Jump to content

Hva hvis man må på do i en båt uten toalett?

Sjøogvind

Recommended Posts

Før det ble mer faste fasiliteter ombord i gamle seilskip og fiskefartøy hadde man gjerne en med pøs (bøtte) i båten, kalt "Siri", som var til det bruket.

Usikkert om navnevalget ble til fordi den første som benyttet navnet kjente ei som het Siri som var skikkelig drit, eller om navnet bare var en hyllest til kvinnen, kjær pøs, kjær kvinne. Hvem vet :giggle:

Skjite gjør man på land, men æ har da pessa over rækka fra æ va liten pjokk! Før "han" blei så stor at æ rakk over ripa, pessa æ i auskaret. Husk å tømme på le side... :P

Litt av en problemstilling! Men sånn er det når byfolk skal ut i naturen... :giggle:

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Jeg drev med roing i mine glansdager, og da universitetslaget var på treningssamling i - av alle steder - i Tessaloniki, så var det en av gutta i åtteren som hadde en sort arm som banket på der bak.

Hans løsning som ingen egentlig protesterte på, var å stoppe åtteren slik at han fikk hoppet overbord. Da han var ferdig, klatret han opp igjen, og vi fortsatte treningsøkten uten noe mer sagt om det. Selvsagt ble det sagt langt mer om det etterpå:-D

Og sånn "gikk no dagan"

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Tar på seg vesten før man setter seg på kanten, hva ellers?

Det ville ikke jeg ha godkjent ombord. En brun stripe nedover båtsiden og andre tanker jeg har.....

Før det ble mer faste fasiliteter ombord i gamle seilskip og fiskefartøy hadde man gjerne en med pøs (bøtte) i båten, kalt "Siri", som var til det bruket.

Vi kaller også en slik pøs "Siri", og jeg lurer på hvor navnet kommer fra.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...