Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Hvor mange er det som peiler oljen på parkeringsplassen etter at bilen har vært på service. Eller i det hele tatt åpner panseret?

 

 

Det er rimelig mange der ute som ikke har mekanisk peil, uansett om en har eid 500 biler tidligere. De overlater gjerne alt til firmaer.

Og når et firma har utført preservasjon på motoren, og et annet sier at nå flyter båten på 3 dagen ved bryggen deres. Ja da er det noen som faktisk tror at det er sant.

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Hvor mange er det som peiler oljen på parkeringsplassen etter at bilen har vært på service. ....

 

For å relatere det til båtlivet...

Selvom det er jeg selv som foretar vårvedlikeholdet og ordner med skroggjennomganger og ventiler og båten forøvrig og vet hva som er gjort og ikke gjort, så sjekker jeg alltid om det kommer inn noe vann noe sted etter at båten er sjøsatt.

Hvis noe jobb er satt bort så ville jeg være ekstra forsiktig med akkurat dette.

Link to post
Share on other sites

det er bra att du passer på båten din.men gutta er ikke kjent for akuratt det :giggle:

 

sikker ikke alle som gjør som deg da.

 

 

hadde alle gjort som dem skulle så hadde ingen trengt forsikring for da hadde det ikke skjedd no

Redigert av sunseeker 62 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

det er bra att du passer på båten din.men gutta er ikke kjent for akuratt det :giggle:

 

.....

 

Det er noe av kjernen i hele saken.

At du/"gutta" ikke passer godt nok på båten gjør at forsikringsutbetalingene blir høyere enn de burde være.

Det gjør at vi andre må betale en høyere premie, og det er vi ikke interessert i.

Link to post
Share on other sites

 

Det er noe av kjernen i hele saken.

At du/"gutta" ikke passer godt nok på båten gjør at forsikringsutbetalingene blir høyere enn de burde være.

Det gjør at vi andre må betale en høyere premie, og det er vi ikke interessert i.

du trenger vell ikke forsikring du .du passer jo så godt på båten din så da kan det vel ikke skje no

 

kan du fortelle meg hvorfor har du forsikring på båten din??

Link to post
Share on other sites

...

kan du fortelle meg hvorfor har du forsikring på båten din??

Det jeg prøver å beskrive er et normalt båthold, som innebærer å ta vare på det en har og ikke utsette seg selv eller andre for unødvendige utgifter.

 

Forstå det den som kan..

Link to post
Share on other sites

det er jo sån demokratiet fungerer. kansje gutta betaler mer skatt en andre det er jo sån det er for at noen ska få trygda si fordi de har røyket på seg kols

 

det skulle vært straffbart det å eller ca 1 års fengsel :confused:

 

finnes jo ikke noe mer dumt en og røyke og det må andre betale for

Link to post
Share on other sites

Etter mange av dine innlegg tror jeg at jeg begynner å kjenne deg litt.

Avslutter herved videre diskusjon med deg.

ja verden er ikke stor men sån er det .vi tåler litt diskusjon vi skjebringer

Link to post
Share on other sites

det ble tatt førstehjelp på motorene i Frankrike .hva det inebærer vet1te jæ

Der betyr som regel at de er fylt med diesel. Om de ikke fåes igang rimelig omgående er de å anse som vrak eller bestefall totalrenovering.

Om de har blitt stående i uker eller måneder i frankrike er toget gått for easy fix og de er mest egnet som moringer.

 

Når man kjøper en 62 foter som har vært under vann med 2 x 800 hk MAN så er motorenes tilstand alfa og omega. Sitatet over med "vet ikke hva førstehjelp betyr" og så ikke en gang få det klarlagt er særdeles lite troverdig da nye motorer fort utgjør over 2 mill.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering.
Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg.

 


Der betyr som regel at de er fylt med diesel. Om de ikke fåes igang rimelig omgående er de å anse som vrak eller bestefall totalrenovering.
Om de har blitt stående i uker eller måneder i frankrike er toget gått for easy fix og de er mest egnet som moringer.

Når man kjøper en 62 foter som har vært under vann med 2 x 800 hk MAN så er motorenes tilstand alfa og omega. Sitatet over med "vet ikke hva førstehjelp betyr" og så ikke en gang få det klarlagt er særdeles lite troverdig da nye motorer fort utgjør over 2 mill.

i kontrakten mellom gutta og kjøper og finn anonsa sto det at motorer skulle være i orden
den kontrakten som ikke lenger fins
Link to post
Share on other sites

Og i avsnitt 9 fra Borgarting står det ; "Det fremgår videre av rapporten at gassutslipp av motorer var i god stand"

 

I tillegg så fremligger det en faktura for sjekk av bl.a lekkasjefrihet før slepet i Frankrike..

 

det har ikke jeg lest.kansje du surrer litt. nå må du huske at denne båten ble sunket i Frankrike muligens derfor de var kap

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Og da ble de selvfølgelig startet og sjekket ved besiktigelse eller tok du bare selgers ord for at de var i skjønneste orden etter å ha vært på havets bunn?

Og om de var i orden, hvorfor ikke kjøre den for egen maskin over grensen eller i det minste få de startet i strømstad?

 

Merkelig liten interesse for motorrommet etter å ha gått til anskaffelse av en synkeskadet SS62 synes jeg...

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

dagen før slepet ble aktrtdekket ryddet med hjel av 4 man motorrummet så ut som en katastrofe kanner garn tau federe batterier lå strødd sammen med olje vann .dette finnes det bilder av .gutta tokk en rask titt og lukket lukene og dro hjem

Slik jeg forstod deg tidligere så fikk de ikke sjekket motorrommet? Her synes jeg du er nær ved å skrive at gutta ble så skuffet over båten, motor/motorrom at de dro hjem, la en plan for slep og havari. Dette burde nok ikke ha skrevet dersom noen i den kommende juryen skulle finne på å lese her.

Link to post
Share on other sites

Og de tiltalte har også vitnet om at de ikke kom til motorrommet,mens du her vitner det motsatte..

 

Om ikke dommeren ser denne tråden så skal du nok se at aktor vet om denne og følger opp de minste avvik fra tidligere utsagn og vitnemål. Især når de kommer fra en angivelig god venn av de tiltalte.

 

dagen før slepet ble aktrtdekket ryddet med hjel av 4 man motorrummet så ut som en katastrofe kanner garn tau federe batterier lå strødd sammen med olje vann .dette finnes det bilder av .gutta tokk en rask titt og lukket lukene og dro hjem

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

dagen før slepet ble aktrtdekket ryddet med hjel av 4 man motorrummet så ut som en katastrofe kanner garn tau federe batterier lå strødd sammen med olje vann .dette finnes det bilder av .gutta tokk en rask titt og lukket lukene og dro hjem

Tror det er fordel for de tiltalte at du ikke uttaler deg mer om saken, du burde se selv at du roter deg utpå særdeles dypt vann med denne avsløringen, og du er ikke svømmedyktig..Siden den er motstridene til tidligere påstander... Det er bare en ting å si, at mugglukten er ennå sterkere enn før. :nonod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Og i avsnitt 9 fra Borgarting står det ; "Det fremgår videre av rapporten at gassutslipp av motorer var i god stand"

 

I tillegg så fremligger det en faktura for sjekk av bl.a lekkasjefrihet før slepet i Frankrike..

 

ja og det fra en raport som if har hentet i frankrike ja.der står det også at gutta henta og betalte 1 auro for båten.gutta har jo aldig vært i franc

Link to post
Share on other sites

"Gutta tok en rask titt og lukket lukene og dro hjem"

 

Det gjorde de altså kvelden før. Det var nok da de fant ut at denne båten ikke var noe å samle på og passet bedre på havets bunn. Jeg synes jeg har lest flere ganger at de ikke kom til motorrommet pga targabøylen lå oppå motorrommet?

 

Da må de jo ha sett at kjølevannsinntaket ikke var koblet til motoren. Og hvis man da ikke stenger ventilen, så kan det vel ikke være av noen annen grunn enn at man ønsker hele båten "dit peppern gror".

Link to post
Share on other sites

Så du sier at rapporten fra firmaet i Frankrike er falsk? Og hvor er kontrakten som du påstår er "borte" ? Ingen ved sine fulle fem roter bort en slik kontrakt.

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Slik jeg forstod deg tidligere så fikk de ikke sjekket motorrommet? Her synes jeg du er nær ved å skrive at gutta ble så skuffet over båten, motor/motorrom at de dro hjem, la en plan for slep og havari. Dette burde nok ikke ha skrevet dersom noen i den kommende juryen skulle finne på å lese her.

de fikk ikke sjekket rummet ved sjøsetting men 2/3 dager senere da dekket ble ryddet

Link to post
Share on other sites

Hadde de ikke dårlig tid?? og fikk ikke sjekket motorrommet på grunn av targabøylen?? Kanskje du bør bestemme deg snart for hva dere gjorde i Strömstad ?

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

vist dere har lest tråden helt fra begynelsen så har jeg forklart det tidligere .ingen som lyver her .møt opp i retten så får dere høre selv.og den kontrakten dem har rotet vekk har vel ikke noe og si .båten lå på finn.penger ble overført via bank og selger fra bergen sier at alt stemmer og poletiet sier det stemmer hva er da problemet

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...