Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Vet ikke om det er noe nytt i forhold til denne Sunseekeren, men det ble dom i en annen sak med If. Skrev fiktiv salgskontrakt og forsikret båten. Tror dette var den båten som brant opp noen år tidligere. http://www.agderposten.no/nyheter/batsvindelen-grunnstotte-i-retten-1.7192140

 

Nå "heier" egentlig ikke jeg så veldig på If, ei heller noe annet forsikringsselskap for den del, men dersom det beviselig er forsikringssvindel så er det bra at de blir tatt.

Link to post
Share on other sites

Da ble utfallet som jeg trodde! Kan ikke skjønne at de kan tilføre saken noe mere i lagmansretten. Tragisk sak der en meget fin båt har gått tapt. Spørs jo om det ikke blir slutt med svindelforsøkene på en liten stund nå da ihvertfal. Tidligere brant jo en Grand Banks med samme folk involvert.

Veldig synd med at båten sikkert blir vraket

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Håper at det nå blir stille fra de som var "helt" sikre på at dette ikka var kjeltring. Mange mente mye i denne tråden, dette er skikkelige folk som er og stole på, osv osv osv.

 

Flott at disse kjeltringene er tatt og plassert der de høre hjemme, så har vel noen og enhver lært noe får vi håpe på. Synd for øvrig famile.

Link to post
Share on other sites

Begge anket, men mandag kom Borgarting lagmannsrett til at saken ble avvist, slik at dommen blir stående

:smash:

Virker å være en grei avgjørelse... Saken var vel rimelig klar i utgangspunktet, så det å belaste samfunnet med en anke virket noe merkelig..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

De har jo vært veldig uheldige disse gutta, da. Tror man får legge inn på arbeidslista til å gjøre sjøklart for sleping:

 

-sjekk alle gjennomføringer, ha plugger klar..

-skalk alle luker og ventiler

-ha nyladete batterier på alle kommunikasjonsmidler

-Ta med VHF-sertifikatet så man har lov til å bruke VHF

-unngå for dypt vann, det koster ekstra å heve båten da..

 

Uff, at man kan være så uheldige.....

 

:pray::confused:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

I Aftenpostens nettutgave kan en lese:

 

Da eldstemann nok skjønte at de risikerte å bli dømt, forsøkte hans advokat Ole Rickhard Holm-Olsen seg med at hans klient ikke skjønte at yngstemann kom til å senke båten bak hans rygg.

Nærmest en innrømmelse av svindel?

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sitat fra artikkel i Aftenposten:

 

Grunnen til at luksusbåten ikke kunne kjøres helt hjem til Sarpsborg på bil var at sjansen for å måtte betale toll nok var større om den sto på en lastebil over Svinesund enn hang i et slepetau rundt Hvaler.

 

Kan ikke huske at dette var en del av saken.

Er det et nytt moment som har dukket opp i ettertid eller fri fantasi fra journalisten?

Link to post
Share on other sites

Om det er fri fantasi eller ikke er vel ikke greit å vite... Men det virker jo ikke som disse to er blant de "skarpeste knivene i skuffen" så mulig de tiltalte har slengt litt for mye med "leppa" en eller annen gang, et eller annet sted. Kursendringen fra den advokaten var jo mildt sagt noe merkelig da anken ble avvist eller ville bli avvist. Spørsmålet er jo om advokatene får sitt honorar her da. De ville vel hatt større sjanse om de hadde vunnet frem med en anke.

 

Det som en også kan merke seg er følgende utsagn..

 

Omfanget av forsikringssvindel er usikkert, men ti prosent er brukt som anslag.

 

I så fall betyr det at norske båteiere urettmessig får utbetalt mellom 40 og 50 millioner kroner i året.

 

Dette betales av "deg og meg" i form av høyere forsikringspremie..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det var jo en klar inndirekte innrømmelse og en måte på å selv legge skylda på den andre

 

I Aftenpostens nettutgave kan en lese:

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Rent samfunnsøkonomisk er det nok de mange trygdemisbrukere/svindlere som er det største problemet, men har ikke tenkt til å oppfordre alle til å leke inspektør Snusen av den grunn. En angiver i hver boligblokk/kvartal minner litt for mye om det gamle Øst-Tyskland og Stasi.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Før vi synser og mener for mye om hvem som er et problem for samfunner bør vi gå i oss selv først.

Har vi oppgitt alt korrekt på selvangivelsen?

Har vi noen gang kjøpt svart arbeid?

Har vi smuglet over grensen?

Etter min mening er det den generelle aksepten i samfunnet for å snike bare litt som er det største problemet.

Redigert av dvil (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Uansett synsyng og prsonlige meninger er det en helt uakseptabel handling disse to har gjennomført! økonomisk rot med betaling frakt avgifter osv. meget tynne forklaringer om at mobileer var tom for strøm osv. Meget uansvarlig slep. Dette er personer som har gjort eller mistenkt for å ha svindlet før. Delvis inndirekte innrømmelse av han eldste for å prøve å få skylda på den andre! ikke kom å si at det ikke var en planlagt handling. Jeg stoler ihvertfall på det norske rettssystem. Når man snakker om så store summer synes jeg det er vanskelig å samenlikne med uærlighet i forhold til selvangivelse osv. Blir kvalm når jeg tenker på Navere, men det er jo en annen sak..

Tenk om alle båteiere skulle importert båter på samme måte? Synes ikke en slik handling og måten det er gjort på kan rettferdiggjøres på noen som helst måte! Her driver vi med vanlige lønnsintekter som prøver å følge samfunnets lover og regler, og så er det noen få kjeltringer som ødelegger for alle oss!

 

artikkel i Adressa

 

http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1812352.ece

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...