Jump to content

Viksund St.cruz-tråden

Brigg

Recommended Posts

FLS skrev for 8 timer siden:

Hei! Er det noen som kjenner høyden fra kjøl til targa på Viksund St Cruz 340 fb? Gjelder evt transport på vei. Hva blir høyden om man legger ned targabøylen?

Jeg har målt 4,2 m fra vannet opp til topplanternen. Så kommer omlag 1 meter under vannlinjen i tillegg. Som kanskje varierer om det er drev eller fast aksling. 

Ved å ta av metallbøylen med topplanternen (og eventuel radar/antenner) så kan man spare omlag en halvmeter. Og så kan man kanskje spare litt ved å demontere selve targabøylen, men ikke mye pga høyden på vindskjermen. 

Men transport etter vei blir vel også vanskelig pga bredde på 3,5 meter?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Brigg skrev for 2 timer siden:

Jeg har målt 4,2 m fra vannet opp til topplanternen. Så kommer omlag 1 meter under vannlinjen i tillegg. Som kanskje varierer om det er drev eller fast aksling. 

Ved å ta av metallbøylen med topplanternen (og eventuel radar/antenner) så kan man spare omlag en halvmeter. Og så kan man kanskje spare litt ved å demontere selve targabøylen, men ikke mye pga høyden på vindskjermen. 

Men transport etter vei blir vel også vanskelig pga bredde på 3,5 meter?

Takk for svar. Pga båtens mål blir det nok søknader og følgebil. 

Er targa festet med bolter og overkommelig å ta av?

Ja targa er festet med 2 m 10 bolter,en framme og en bak på hver side.jeg løsnet boltene å satte press oppover med en 2x4 fra badeplattformen,så skar jeg med en staney kniv i fugene samtidig som 2x4 ble strammet opp,når den førs løsnet i bakkant kom den veldig greit.planen er å lage denne hengslet så jeg slipper å demontere alt hver gang båten skal i opplag. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...