Jump to content

Hurtigruten "Live"


880

Recommended Posts

ja dette med syd og nord var greit, men finnes det noe regelverk, forskrift eller annen retningslinjer for bruk av lydsignal?

Ja, se sjøveisreglene Regel-34 (som også Tintin refererte til ovenfor). Der står det også annen bruk av lydsignaler skal skille seg klart ut fra navigasjonssignalene.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Inne i Trollfjorden ligger det også et hus som ble bebodd av en enslig gammel dame til det siste. Hun hadde en avtale om at hun tente et lys hver kveld når en av de faste båtene gikk forbi for å vise at hun var i live/hadde det bra. Og selvfølgelig var det en kveld ingen lampe tent og damen var gått bort. Ble fortalt av mannskapet på Polarlys da vi var der inne for en ti år siden.

Det må være svært lenge siden. Var der inne på tur i 1985 (gikk gjennom Svartsund fra Sortland), og da var det ikke noe skikt hus der.

Den gamle kraftstasjonmaskinistboligen (langt ord) brant ned rundt 1980, men den var bygd for stasjonen.

 

Det huset som ligger innerst og sør i fjorden[/url]?

Hva er det rørsystemet som går til det huset?

Hører til kraftstasjonen. Ellers ser du rørgatene til stasjonen.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Endelig besøk i maskinrommet, det aller helligste og viktigste på et skip.

Det var rent og fint og oversiktlig.

 

Maskinistene fortjener ros for den formidable jobb som gjøres for å holde hele skuta i gang.

Ikke så glamorøst liv der, men interessant innslag i denne flotte realitydokumentaren :cool:

Link to post
Share on other sites

In case of emergency run like hell, tidenes beste skilt i et kontrollrom :thumbsup:

Sikkerhet er alltid høyt prioritert til sjøs. Men først en røyk :lol:

 

12308.jpg

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Da skylder dette programmet meg en hel masse søvn. Slo det på som litt bakgrunnstøy dagen derpå på lørdagsmorgenen og har sittet som fjetret siden det.

En liten komentar til disse idiotene som forsvinner under baugen. De er ikke så mange, det er bare noen få som får alle småbåtene til å se suspekt ut. Satt med hjertet i halsen da hurtigruten seilte opp Nærøysundet på en lørdagskveld for om det skulle dukke opp noen som var ekstrem og skjemme ut hjemplassen min, men kunne faktisk ikke oppservere noen våghalser der selv om det var ganske tett med båter.

 

Helgeland og Lofoten var også fantastisk!

Kjempeprosjekt NRK, tommelen opp!

Link to post
Share on other sites

Mandag ba politiet NRK om å få utlevert hurtigrute-opptak som viser kjøring med vannskuter rundt de to skipene, «MS Nordnorge» og «MS Trollfjord»

 

Nå vurderer de å starte etterforskning og vil studere nærmere bilder fra NRKs pågående seersuksess.

 

Sitat slutt : Helt riktig synes jeg.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Fantastisk program.

Blir mer og mer forbainna over at turistsjef og ordfører ikke kjente sin besøkelsestid i Trondheim!!

Rene 17.mai-stemningen oppover hele kysten.

Selv lille Risøyhavn hadde mere underholdning enn Trondheim.

 

Går Hurtigruta med dårlige regnskapstall etter dette stuntet, bør ledelsen skiftes ut! :yesnod:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Mandag ba politiet NRK om å få utlevert hurtigrute-opptak som viser kjøring med vannskuter rundt de to skipene, «MS Nordnorge» og «MS Trollfjord»

 

Nå vurderer de å starte etterforskning og vil studere nærmere bilder fra NRKs pågående seersuksess.

 

Sitat slutt : Helt riktig synes jeg.

 

Helt feil synes jeg.

 

Håpløst å bruke politiets midler på noe så tullete. De bør bry seg om kriminalitet istedet, ikke et par vannskutere.

 

KK

Link to post
Share on other sites

Så slik kjøring er ikke ulovlig / kriminellt mener du? :confused:

Billigste bevismiddel politiet kan få! De slipper utgifter til båt og bensin!

 

Har vi fått en lov om båtførerbevis, bør den håndheves.

Uvettig kjøring er også ulovlig.

Så hva er problemet? :rolleyes:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Så hva er problemet? :rolleyes:

Muligens noen som får kalde føtter etter diverse stunt foran baugen på Nordnorge. Mye klingende mynt i hente inn på denne maratonsendingen og mange som ikke får bruke båt på ei stund :flag_bp:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...