Poseidon Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Før jeg nå helt avskriver et VHF kurs, så kunne det vært interessant å vite prisen på et slikt kurs. Med alt inkludert, materiell, eksamen etc. ++ Tja, godt spørsmål - som vanlig ok67... Min tanke var at hvis vi allikevel hadde en helgesamling, så var det en kjempefin anledning til å terpe 2-3-4 timer på VHF pensumet. Saken er at hvis man bruker noen kvelder på å lese i VHF-heftet, kombinert med nødvendig rettledning og svar på spørsmål via nettet - da er det ikke store kunsten å ta en eksamensgjennomgang og avlegge VHF-prøven når vi allikevel er samlet ..... Priser; læreboken kan bestilles på nettet og koster såvidt jeg husker NOK 300.- tilsendt fra Læremiddelforlaget i Sandefjord (www.lmf.no). Telenors gebyr er i år NOK 560,-. Det pleier å stige med ca 20 kroner på hvert årsskifte, men jeg har ennå ikke fått brevet med ny pris. Min pris i tillegg må nesten avhenge litt av antall deltagere, men hvis vi f.eks blir minst 10 stk - da kan jeg godt ta rettledningen på nettet, noen timers gjennomgang her i Stavanger og det administrative overfor Telenor for NOK 300.- pr pers. Når alt dette summeres, da burde VHF-sertifikatet komme fritt levert på døren for en totalpris som ikke overstiger NOK 1200,- så vidt jeg kan se..... Klinger dette fornuftig / fristende? mvh Poseidon poseidon (krøllalfa) welde.com Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Marwin Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Ser frem til starten på kurset!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Poseidon Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Ser frem til starten på kurset!! Hei Marwin, Ja, det gjør jeg også! Nå har vi 16 deltagere - og kan enda klare å få med noen flere. Første runde med kart, bøker og annet materiell pakkes i helgen. Tenk bare hvor kjekt det blir hvis nesten alle klarer å komme til Stavanger i mars for repetisjon, praksistur og eksamen Det ville virkelig bli baatplassentreff av superklasse! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Batdilla Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Har ikke meldt meg på for jeg har alt materiellet fra før. Og så ville jeg se ann opplegget først. Det er godt mulig jeg henger meg på også for å få det sparket jeg trenger for å fullføre puggingen. Går det greit at jeg avventer til siste liten og melder fra da? Når er siste liten forresten, for de som har lærebok/arbeidshefte fra før? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Tenk bare hvor kjekt det blir hvis nesten alle klarer å komme til Stavanger i mars for repetisjon, praksistur og eksamen Det ville virkelig bli baatplassentreff av superklasse! mvh Poseidon Da håper jeg at det blir første helga i Mars. Jeg reiser på jobb igjen 8. eller 9. Mars Hadde vært kjekt å fått brent noen bonus poeng hos Widerøe. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
ok67 Svart 2.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Nå har vi 16 deltagere - og kan enda klare å få med noen flere. Første runde med kart, bøker og annet materiell pakkes i helgen.Da har du jo noe å ta deg til med når båtplassen er nede for oppdatering av ny software. :lol: Kunne forresten være interessant å få en oversikt over hvor mange som er interessert i et eventuelt VHF kurs samtidig. Ser av prisen din at du regner med ca 1200 for det hele inklusive eksamen. Kan vel kansje være greit med en oppdeling av prisalternativene, materiel, eksamen, kurs? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 ...... Ser av prisen din at du regner med ca 1200 for det hele inklusive eksamen. Kan vel kansje være greit med en oppdeling av prisalternativene, materiel, eksamen, kurs? Hei igjen ok67, Mener du slik som jeg har gjort ovenfor: Priser; læreboken kan bestilles på nettet og koster såvidt jeg husker NOK 300.- tilsendt fra Læremiddelforlaget i Sandefjord (www.lmf.no). Telenors gebyr er i år NOK 560,-. Det pleier å stige med ca 20 kroner på hvert årsskifte, men jeg har ennå ikke fått brevet med ny pris. Min pris i tillegg må nesten avhenge litt av antall deltagere, men hvis vi f.eks blir minst 10 stk - da kan jeg godt ta rettledningen på nettet, noen timers gjennomgang her i Stavanger og det administrative overfor Telenor for NOK 300.- pr pers. Når alt dette summeres, da burde VHF-sertifikatet komme fritt levert på døren for en totalpris som ikke overstiger NOK 1200,- så vidt jeg kan se..... eller er det noe annet du har i tankene? mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Går det greit at jeg avventer til siste liten og melder fra da? Når er siste liten forresten, for de som har lærebok/arbeidshefte fra før? Hei Batdilla, det går sikkert greit og jeg er veldig ubyråkratisk men kan vi ikke sette årsskiftet som en grei frist? mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
ok67 Svart 2.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 eller er det noe annet du har i tankene? Jeg må vist pusse brillene.... Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 ...men kan vi ikke sette årsskiftet som en grei frist?OK for meg det. Hadde vært litt artig med en praksistur med Poseidon da... Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Hei Batdilla, det går sikkert greit og jeg er veldig ubyråkratisk men kan vi ikke sette årsskiftet som en grei frist? mvh Poseidon Dette er en veldig god idè. Har selv bruk for en oppfrisking av kunnskapene. Jeg har ikke fulgt så godt med på tråden, men vil det bli lagt ut en påmeldingslink med litt praktiske opplysninger her på forumet, eller må vi ta kontakt med deg direkte? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Poseidon Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Hei Arnstein, De aller fleste praktiske opplysningene vil du nok finne med å kikke litt tilbake i denne tråden. Men har du spørsmål så bare kom med dem. Påmelding kan du enklest gjøre til min mail poseidon(alfakrøll)welde.com mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 3.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2004 God kvelden gode båtvenner, Nå har jeg gjort klar "pakkene" med bøker, kart og diverse annet materiell til de fleste av dem som har hengt seg på. Dessverre hadde jeg bare 10 bøker på lager, noen få av de sist påmeldte deltagerne må derfor belage seg på å vente et par dager ekstra. Men jeg har 50 nye bøker i bestilling hos forlaget - så det er bare å melde seg på mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Baywatch Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 God kvelden gode båtvenner, Nå har jeg gjort klar "pakkene" med bøker, kart og diverse annet materiell til de fleste av dem som har hengt seg på. Dessverre hadde jeg bare 10 bøker på lager, noen få av de sist påmeldte deltagerne må derfor belage seg på å vente et par dager ekstra. Men jeg har 50 nye bøker i bestilling hos forlaget - så det er bare å melde seg på mvh Poseidon Fikk bøkene i dag. Ser spennende ut. Gleder meg til å gå i gang. Satser på å tjuvlese litt i julen Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Fikk bøkene i dag. Ser spennende ut. Gleder meg til å gå i gang. Satser på å tjuvlese litt i julen Hei igjen, Ja det var jo raskt ekspedert! Jeg har hatt kontakt med forlaget og de lovet at en ny sending med 100 bøker skulle gå til meg i løpet av dagen - så det er bare å melde seg på, nå har jeg garantert nok til alle både av bøker, kart og resten av materiellet mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
ok67 Svart 7.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2004 Da var bøkene annkommet Trondheim også. Da er i hvertfall julelektyren sikkret. Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 7.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2004 Ja bøkene kom til Høyanger også! Nå blir det pugging gutter!!!! Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 7.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2004 (redigert) Ja bøkene kom til Høyanger også! Nå blir det pugging gutter!!!! Intruder Kom til Toten i dag også... :-) Ble sittende å bla litt i boka og ser helt klart at det er mye å lære. Langt i fra uoverkommelig, men en insats må nok til... Tenker spesielt på navigasjonsbiten... Redigert 8.Desember.2004 av Hebbe (see edit history) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Marwin Svart 8.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2004 Da var bøkene annkommet Trondheim også. Da er i hvertfall julelektyren sikkret. Også kommet til Trondheims beste Vestkant (Spongdal) i går! Tidtrøyte i Jula! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Poseidon Svart 8.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2004 .... Langt i fra uoverkommelig, men en insats må nok til... Tenker spesielt på navigasjonsbiten... Jeg har sett mange fortvilede kursdeltagere som var på nippet til å kaste boken i femtevegg når de var på det mest forvirrede med misvisning og deviasjon, plusser og minuser som forandret seg hele tiden Men så har jeg også sett de samme deltagerne noen timer senere - da har de fått grepet på saken og "retter kurser" som om de skulle være fullbefarne styrmenn. Herlig, herlig - det er derfor det er så kjekt å holde på med disse kursene mvh Poseidon poseidon|at|welde.com PS Vi har fortsatt plass til flere deltagere, det er bare å melde seg på så kommer materiellet i posten - og vi starter for alvor 3. januar! DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Faxen Svart 9.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2004 Har akkurat sendt mail til Poseidon, med påmelding. Dette blir gøy. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Poseidon Svart 11.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2004 (redigert) Har akkurat sendt mail til Poseidon, med påmelding. Dette blir gøy. Hei Faxen, Påmeldingen er mottatt og bekreftet - og jeg gleder meg også helt spesielt til dette kurset. Idag har jeg forresten vært på sjøen fra morgen til kveld, med praksistur for Fritidsbåtskipperkurset, som man kanskje aner av bildet ble det en helt herlig dag - og imorgen er det ny tur med en ny gruppe! mvh Poseidon De lokalkjente vil også kjenne igjen det sundet vi passerer gjennom....... Redigert 11.Desember.2004 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Tugman Svart 11.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2004 Hei Faxen, Påmeldingen er mottatt og bekreftet - og jeg gleder meg også helt spesielt til dette kurset. Idag har jeg forresten vært på sjøen fra morgen til kveld, med praksistur for Fritidsbåtskipperkurset, som man kanskje aner av bildet ble det en helt herlig dag - og imorgen er det ny tur med en ny gruppe! mvh Poseidon De lokalkjente vil også kjenne igjen det sundet vi passerer gjennom....... Er det ved Tingholmen...? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 11.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2004 Er det ved Tingholmen...? Nei, vi var ved Tingholmen noen timer tidligere..... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Tugman Svart 11.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2004 Nei, vi var ved Tingholmen noen timer tidligere..... mvh Poseidon Med farten dampen din holder så er det vel ikke langt unna da... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.