Jump to content

Tine IV hilser til BP-venner

Astor

Recommended Posts

Vet ikke om det er på sin plass å spørre om det, men siden jeg lurer så spørr jeg alikevell.

Hva med en liten innsamlingsaksjon til en krans med bånd + en BP vimpel til begravelsen hans?

F.eks sette inn 30 kr til Astor eller noen andre som skal i begravelsen hans?

Mulig å ordne?

Og at ved neste års Horten treff blåses det i hornet til samtlige til ære for Runo i 30 sek på et gitt tidspunkt?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Tror det er noen kroner igjen i kassa fra Hortentreffet. Runo har vært en pådriver i alle år til dette treffet. Mitt forslag er at det som er igjen i kassa går til støtte til Tone og tilskudd til begravelsen. Dette er mitt forslag. Hva sier treffkomiteen? Jeg forsto at årets treff ble det siste?

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Kondolerer. Veldig trist nyhet.

Har alltid lest Runos innlegg ekstra nøye. De var alltid lærerike, hyggelige og hjelpsomme. Vi var samtidig på Oscarsborg en gang, og jeg så han satt og kosa seg med kone og venner på bakdekket. Hadde veldig lyst å hilse på han. Som mange andre på forumet føler jeg at jeg kjenner han litt, selv om han ikke aner hvem jeg er. Men jeg turte ikke gå bort. Det angrer jeg på.

Mitt forslag er at det som er igjen i kassa går til støtte til Tone og tilskudd til begravelsen. Dette er mitt forslag. Hva sier treffkomiteen? Jeg forsto at årets treff ble det siste?

Enig - selv om jeg ikke har noe med det...

Dypeste kondolanser til de etterlatte.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Synes at pengene som er i Hortentreff kassa kan gies med god samvittighet til Tone m/fam.

Runo var alltid så hyggelig når vi kom på Hortentreffet, og husker hans gode humør og han ga virkelig alt (like blid). Vi var så heldige å få være der to år på rad, og i år kunne vi ikke pga Ulven sin sykdom. Skulle gjerne deltatt i begravelsen, men lang reisevei og jobb så lar det seg ikke gjøre.

Hvil i fred, Runo!

runo_3.jpg

Fra det første Hortenstreffet hvor Tine vant hovedgevinsten. En stolt kar!

Dette er tiden til å minnes en god båtvenn. Mange hilsner og tanker er sendt til Horten i disse dager. Før Runo gikk bort ble hilsner lest opp for han og han satte stor pris på sine båtvenner. Baatplassen.no betydde svært mye for Runo.

Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Og her to videosnutter fra siste Hortentreffet der hovedgevinsten i lotteriet var en sammenleggbar sykkel som Runo vant.

Og her litt mer video:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

dette er sterkt Astor og Lars...

En liten tåre i øyekroken her nå.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

For Runo var båtlivet noe av det beste han viste, det er det veldig liten tvil om. Møtte deg mange ganger på Oscarsborg, vi var faktisk i samme båtmagasinnummer med hver vår reportasje. Og jeg husker veldig godt da Runo kasta 150 kronestykker på bordet for å gjøre opp havneavgiften, det er slik man lager litt god stemning langs kysten. Båtliv er den beste medisinen for mange av oss og desverre var ikke den medisinen god nok.

Er det en som virkelig la sjela i baatplassen og i mange Gjestehavner så var det deg! Du hadde vel fortjent 4 striper på vimpelen din.

Selv støtter jeg Astor sitt forslag ang overskuddet fra Horten.

Hilmar og Hilmar 2

Redigert av Hilmar 2 (see edit history)

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

Meget trist læsning! Jeg sender tanker til Runos famile og venner.

Jeg har selv kræften inde på livet i nær familie, og hvis det er nogen trøst, så er det heller ikke nogen lykkelig situation at et sygdomsforløb trækker ud i årevis. Det slider på de pårørende men det er meget mere pinefuldt for den syge, der må se sit liv langsomt gå i opløsning. En pludselig død kan være chokerende, men en langsom, pinefuld død er ikke alternativet :sad:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...