Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Ok, ja da forstår jeg at det var skrekkelig mye arbeid å komme seg ned i motorrommet før slepet tok til. :giggle:

 

 

har du prøvd og flytte på en targa til en 62 fot den veier noen hundre kg og er ganske uhånterlig

Redigert av sunseeker 62 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

det ble ikke gjort ikke av gutta eller if /poleti

Nå som du har sluppet katta ut av sekken og endret navn til Sunseeker 62 (bombe) er det kanskje også på tide å slutte å kalle de tiltalte for "gutta" i 3. person. Jeg/oss er vel det riktige?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

har du prøvd og flytte på en targa til en 62 fot den veier noen hundre kg og er ganske uhånterlig

Det er den helt sikkert. Men å slepe en båt uten å ha kontrollert motorrom eller ha mulighet til å kontrollere hva som skjer der under turen er vel ikke akkurat veldig gjennomtenkt??
Link to post
Share on other sites

har du prøvd og flytte på en targa til en 62 fot den veier noen hundre kg og er ganske uhånterlig

Men ærlig talt så gjør man det likevel så lenge man vet at disse motorene har vært eller er koblet fra.

 

Ellers er jeg enig med REM. Du har jo også tidligere skrevet at "kansje jeg var der", så da kan du vel like godt bekrefte det?

Link to post
Share on other sites

Nå som du har sluppet katta ut av sekken og endret navn til Sunseeker 62 (bombe) er det kanskje også på tide å slutte å kalle de tiltalte for "gutta" i 3. person. Jeg/oss er vel det riktige?

vist alle andre på denne tråden bekrefter hvem dem er så ska jjæ gjøre det

Link to post
Share on other sites

Om det viser seg - jeg skriver om - at sunseeker 62 = 0178.....

Er den som noen nå mener han er, gjør han ikke seg selv en bjørnetjeneste nå da.

Mann komenterer vel ikke saker som man er innblandet i, og som har vært, og skal opp i rettsystemet igjen.

 

Min personlige mening er at det ikke er veldig gjenomtenkt.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Om det viser seg - jeg skriver om - at sunseeker 62 = 0178.....

Er den som noen nå mener han er, gjør han ikke seg selv en bjørnetjeneste nå da.

Det kan sikkert slå forskjellig ut. Jeg tror vel det hadde vært best om han ikke uttalte seg, enten han er en av de tiltalte eller om han er en som står de tiltalte nær. Det er vel det siste sunseeker 62 selv sier, eller?

 

Sunseeker 62: Du har jo veldig inngående kunnskaper om båten og det som skjedde. Det er vel ikke så veldig rart at noen av oss tror du var med?

Link to post
Share on other sites

Då har vi fått bekrefta (igjen) at ingen sjekka slange og ventiler før slepet starta.

Eg har vert krass og bestemt tidligere. Men no ser eg systemet bedre til å forstå at det kan være snev av uskyld hos de tiltalte, men bare når det skal skilles mellom strafferetslig skyld og rett på erstatning.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Ok, ja da forstår jeg at det var skrekkelig mye arbeid å komme seg ned i motorrommet før slepet tok til. :giggle:

Helt sikkert, den måtte jo løftes bort og veide sikkert noen få kg.. Det ville nok ta ett minutt eller to å fjerne targabøylen .. Det som er bra desto mer som de involverte uttaler seg her i tråden, jo mer sikker blir man på at de ikke hadde rent mel i lasten(slepet) da de la ut på slepet..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Uten å ha domspapirer tilgjengelig nå.. Var det ikke sånn at disse motorene ble konservert og startet etter forlis #1? Da er det vel vanlig at kjølevann og eksos er tilkoblet motor? Eller husker jeg feil?

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Uten å ha domspapirer tilgjengelig nå.. Var det ikke sånn at disse motorene ble konservert og startet etter forlis #1? Da er det vel vanlig at kjølevann og eksos er tilkoblet motor? Eller husker jeg feil?

Bare konservert (av autorisert merkeverksted hvis jeg forstod det riktig), men ikke forsøkt startet. Forstå det, den som kan!?

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

det stemmer.på ubåtfilmen som poletiet har ser man både targabøyle og motorrumsluken ligger ca 30 meter fra båten på bunn

For da forstår jeg hvordan de kan ha bøyd slangen ned slik at den tok inn vann. Det er jo bare å legge noe tungt over slangen, f. eks en stein, som man har bundet et tau i. Når det har kommet nok vann inn er det enkelt å dra opp det man han lagt over slangen, så vil eksosinntaket som var kappet, fortsette å ta inn nok vann til at båten går under.

 

Kan det ha foregått omtrent slik sunseeker?

Link to post
Share on other sites

Mente det sto at de var startet og utslipp var ok?

Jeg har lest under halvparten av innleggene, men mener å ha lest et innlegg der hvor det eksplsitt stod at motorene ikke ble startet.

 

Dette er en relevant sak. Det høres merkelig ut, men det kan jo være aktuelt å kutte eksos ifbm tilbakeføring av kjølevæske ved kjøring av motor på land? Det er ikke gitt at man kobler slange mellom motorens kjølevannsinntak og skroggjennomføring ved kjøring av motor på land - men det er sikkert andre enn meg som vet bedre hvordan et profesjonelt verksted ville gjort denne jobben.

Link to post
Share on other sites

Skal lese igjennom dommen fra Borgarting senere. Mener det sto at utslipp var ok. Og da må jo nødvendigvis motorer være startet.

 

Og i tilfelle at de har gjenbrukt kjølevann så hadde vel begge motorers slanger vært kappet?

 

Redigert av Banarne (see edit history)

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Helt sikkert, den måtte jo løftes bort og veide sikkert noen få kg.. Det ville nok ta ett minutt eller to å fjerne targabøylen .. Det som er bra desto mer som de involverte uttaler seg her i tråden, jo mer sikker blir man på at de ikke hadde rent mel i lasten(slepet) da de la ut på slepet..

Uansett vil jo ikke retten inn på dette forumet å lese vel? det vi skriver her inne har vel minimal påvirkningskraft. Selv om de fleste av oss her inne har lest de offentlige dokumentene fra saken, så vil nok ikke retten ha noen interesse av å se hva "kompisen" til gutta boys eller vi andre tullingene skriver her inne! :smiley:

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

For da forstår jeg hvordan de kan ha bøyd slangen ned slik at den tok inn vann. Det er jo bare å legge noe tungt over slangen, f. eks en stein, som man har bundet et tau i. Når det har kommet nok vann inn er det enkelt å dra opp det man han lagt over slangen, så vil eksosinntaket som var kappet, fortsette å ta inn nok vann til at båten går under.

 

Kan det ha foregått omtrent slik sunseeker?

Min teori er at en finnhval nettopp hadde inntatt frokosten like før de kom slepende forbi. Ved et uhell blåste den ut vannet(60000liter) over båten.

Link to post
Share on other sites

Ja, det er nok det som har skjedd, men det tok de nok ikke sjansen på å si. Det ville jo vært for utrolig til å være sant, i motsetning til de tiltaltes forklaringer som jo virker veldig troverdig.

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg kjøpt en båt jeg viste hadde vært senka på forhånd, og to flotte MAN motorer er det eneste av sikkelige av verdig ombord, så hadde jeg nok sørga for at dem stod i et maskinrom uten vann i Strømstad, sjekka konserveringa og om mulig starta dem..Vil tro disse motorene er ødelagte nå og dem som eier båten nå har vel aldrig tenkt å få starta dem heller..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Uansett vil jo ikke retten inn på dette forumet å lese vel? det vi skriver her inne har vel minimal påvirkningskraft. Selv om de fleste av oss her inne har lest de offentlige dokumentene fra saken, så vil nok ikke retten ha noen interesse av å se hva "kompisen" til gutta boys eller vi andre tullingene skriver her inne! :smiley:

Det er jeg enig i, men If sin utsendte har kommentert i denne tråden tidligere.. .etter den første dommen i tingretten iallefall.. Om han har epost varsling på er uvisst.. eller om han fortsatt jobber for If er også uvisst ..

 

Fordelen med slike forum er at en kan delta i debatter, synes og mene hva man vil om sakene som diskuteres.. Så lenge man ikke nevner navn(også firma) på de som er involvert i sakene.. Men i dette tilfelle så er jo IF nevnt siden de tok initiativet med å gå ut i pressen med saken

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Om han har e-postvarsling så har han ihvertfal ganske full innboks!.. han gjør vel rett i å tie antar jeg, fordi denne saken jeg trodde var banalt enkel og sa seg selv, etter IF gikk bastant ut i media og sa svindel, så har den jo eskalert lit og gått over en veldig lang periode!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...