Jump to content

Tine IV hilser til BP-venner


Astor

Recommended Posts

Lagt til av ingar (moderator):

Må dessverre meddele at Runo gikk bort den 19.august. De som ønsker å gi en kondolanse/siste hilsen kan benytte denne tråden.

----------------------------------------------------------------

 

 

Har fått i oppdrag av Tine IV, Runo Landvik, og takke alle dere som har sendt blomster og hilsner til han på sykehuset.

 

043.jpg

 

Vi kjenner Tine IV som en aktiv skribent her på BP i en rekke år. Han er sjelden borte fra forumet i flere dager, men nå sliter han med å få med seg det som kommer inn her på BP.

 

For noen uker siden var han og Øko (Runos kone Tone) på ferietur mot Sverige. Runo følte seg ikke i form. Han var svimmel og hadde sterke smerter i maven. De avbrøt ferien og dro hjem hvor Tone ordnet legetime. Runo har slitt med sterke smerter i mange år men nå orket han ikke mer.

Det ble konstantert alvorlig kreft med spredning til flere deler av kroppen. Han er nå innlagt på Sentralsykehuset i Vestfold til behandling. Han har fått tappet flere liter veske (8 liter x 2) ut av kroppen, to ganger. I går fikk han sin første cellegiftkur. I morgen skal han etter planen få reise hjem. Og nå venter han på beskjed om å få plass på Rikshospitalet.

 

Runo er en rødslig kar med mye humør. Mange kjenner båtvennen som den som tar i mot tampen i gjestehavna i Horten hvor han ofte lå med sin Princess 33. Han er av mange kjent som midtpunktet på Hortenstreffene under den store utloddingen. Nå kjemper den lysluggete Hortensgutten sin store kamp mot kreftcellene i kroppen.

 

Loveboat, rem og jeg besøkte Tine i dag på sykehuset hvor han møtte oss i rullestolen på røykeplass utenfor sykehuset hvor han satt sammen med andre pasienter i sommersola. I dag var humøret på topp. Familie og båtvenner var rundt han og han trivdes med det. Han ba meg informere båtvenner gjennom denne tråden slik at dere ikke lurte på hva som hadde skjedd. Han håper at det kan bli en tur ned i havna i morgen når han kommer hjem.

 

Jeg vil lese tråden for han gjevnlig inntil han igjen kan komme på nett i egen Tine IV signatur.

Vi holder tommelen opp for at Runo skal klare brasene denne gangen også!

 

Lagt til: Tone og Runo skulle til lørdag feire 100 års bursdag. De har begge nylig rundet de 50. Festen i båthavna er nå selvsagt avlyst. Inntil videre, sier Runo.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei Runo - dette var leit å høre. Men du er en hortenser som rir av det meste, så jeg føler meg sikker på at vi skal sees i gjestehavna titt og ofte. Mannskapet på MorMajor hilser til både deg og Tone og følger med på den tøffe ferden du har lagt ut på. Vi sees!

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Heisan Runo

Dette var triste nyheter. Men med ditt humør og den gledessprederen du er, så er det vel ikke mange som er bedre rustet en deg til å ta denne "kampen" som du selvfølgelig skal vinne. :thumbsup: Jeg regner med at du har alle oss på båtplassen i ryggen her. Stå på og bli helt bra igjen. God bedring.

 

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Hei Runo.. Detta klarer du.. bare stå på.. hang in there mate..

 

Gjør som meg, grav litt så finner du ekstra energi til å gi litt til..

2 skritt frem.. og ett til.. God Bedring fra oss alle små og store Ulv'er..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei Runo. Jeg kjenner deg ikke, men vi fikk en oppriktig hilsen og skryt fra deg og dine båtvenner når vi entret brygga en vakker sommerdag i 2009. Den oppmerksomheten var såpass ekte at den ble husket. I ettertid er jeg blitt oppmerksom på at denne personen var Runo og TineIV. Stå på videre!

Hilsen fra ex-RS Odd Fellow II.

Redigert av Frivakten (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Å få en slik melding kan knekke de fleste. Men slik jeg kjenner deg Runo,

er det ingen som er bedre til å takle det enn deg. Stå på!

 

Hilsen Trude og Lars

på Trudelutt

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Siste som forlater en er håpet. Gi aldri opp og stå på. God bedring Runo :flag_bp:

Har så lyst til å treffe denne Horten gjengen en gang, men føler meg litt ung i forhold til dere.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Hei Runo!

 

Vi har bare såvidt slått av en prat ved brygga i Fredrikstad (utenfor Båtbua) der du var sammen med Astor og Rem for noen år siden. Det var meg på Scooter`n

 

Det er veldig trist å høre at du sliter med sykdom.

Ønsker deg selvfølgelig god bedring og håper at du så raskt som mulig kan komme i bedre form igjen.

Som du kanskje har fått med deg har jeg også slitt med en del sykdom selv.

Det er viktig å ikke gi opp selv om det mange ganger kan være tungt. Det er lov å være trist og lei, men ikke å gi opp. Dette klarer du deg gjennom, det er jeg helt sikker på.

 

Det er kanskje ikke noe godt råd, men det jeg prøvde tenke når jeg hadde det som verst var at det alltid er noen som har det værre. Humøret kan svinge, men aldri gi opp kampen.

 

Med ønske om at alt ordner seg for deg!

 

MVH

 

OLPI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...