Jump to content

Hurtigruten "Live"


880

Recommended Posts

Litt interessant det med musikkvalget. Jeg synes de har vært ganske flinke til å velge låtskrivere og artister fra hvor de til en hver tid befinner seg (med en del unntak). Og nå er det Finnmark og joik (som ikke jeg heller har sansen for)som står på tapetet. Men Joikakaker er godt, vi har det av ogtil ombord i Trudelutt.

 

Ellers dukker minnene opp når det har blitt litt ruskevær på kysten. Husker fra Sanct Svithun for 50 år siden, at det var problemer med å gå i korridorene. Med bein nordavind inn på tvers måtte føttene kline seg helt inn til skottet på den ene siden, mens hodet subbet skottet på den andre siden. Passasjerene fikk ikke mye mat i seg de timene det sto på med Barentshavet inn på siden av båten!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ser på Facebook at de har mistet signalene fra baugkameraet...

Huff, det kameraet kostet visst 2,5 millioner!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

får unnskylde meg, men hva pokker er gøy med å sitte å se på baugen på Hurtigruta i 25 minutter++++, tror jeg trenger en forklaring. Sikkert noen som blir sure, men veldig langtrekkelig og for meg uaktuelt å se mere på

 

Har prøvd å se litt jeg også. Men herregud så kjedelig.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Tro det eller ei, men i morgen meldes det sol, 20 varmegrader og lett bris i Kjøllefjord. Været skifter fort nordpå! :thumbsup:EDIT, nå kan Kire slå på TV'n igjen, bare baug og sjø til mehamn nå :giggle:

 

ser litt på nå og faktisk :flag_bp: , veldig spennende filming fra baugen igjen, hihi

men jøss, landet vårt er jo vakkert, det skal sant sies

 

nå er det faktisk filmet skrått fra baugen også, trokke det er sant jeg altså

Link to post
Share on other sites

Yepp, mener å ha lest det et sted. Det er samme type som brukes i helikopter under Tour de France rittet! Og jeg tror nok det stemmer. NRK har alltid valgt det aller beste utstyr som kan skaffes og er kjent for det. Og selv kan jeg bekrefte det siste, da jeg jobbet 17 år i NRK Fjernsynets avdeling for service på lydutstyr. Det var mye lekkert utstyr jeg hadde loddebolten borti den gang.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og hva kan vi gjøre for å tilfredsstille denne herrens behov for avspredning, glede og annen moro? Bingo på lokalet?

 

Trenger heldigvis bare å bytte kanal. Kunne godt sett et 2 timers sammendrag , men ærlig talt å sitte inni et kamera som er festet på ei ferje, i time etter time i lange fjorder kan da ikke sees på som noe annet enn å få tiden til å gå.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Yepp, mener å ha lest det et sted. Det er samme type som brukes i helikopter under Tour de France rittet! Og jeg tror nok det stemmer. NRK har alltid valgt det aller beste utstyr som kan skaffes og er kjent for det. Og selv kan jeg bekrefte det siste, da jeg jobbet 17 år i NRK Fjernsynets avdeling for service på lydutstyr. Det var mye lekkert utstyr jeg hadde loddebolten borti den gang.

 

Lars H.

 

 

gud hjelpe meg, eg kunne ha kjøpt meg :crazy: en saga 315 hvis det var meg.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

på facebook er det en gruppe som heter "Vi som vil ha videre sending fra Kirkenes til Bergen" :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

gud hjelpe meg, eg kunne ha kjøpt meg :crazy: en saga 315 hvis det var meg

Ikke for lisenspengene vel? :cool:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hvordan skjønner alarmen at han sover? Må han kvittere et eller annet med visse mellomrom?.

Han må taste inn disse numrene ved et bestemt tidsintervall :wink:

 

Thenumbers.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...