FLS Svart igår klokken 10:08 Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:08 Hei! Er det noen som kjenner høyden fra kjøl til targa på Viksund St Cruz 340 fb? Gjelder evt transport på vei. Hva blir høyden om man legger ned targabøylen? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart igår klokken 10:11 Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:11 Stella Ulefoss skrev for 21 timer siden: Jeg trenger ny aksling til båten. Prøvde å rette akslingen ,men det ble ikke bra. Av nysgjerrighet, hvordan gjorde du denne rettingen? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Stella Ulefoss Svart igår klokken 11:03 Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:03 Petter Aas på Heista Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18 timer siden FLS skrev for 8 timer siden: Hei! Er det noen som kjenner høyden fra kjøl til targa på Viksund St Cruz 340 fb? Gjelder evt transport på vei. Hva blir høyden om man legger ned targabøylen? Jeg har målt 4,2 m fra vannet opp til topplanternen. Så kommer omlag 1 meter under vannlinjen i tillegg. Som kanskje varierer om det er drev eller fast aksling. Ved å ta av metallbøylen med topplanternen (og eventuel radar/antenner) så kan man spare omlag en halvmeter. Og så kan man kanskje spare litt ved å demontere selve targabøylen, men ikke mye pga høyden på vindskjermen. Men transport etter vei blir vel også vanskelig pga bredde på 3,5 meter? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Andora Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Min 360 målte 4,95 m på semitraile med targabøyle demontert.målt fra bakken til vindskjerm på fly som da bli høyeste punkt. Sitér dette innlegget Link to post
FLS Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Brigg skrev for 2 timer siden: Jeg har målt 4,2 m fra vannet opp til topplanternen. Så kommer omlag 1 meter under vannlinjen i tillegg. Som kanskje varierer om det er drev eller fast aksling. Ved å ta av metallbøylen med topplanternen (og eventuel radar/antenner) så kan man spare omlag en halvmeter. Og så kan man kanskje spare litt ved å demontere selve targabøylen, men ikke mye pga høyden på vindskjermen. Men transport etter vei blir vel også vanskelig pga bredde på 3,5 meter? Takk for svar. Pga båtens mål blir det nok søknader og følgebil. Er targa festet med bolter og overkommelig å ta av? Sitér dette innlegget Link to post
FLS Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Andora skrev 3 minutter siden: Min 360 målte 4,95 m på semitraile med targabøyle demontert.målt fra bakken til vindskjerm på fly som da bli høyeste punkt. Takk for svar og bilde! Jeg er ikke erfaren med disse båtene, men kan jeg anta at 340 og 360 er å anse som like høydemessig gitt samme fremdriftsløsning? Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Ja meg bekjent er 340 og 360 like på høyden.tror det ligger mål på viksund siden på fb. Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Ja targa er festet med 2 m 10 bolter,en framme og en bak på hver side.jeg løsnet boltene å satte press oppover med en 2x4 fra badeplattformen,så skar jeg med en staney kniv i fugene samtidig som 2x4 ble strammet opp,når den førs løsnet i bakkant kom den veldig greit.planen er å lage denne hengslet så jeg slipper å demontere alt hver gang båten skal i opplag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.