TPBS-277 Startet 13.Juni.2011 Del på Facebook Startet 13.Juni.2011 (redigert) Endelig er prosjekt Shame of Arendal offisielt startet for alvor. Råmaterialet til styrhuset er handlet inn og hentes om 3 uker.Så nå er det bare og få løftet ned Dorryen på hengeren sin og forhåpentligvis solgt ganske snart. Deretter er det og gyve løs med vinkelsliper og sjærebrenner for og fjerne alt av stål over dekksplatene og gjøre klart for montering av det nye styrhuset. Får prøve og legge ut en hel del bilder ettersom prosjektet skrider fremmover. Redigert 13.Juni.2011 av TPBS-277 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 denne prosjektet gleder jeg med til å følge, kan ikke bli annet enn vellykket Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Christel III Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Forstår jeg deg rett når jeg tror du skal sette den svenske campingvogna på dekket av båten som ligger under dorryen? Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
10ta9c Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
TPBS-277 Svart 13.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Ja den vogna skal monteres som et råmateriale til styrhus.Den blir innebygd under flybridgen og diverse ettervært som ting skrider fremm.Samt at et badebaseng blir integrert i fronten for en mere slak avsluttning av fronten ned mot dekket. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Er ikke sånne husvogner laget av tynne aliminiumsplater? Hvordan tåler disse sjøsprøyt over tid? Går ut fra at saltet gjør sin virkning på disse tynne platene? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TPBS-277 Svart 13.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Den avgjørende faktoren hær er overflatebehandling.Med rette lakken er ikke det noe nevneverdig problem. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Gleder meg til å følge dette prosjektet! Sitér dette innlegget Link to post
Leading Edge Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 ..... kan ikke bli annet enn vellykket Oh well.....Det var vel dagens optimist Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
TPBS-277 Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Da komm det ikke noen kranbil idag,så da fikk Dorryen et nytt strøk maling på skroget istedenfor og bli løftet ned på hengeren sin.Fikk ladet opp batteribankene etter vinteren og sjekket at det elektriske fortsatt virket som det skulle.Siden det ikke har blitt salg av den enda så tar jeg likegodt og tar vårpuss og bunnsmøring også slik at den kan selges sjøklar men for en noe høyere sum en i annonsen. Tør ikke begynne og kutte for mye i ståldekket før den er løftet av så det var ikke mye stålarbeid som ble utført idag.Men det kommer en dag imorra med nye kran muligheter. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Dette blir spennende. Har du noen skisser/tegninger over hvordan resultatet skal bli? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
TPBS-277 Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Som profil bilde med visse modifikasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
solono Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Blir fett Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Spennende TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
TPBS-277 Svart 15.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2011 Da ble det littegranne oppvarming av vinkelsliperen idag.Nå kommer vel kranbilen imorra og da blir det fart på sakene.Delmålet er og ha borte alt av overbygg iløpet av helgen siden jobben kaller på Søndag og da får jeg ikke gjort noe på 2 uker.Så det er bare og gi på. Sitér dette innlegget Link to post
Erato Svart 16.Juni.2011 Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 Herregud, for et prosjekt. Du må jo være en ukuelig optimist og litt gal for å starte et sånt prosjekt. Gleder meg til å se og høre mer om det. Sitér dette innlegget Link to post
TPBS-277 Svart 16.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 Da kom den reddende engel med kranbilen idag og fikk løftet Dorryen av dekkshuset og ned på hengeren sin. Samtidig løftet vi av motorroms luka og la den på fordekket så lenge. Den skal brukes som materiale til og fylle igjenn hullet etter gamle sturhuset når det fjernes siden den har rette buen på plate fra før. Fikk ned en skrap kontainer til jernskrammel på morran idag til og lempe alt overskudds materiale jeg kapper av i. Det ble ikke så mye kapping idag siden krana kom nå ikveld og det gjorde regnet også.Men når regnet har gitt seg imorra så er det ned og fjerne noen hundre kilo stål umiddelbart. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 16.Juni.2011 Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 Lov å spør Hvor båten holdet til hen ? Hadde vært gøy å tatt seg en tur en dag å sett hvordan ståa var Sitér dette innlegget Link to post
TPBS-277 Svart 16.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 den ligger i Arendal ved Solux boat. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 16.Juni.2011 Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 Jeg ville heller trodd at du sparer deg for mye jobb i fremtiden om du bygger styrehuset helt fra bunnen av, og ikke bruker campingvogna. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 16.Juni.2011 Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 Hva slags fartøy er dette? En gammel torpedofisker? Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
TPBS-277 Svart 16.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 Dette er et landgangs fartøy fra Svenske marinen.Transportbåt større.Eller populært kaldt 200 båter. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 Hei, godt å se du omsider er i gang. Var en stund bekymret over den slagside du hadde i vinter, men det har gått greit i isen? Liker forøvrig veldig godt mange av detaljene du har på bilde i profilbildet ditt Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 Kjempegreier at du er i gang! blir spennende å se! har du funnet noen fremdriftsløsning da eller? Du blir sansynligvis den første som setter en campingvogn på en båt hehe.. lykke til Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
TPBS-277 Svart 17.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 Moder natur og værgudene er i det plagsomme humøret idag med regn og atter regn.Så noe fremdrift er det ikke blitt foreløpig idag iallefall.Følger med lengsel med på været. Fremdrifts anlegget er avgjort.Det blir 3 stk Continental LDS-465-2 multi fuel motorer koplet på drev i hekken.Drevtypen er ikke helt avgjort enda.Men tips til gode drev til de motorene mottas med takk.De er på 200 hk ved 2800 omdreininger og 425 fotpund ved 2000 omdreininger.Max turtall er på 3050 omdreininger. Det må jo selvsakt være noen arbeidsjærn av noen drev siden slitestyrke kommer langt i fremkant i forhold til fartspotensiale. Jeg trenger hverken vannpumpe eller eksosporter i drevet.Heller ikke powertrim,men power lift er et must. Hk i motorene er det jo selvsakt en stor risiko for at blir justert opp en god del om drevene tillater det. Om det er singel eller duo prop er forovidt uinteresant bare de tåler litt juling i form av hart arbeid over lengre tid. Jeg vil gjerne ha tips om gamle drevtyper som kan overhales,for og kjøpe nye drev kommer ikke på tale,men det blir eldre drev som overhales. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.