 

Om den ikke er CE merket har jo staten som oss andre ikke lov å selge den

 

mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Tja. Dette er et nytt og intr spørsmål som dukker opp her. ce merking skal jo også dekke miljøforskrifter osv?? skal sende en ny mail vedr dette til selger. Kan jo hende at du kjøper en ferdig tolla delebåt med motorer som du ikke får registret til bruk. Er usikker på om det er strengere krav når båten er større en 50ft??

Link to post
Share on other sites

Dette er en båt som har vert i Europa før kravet kom så det er ikke noe krav tl CE.

 

Aldrig noe problem og importere en båt som er byggd i et eu land.

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

Alle europeisk bygde båter etter 1998 er vel CE merket. Spørsmålet blir vel da hvilken årsmodell er det vi her snakker om. Eldre båter enn 1998-modeller kan vel fritt tolles inn i kongeriket uten CE-merke?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hørte nettopp en liten fugl som sang.

 

Da er dommen rettskraftig - etter at kompisene til 3x0178 droppet å anke. Opplysningene fra ham stemte altså ikke, jeg hadde nær sagt heller ikke på dette punkt. De som skulle spise hatter etc. kan mao. bare sette i gang.

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post
Share on other sites

Hørte nettopp en liten fugl som sang.

 

Da er dommen rettskraftig - ....

 

Vet ikke hvilke fugler du hører på men i flg sikker kilde så er ikke anken trukket.

Vedkommende burde vite dette og burde også være informert om det hvis det var tilfelle.

Link to post
Share on other sites

Men en fuktmåler kan man måle inntil 30mm tykkelse uten å ta hull. Om ikkje eg tar feil så har budgiver allerede målt heile båten OG konstantert at det kun er ubetydelig vannintrenging to plasser. ..

:thumbsup:

Ryktetråen dette vettu :fireworks1::fireworks3:

 

Kanskje budgiver har en båt som har brent litt i fremste cabiner, og har to strøkne motorer liggende?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

eller kansje det er de tiltalte som kjøper båten for og bruke den i en ankesak/rekonstruksjon??mulig jeg ikke tar feil

Nå tenker jeg fra levra.

Om det er tatt pant i båten på grunn av et økonomisk krav fra myndighetene, og tvangsalget bare bringer inn litt av kravet, -så ville vel myndighetene legge inn et nytt krav med sikkerhet i båten om denne kjøpes av de tiltalte.

Link to post
Share on other sites

kansje den kjøpes av en venn eller noe :confused:

 

Ja det er jo en mulighet.

Men du setter jo deg selv i et litt rart lys nå føler jeg, for du har jo i lang tid forsøkt å fremstille de tiltalte som ærlige mennesker, og nå insinuerer du på demmes vegne at de kanskje ikke er ærlige allikevel?

Link to post
Share on other sites

staten og if skal nokk få pengene sine dem men de får vente til saken er ferdig og ikke selge bevismatrialet før saken er ferdig.ved og selge båten så stikker de jo kjepper i hjula for gutta.de må ha båten som bevis vist de skall komme noen vei.er det galt at en venn kjøper båten for og hjelpe dem???????jeg har heller aldrig sagt at de er helt ærlige gutter men at dem ikke har gjort noe galt i dette tilfelle .det er vel ikke så mange som er helt ærlige når man ser nøye etter i sømmene

Redigert av 017801780178 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den var drøy Ole Petter er vel lov at venner kjøper båten ikke noe ulovlig det ... eller er du av en annen oppfatning av lovverket en vanlig lovlydig borger ..........hva som skjer i ettertid syntes jeg vi skal holde oss for gode til å spekulere i det er deres valg og ikke andre ..:fishing:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Det er vel slik at det er uten relevans for en sak om en tiltalt har vert uærlig tidligere eller ei. Det er vel om de tiltalte er skyldige i denne saken retten tar stilling til? At eventuelt en venn velger å kjøpe denne båten for å sikre bevismaterialet er uproblematisk å fullt ut lovlig. Om det er lurt av vennen å involvere seg såpass er en annen sak.

 

Nå er jo saken både anket og ikke anket, salget er stoppet men de tiltalte prøver å kjøpe båten? tror nok det er liv laga for denne tråden en stund til.

 

At en båt som har ligget 100 meter under havflaten i nesten et år har minimale fuktskader er litt vanskelig å tro men svært hyggelig for eieren/kjøperen, selv har jeg overhode ingen tillit til en slik måling med mindre den er utført av fagmann som leverer en skriftlig rapport som forklarer målemetodens nøyaktighet, målingenes funn å anbefalinger med hensyn til ev videre undersøkelse og tiltak mot skadene.

Link to post
Share on other sites

Uansett hva man måtte mene eller ikke mene, om det er anket eller ei:

 

Et faktum er at båten er avertert tilsalgs for at Staten og andre med tilodehavender skal få dekket sine tap (helt eller delvis).

 

Den er ikke lenger bevismateriale i saken mot 0178x3 sine venner. Rettsvesenet tillater ikke salg av bevismateriale i en sak før dom er rettskraftig.

Husk også at dere ikke må blande sammen en straffesak med andre saker slik mange har gjort på dette forum.

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...