Jump to content

Prosjekt Shame of Arendal endelig igang.


TPBS-277

Recommended Posts

Endelig er prosjekt Shame of Arendal offisielt startet for alvor.

Råmaterialet til styrhuset er handlet inn og hentes om 3 uker.Så nå er det bare og få løftet ned Dorryen på hengeren sin og forhåpentligvis solgt ganske snart.

bilde82.jpg

Deretter er det og gyve løs med vinkelsliper og sjærebrenner for og fjerne alt av stål over dekksplatene og gjøre klart for montering av det nye styrhuset.

9878663314.jpg

Får prøve og legge ut en hel del bilder ettersom prosjektet skrider fremmover.

Redigert av TPBS-277 (see edit history)
Link to post

Da komm det ikke noen kranbil idag,så da fikk Dorryen et nytt strøk maling på skroget istedenfor og bli løftet ned på hengeren sin.Fikk ladet opp batteribankene etter vinteren og sjekket at det elektriske fortsatt virket som det skulle.Siden det ikke har blitt salg av den enda så tar jeg likegodt og tar vårpuss og bunnsmøring også slik at den kan selges sjøklar men for en noe høyere sum en i annonsen.

Tør ikke begynne og kutte for mye i ståldekket før den er løftet av så det var ikke mye stålarbeid som ble utført idag.Men det kommer en dag imorra med nye kran muligheter.

Link to post

Da kom den reddende engel med kranbilen idag og fikk løftet Dorryen av dekkshuset og ned på hengeren sin.

254477_10150282236835856_739735855_9499572_5787782_n.jpg

Samtidig løftet vi av motorroms luka og la den på fordekket så lenge.bilde06.jpg

motorluke.jpg

Den skal brukes som materiale til og fylle igjenn hullet etter gamle sturhuset når det fjernes siden den har rette buen på plate fra før.

Fikk ned en skrap kontainer til jernskrammel på morran idag til og lempe alt overskudds materiale jeg kapper av i.

Det ble ikke så mye kapping idag siden krana kom nå ikveld og det gjorde regnet også.Men når regnet har gitt seg imorra så er det ned og fjerne noen hundre kilo stål umiddelbart.

Link to post

Moder natur og værgudene er i det plagsomme humøret idag med regn og atter regn.Så noe fremdrift er det ikke blitt foreløpig idag iallefall.Følger med lengsel med på været.

Fremdrifts anlegget er avgjort.Det blir 3 stk Continental LDS-465-2 multi fuel motorer koplet på drev i hekken.Drevtypen er ikke helt avgjort enda.Men tips til gode drev til de motorene mottas med takk.De er på 200 hk ved 2800 omdreininger og 425 fotpund ved 2000 omdreininger.Max turtall er på 3050 omdreininger.

Det må jo selvsakt være noen arbeidsjærn av noen drev siden slitestyrke kommer langt i fremkant i forhold til fartspotensiale.

Jeg trenger hverken vannpumpe eller eksosporter i drevet.Heller ikke powertrim,men power lift er et must.

Hk i motorene er det jo selvsakt en stor risiko for at blir justert opp en god del om drevene tillater det.

Om det er singel eller duo prop er forovidt uinteresant bare de tåler litt juling i form av hart arbeid over lengre tid.

 

Jeg vil gjerne ha tips om gamle drevtyper som kan overhales,for og kjøpe nye drev kommer ikke på tale,men det blir eldre drev som overhales.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...