Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Men handler ikke dette om to ting: Skal de dømmes for forsikringssvindel? Og/eller vil If nekte å betale ut erstatning? Det skal vel strenge beviser til å dømmes for svindel enn at If kan slippe unna å betale ut erstatning?

Link to post
Share on other sites

Her har du vel helt rett, å bli frikjent fra påtalemyndighetene er "lettere" enn å bli frikjent i en evt privat sak senere. Her er vel fetteren til Birgitte Tengs et bra eksempel, frikjent for drapet, men måtte i en senere erstatningssak betale oppreisning til foreldrene. Selv om han altså ble frikjent for det samme drapet tidligere. Sånn sett så kan de kanskje slippe fengselsstraff, men vil måtte dekke If sine utlegg i en senere privat rettssak.

 

Synes vi i forliten grad får innsyn i at de tiltaltes forklaringer har blitt til under veis i retten.Er det noen som vet noe om dette uten at jeg må spre bygdesladder?

Link to post
Share on other sites

bare og spørre det

Jeg har tidligere uttalt at jeg ikke tror saken blir anket og du har sagt at du snakker med de (den ene) tiltalte ofte, og at saken blir anket. Kan du bekrefte at saken er anket nå når ankefristen har gått ut?

Link to post
Share on other sites

Okay 0178x3. Hvorfor ble det ikke tatt kontakt med If og stadfestet hvilket tiltak de som et minimum krevde gjennomført,fulgt dette til punkt og prikke, og.. ikke minst dokumentert at dette var gjort ?

Hvorfor var det ikke en sikkringsmann ombord på slepet med samband ?

Hvorfor var det ikke et par pumper og et aggregat plassert ombord ?

Hvorfor var det ingen som hadde med seg en mob. lader når man etter all sannsynlighet skjønte at dette kom til å ta hele natten ? :confused:

Link to post
Share on other sites

enten blir dem dømt for forsikringssvindel, eller så må dem bli dømt for uaktsomhet! Måten dem har planlagt og gjenomført slepet på er veldig dårlig og lite gjenomtenkt! dem har hoppa over vesentlige sikkerhetstiltak. Det er helt klart at dem ikke får ut en krone fra IF! Har dem anka saken da? noen som har opplysninger?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

forklaringene til de tiltalte har ikke aviket 1 milimeter fra verandre eller blitt forandret på underveis.det har vært den samme forklaringen helle veien. like fra begge 2.og de er ikke tatt for noen som hels løyn. de har vell sittet i avhør ca 30 timer til sammen.hadde dem vært så dumme som enkelte sier her inne så hadde de ikke klart det mener nå jeg

Redigert av 017801780178 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

bare og spørre det

Flott, da spør jeg igjen om det jeg tok opp i innlegg 508. Bliss x har også tatt opp det samme:

 

Hvis polisen sier 1. august, hvordan kan da IF si 1. juli?

Dette lar dommen henge i luften til tross for at det har avgjørende betydning om økningen var trådt i kraft når slepet startet. Må da være enkelt å bringe klarhet i hva som er korrekt her??

 

Hvorfor fikk ikke retten klarlagt båtens verdi før den sank? Skal de tiltalte ha hatt noe motiv må jo verdien ha vært under det de evnt. kunne fått utbetalt, det være seg 1.5 eller 2 mill.

 

Det henvises til at en tilsvarende båt ble solgt på Mallorca for ca 4mill, men opplyses ikke om 'tilsvarende' innebærer at den også hadde vært under vann.

 

Etter mitt skjønn er det av avgjørende betydning om de tiltalte kunne fått en økonomisk gevinst av å senke båten.

Link to post
Share on other sites

Ja de skal anke, jeg har snakka med gutta...mye dritt prat her ute.

Da formoder jeg de gjorde det i går (fredag) som var siste frist og dermed har de anket.. Så enten har de alt anket så er dommen fra tingretten rettskraftig og de er skyldig..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Etter mitt skjønn er det av avgjørende betydning om de tiltalte kunne fått en økonomisk gevinst av å senke båten.

Nå er det neppe sent ut noen polise da dette normalt tar noe tid... Når en først forsikrer båten for 1,5, ett par dager for 2mill og 12 timer senere har båten sunket.. Selv tror ikke IF er raske nok til se ut poliser i posten med en slik hastighet... men kan ikke dokumentere det.

 

Den økonomiske gevinsten er vel rimelig klar etter mitt syn.. De tiltalte hadde på det tidspunkt båten sank betalt ca. 794000 kroner for båten og 160.000kroner for frakt betalt cash og ca. €10.600 via bank.. Samt ett eller annet for å sjøsette den i Strømstad.. Så de hadde betalt mellom 1.050.000 og 1,1mill på det tidspunkt da polisen ble hevet til 2 mill.. Så om de var uheldig og båten sank under slepet, så ville den økonomiske gevinsten vært på rundt 900.000 kroner, som i og for seg er penger det også ..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ja de skal anke, jeg har snakka med gutta...mye dritt prat her ute.

Det kan så være, -at enkelte innlegg kan oppfattes som drittprat. Men jeg tror du også vil finne mange innlegg med mye fornuftig innhold.

 

Jeg er glad for at saken ankes for hvis de er uskyldige så mener jeg de må frikjennes, og hvis de er skyldige så bør de få en strengere straff.

Link to post
Share on other sites

båten sank i jord så da må man jo betale moms og hk.

Huff da enda en strek i regningen det... hadde ikke båten bli tatt opp, så hadde de sluppet kravet om mva og hk avgift. Dette var da umåtelig trist da..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...