Jump to content

Båtførerprøven som studiesirkel på Båtplassen ????

ok67

Recommended Posts

Før jeg nå helt avskriver et VHF kurs, så kunne det vært interessant å vite prisen på et slikt kurs. Med alt inkludert, materiell, eksamen etc. ++

Tja, godt spørsmål  -  som vanlig ok67...

Min tanke var at hvis vi allikevel hadde en helgesamling, så var det en kjempefin anledning til å terpe 2-3-4 timer på VHF pensumet.

Saken er at hvis man bruker noen kvelder på å lese i VHF-heftet, kombinert med nødvendig rettledning og svar på spørsmål via nettet   -   da er det ikke store kunsten å ta en eksamensgjennomgang og avlegge VHF-prøven når vi allikevel er samlet .....

Priser; læreboken kan bestilles på nettet og koster såvidt jeg husker NOK 300.- tilsendt fra Læremiddelforlaget i Sandefjord (www.lmf.no). Telenors gebyr er i år NOK 560,-. Det pleier å stige med ca 20 kroner på hvert årsskifte, men jeg har ennå ikke fått brevet med ny pris. Min pris i tillegg må nesten avhenge litt av antall deltagere, men hvis vi f.eks blir minst 10 stk   -   da kan jeg godt ta rettledningen på nettet, noen timers gjennomgang her i Stavanger og det administrative overfor Telenor for NOK 300.- pr pers.

Når alt dette summeres, da burde VHF-sertifikatet komme fritt levert på døren for en totalpris som ikke overstiger NOK 1200,- så vidt jeg kan se.....

Klinger dette fornuftig / fristende?

mvh

Poseidon

poseidon (krøllalfa) welde.com

Med vennlig hilsen POSEIDON

Ser frem til starten på kurset!! :yesnod:

Hei Marwin,

Ja, det gjør jeg også!

Nå har vi 16 deltagere   -   og kan enda klare å få med noen flere. Første runde med kart, bøker og annet materiell pakkes i helgen.

Tenk bare hvor kjekt det blir hvis nesten alle klarer å komme til Stavanger i mars for repetisjon, praksistur og eksamen  :wink:  Det ville virkelig bli baatplassentreff av superklasse!

mvh

Poseidon

Tenk bare hvor kjekt det blir hvis nesten alle klarer å komme til Stavanger i mars for repetisjon, praksistur og eksamen  :wink:  Det ville virkelig bli baatplassentreff av superklasse!

mvh

Poseidon

Da håper jeg at det blir første helga i Mars. Jeg reiser på jobb igjen 8. eller 9. Mars

Hadde vært kjekt å fått brent noen bonus poeng hos Widerøe.

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Nå har vi 16 deltagere   -   og kan enda klare å få med noen flere. Første runde med kart, bøker og annet materiell pakkes i helgen.

Da har du jo noe å ta deg til med når båtplassen er nede for oppdatering av ny software.  :lol: :lol:

Kunne forresten være interessant å få en oversikt over hvor mange som er interessert i et eventuelt VHF kurs samtidig. Ser av prisen din at du regner med ca 1200 for det hele inklusive eksamen. Kan vel kansje være greit med en oppdeling av prisalternativene, materiel, eksamen, kurs?

...... Ser av prisen din at du regner med ca 1200 for det hele inklusive eksamen. Kan vel kansje være greit med en oppdeling av prisalternativene, materiel, eksamen, kurs?

Hei igjen ok67,

Mener du slik som jeg har gjort ovenfor:

Priser; læreboken kan bestilles på nettet og koster såvidt jeg husker NOK 300.- tilsendt fra Læremiddelforlaget i Sandefjord (www.lmf.no). Telenors gebyr er i år NOK 560,-. Det pleier å stige med ca 20 kroner på hvert årsskifte, men jeg har ennå ikke fått brevet med ny pris. Min pris i tillegg må nesten avhenge litt av antall deltagere, men hvis vi f.eks blir minst 10 stk   -   da kan jeg godt ta rettledningen på nettet, noen timers gjennomgang her i Stavanger og det administrative overfor Telenor for NOK 300.- pr pers.

Når alt dette summeres, da burde VHF-sertifikatet komme fritt levert på døren for en totalpris som ikke overstiger NOK 1200,- så vidt jeg kan se.....

eller er det noe annet du har i tankene?

mvh

Poseidon

Hei Batdilla,

det går sikkert greit og jeg er veldig ubyråkratisk  :wink:  men kan vi ikke sette årsskiftet som en grei frist?

mvh

Poseidon

Dette er en veldig god idè. Har selv bruk for en oppfrisking av kunnskapene.  Jeg har ikke fulgt så godt med på tråden, men vil det bli lagt ut en påmeldingslink med litt praktiske opplysninger her på forumet, eller må vi ta kontakt med deg direkte?

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

God kvelden gode båtvenner,

Nå har jeg gjort klar "pakkene" med bøker, kart og diverse annet materiell til de fleste av dem som har hengt seg på. Dessverre hadde jeg bare 10 bøker på lager, noen få av de sist påmeldte deltagerne må derfor belage seg på å vente et par dager ekstra.

Men jeg har 50 nye bøker i bestilling hos forlaget - så det er bare å melde seg på :flag:

mvh

Poseidon

God kvelden gode båtvenner,

Nå har jeg gjort klar "pakkene" med bøker, kart og diverse annet materiell til de fleste av dem som har hengt seg på. Dessverre hadde jeg bare 10 bøker på lager, noen få av de sist påmeldte deltagerne må derfor belage seg på å vente et par dager ekstra.

Men jeg har 50 nye bøker i bestilling hos forlaget  -  så det er bare å melde seg på :flag:

mvh

Poseidon

Fikk bøkene i dag. :smiley:

Ser spennende ut. Gleder meg til å gå i gang. Satser på å tjuvlese litt i julen :cool:

Fikk bøkene i dag. :smiley:

Ser spennende ut. Gleder meg til å gå i gang. Satser på å tjuvlese litt i julen  :cool:

Hei igjen,

Ja det var jo raskt ekspedert!

Jeg har hatt kontakt med forlaget og de lovet at en ny sending med 100 bøker skulle gå til meg i løpet av dagen - så det er bare å melde seg på, nå har jeg garantert nok til alle både av bøker, kart og resten av materiellet :wink:

mvh

Poseidon

Ja bøkene kom til Høyanger også!

Nå blir det pugging gutter!!!!

Intruder

Kom til Toten i dag også... :-)

Ble sittende å bla litt i boka og ser helt klart at det er mye å lære. Langt i fra uoverkommelig, men en insats må nok til... Tenker spesielt på navigasjonsbiten...

Redigert av Hebbe (see edit history)

Båten har sin faste plass i hagen.......

.... Langt i fra uoverkommelig, men en insats må nok til... Tenker spesielt på navigasjonsbiten...

Jeg har sett mange fortvilede kursdeltagere som var på nippet til å kaste boken i femtevegg når de var på det mest forvirrede med misvisning og deviasjon, plusser og minuser som forandret seg hele tiden :headbang:

Men så har jeg også sett de samme deltagerne noen timer senere - da har de fått grepet på saken og "retter kurser" som om de skulle være fullbefarne styrmenn.

Herlig, herlig - det er derfor det er så kjekt å holde på med disse kursene :wink:

mvh

Poseidon

poseidon|at|welde.com

PS

Vi har fortsatt plass til flere deltagere, det er bare å melde seg på så kommer materiellet i posten - og vi starter for alvor 3. januar!

DS

Har akkurat sendt mail til Poseidon, med påmelding.

Dette blir gøy. :flag:

Hei Faxen,

Påmeldingen er mottatt og bekreftet - og jeg gleder meg også helt spesielt til dette kurset.

Idag har jeg forresten vært på sjøen fra morgen til kveld, med praksistur for Fritidsbåtskipperkurset, som man kanskje aner av bildet ble det en helt herlig dag - og imorgen er det ny tur med en ny gruppe!

mvh

Poseidon

Bilde

De lokalkjente vil også kjenne igjen det sundet vi passerer gjennom.......

Redigert av Poseidon (see edit history)

Hei Faxen,

Påmeldingen er mottatt og bekreftet  -  og jeg gleder meg også helt spesielt til dette kurset.

Idag har jeg forresten vært på sjøen fra morgen til kveld, med praksistur for Fritidsbåtskipperkurset, som man kanskje aner av bildet ble det en helt herlig dag  -  og imorgen er det ny tur med en ny gruppe!

mvh

Poseidon

Bilde

De lokalkjente vil også kjenne igjen det sundet vi passerer gjennom.......

Er det ved Tingholmen...? :rolleyes:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...