Guest Kaptein Fredrik Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Jeg hadde ikke tid til å laste opp bilder og slikt i dag. Mye å gjøre med skolearbeid Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 17.September.2011 Del på Facebook Svart 17.September.2011 #52: Nå kommer en oppdatering med alle bildene jeg mangler å ha postet. Varmeapparatet ble demontert ut av båten. Det som er fuktig rundt det, er glykollekasjen Som dere så i filmen av motoren, så var det en løs matte over platene. Jeg skrudde av stållistene på dørkeplatene og skjærte til matten og skrudde på listene igjen. Bare for å se hvordan det vil bli med en ny matte for båt. Jeg var ute en tur i går og testet litt. Hadde med meg GPS, også kalt bilnavigasjon. Derfor kun KM/H Ikke bry dere om snitt fart. Maksfarten logget jeg opp til 12 knop.................... 11,7 knop I dag fikk jeg kjøpt litt snaks til Blir å bygge til en basskasse en dag Dere la kanskje merke til putetrekket på stolen på rommet mitt? Kjøpte også 2 lamper Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Et lite tips, hvis du bruker maskeringstape over område du skal skjære med stikksag, vil det ikke bli riper. Dette gjelder både på tre og glassfiberen. følger med tråden, dette ser bra ut. Når du monterer varmeren under trappa, pass på nok lufting. Lykke til. Hilsen en med 30 år bak seg på Øyeren. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Heisann Marida. Takk for tips:) Men jeg tror ikke jeg kan ha varmeren under trappa likavel, siden det blir feil sted å ta luften inn fra. Mulig jeg tar varmeren ett annet sted. I en benk eller noe sånt. Hvor bør den være mtp maksimal effekt? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 For å få mest mulig ut av varmeren bør det vel være kortest mulig luftslange. Denne kan isoleres. Ville vel muligens vurdert en varmer som gikk på diesel eller lampeolje. Da hadde du hatt nytte av den når motoren ikke går også. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Jeg kunne få en bensinvarmer av naboen. Kanskje den er noe å tenke på? Men jeg vil ihvertfall få reparert varmeren, og fortsatt hatt den i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Jeg ville styrt unna den bensinvarmeren. Nå har du jo ikke bensin ombord, ser ingen grunn til å dra dette oppi nå. Sjekk torget på finn i stedet. Til helga skal jeg ta ut min D3. Trengs en overhaling, nye glødeplugger osv, litt rust på festeskruene. Denne bytter i en billig recliner/"skinnstol" fra Europris. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 Var en tur ute på fredag med båten. Da testet jeg 2400 rpm og så hvor pent båten gikk da. http://www.youtube.com/watch?v=3HJl2fyi9BM&feature=player_embedded På GPS'n, så står det i KM/H, så her må det regnes om Nå har jeg vært litt i båten. Jeg har liten tid til båten de siste 2 ukene, men nå begynner jeg igjen Tenkte på å male/lakke motorrom+skott, og jeg ikke helt aner hvilken farge jeg bør ta. Kom med innspill, tips og råd PS: og ja, det skal ryddes opp i kabler og slanger Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 Blir ei flott skuta det her Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
index Svart 29.September.2011 Del på Facebook Svart 29.September.2011 Fin fart på 2400 rpm det! Godt og vel 8 knop. Tips til maling: Biltemas grå 2-komponent er nesten identisk med den originale fargen du har der. Jeg brukte denne hos meg, og synes det ble meget pent i motorrommet etterpå. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 29.September.2011 Del på Facebook Svart 29.September.2011 Jeg tittet litt på grå, men syntes det ble litt "kjedelig". Mulig jeg kjøper grå eller hvit. Takk for tipset :flag_bp: Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2011 (redigert) Jeg må bare beklage at bildene har blitt borte. Jeg jobber på spreng for å få de tilbake igjen, men ser ut til at jeg ikke får de inn med samme URL. Men ihvertfall en liten oppdatering nå. Båten ble løftet på land i dag. I dag kan jeg endelig erklære prosjektet igang Jeg mekket til krybba(var ferdigbygd, eneste var bare å vatre den opp.) Her ble'n løftet opp Veldig høyt, over foreningshuset Og nå har jeg slått mitt mål, større båt enn fattern sin(tresnekka med blå kalesje) :flag_bp: Ganske så diger båt når jeg ser den på land Så til neste steg i prosjektet. Og ja, som dere ser, så skal alt være strøkent Blir litt rengjøringsarbeide Det var alt for i dag. Blir mer jobb i morra Redigert 1.Oktober.2011 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 2.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2011 Følger spent med på prosjektet ditt og synes du gjør en god jobb . Underveis i tråden din er mange bilder borte og erstattet med en svart rute med en varseltrekant inni, har du slettet bilder eller er det bare jeg som ikke får se? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 2.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2011 takk for svar:) Det angående bildene mine, er at de ble borte fra pc'n og da borte fra nettet. Jeg la de inn på pc'n igjen og da fikk de ny URL adresse. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2011 Du må laste bildene opp til BP, da blir de værende i tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 3.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2011 (redigert) Jeg har fortsatt med navneskiltene. Siden jeg også er delvis trebåteier, så har vi masse rart av oljer til treverk. Bland de fant jeg noe som kaltes for Respekt. Jeg oljet inn 2 strøk med dekksolje nummer 1 Dagen etter: Så skal det oljes 4 strøk med dekksolje nummer 2. Resultet kommer på onsdag Så til motorrommet igjen. Skrubbet med zalo Jommen fant jeg igjen motorskiltet. Lå under all gugga i kjølsvinet. Fant masse rart i kjølsvinet. Lyspærer, sikringer, bolter, rustflak, lakkflak, slanger, kabler Jeg var innom Coop OBS BYGG og fikk de til å fargeskanne en liten bit. De fikk ikke noe ordentlig resultat opp siden fargen var blitt ødelagt pga varme og olje. Her er fargeprøvene som er nærmest. S 5040-B10G Redigert 3.Oktober.2011 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
båt tommy Svart 3.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2011 du fikk gjordt noe i dag ja. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2011 Jeg ville ha byttet de armerte plastslangene der, er de gamle kan de brekke av. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 4.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2011 Ja jeg skal bytte slangene. Hvis du ser på den ene slangen, så har de stripset sammen slangen med en annen slangebit. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2011 Motorlakk i eksakt rett farge får du hos din lokale Sabb forhandler. Veldig god lakk, tror jeg betalte 275,- for en halvliter. For min del har det holdt til å lakke to motorer... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Har vært i båten i mesteparten av dagen i dag. Har demomtert litt vannsystem og slikt, og har lakket maskinrommet+akselskott. Utstyret. Skikkelig lakkmaske må til også. Lakken. Biltema Polyuretan offwhite. Anbefales på det sterkeste mot den hvite de har Jeg kjenner allerede(inntil jeg lakket) at lukta har blitt bedre i båten også etter at jeg fikk opp den gørra i kjølsvinet. Det er alt jeg har gjort i dag Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Det der ble knall bra. Blir kanskje noe slikt på min også Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 men dette er første strøket bare, må male ett strøk til i morgen Også må jeg sjekke hvordan det har gått med navneskiltene, de har nå blitt oljet med siste strøket Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Jeg lakket ett strøk til i dag. Strøk nr 2 dekket mye bedre. Imens jeg var ferdig med å lakke, begynte jeg å montere opp denne lampa. Og jeg oppdaget Det må komme herifra Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 7.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2011 Ja, da kan du jo fremdeles vurdere å ta ut motoren. Ellers blir det helt konge Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.