Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt

Geir Hel

Recommended Posts

var kansje ikke tørr inni på første bildet, va å tømte den for minst tusen liter vann tidligere i dag, ja den har fått noen slag :-(

blir vel noen stropper og lastebil som kan få den litt opp for så å slenge ned noen pumper

Endelig båt igjen

Svaap, der eg såg det kom vann inn hadde ikke klart å sykke båten i dag uten tilsyn, så det har nok slått opp noe ekstra den stunden eg var vekke. er meldt samme vinden i morgen også ( laber bris 8ms) så det blir nok ikke forsøk på noe berging i morgen.

Endelig båt igjen

Vist det kan være en trøst så er du ikke alene i en slik situasjon. Fikk melding i kveld om at SEBI slett seg fra bøyen + anker og land-fortøyningene i ettermiddag. Stor ståhei for å berge henne fra dypet der hun la seg tilrette mot moloen og hogg godt mot denne. Pumper fra både her og der samt Redningsselskapet holder henne flytende til i morgen/dag for slep til Ulsteinvik for oppheising (20 tonn). Pumpevakter går kontinuerlig og her sitter jeg nede på Cyprus og avventer situasjonen fra vaktmesteren... Meget trasig situasjon.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

var kansje ikke tørr inni på første bildet, va å tømte den for minst tusen liter vann tidligere i dag, ja den har fått noen slag :-(

"Sykehistorien" forteller meg at noe var under utvikling. Hvis lensebehovet tiltar er som regel noe på gang.... Trist allikevel, lykke til med bergingen.

Midt oppe i det tragiske, var det siste bildet litt artig der to fendere som vanligvis henger ned en skuteside står rett opp et stykke ned i vannet!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

[quote name='Lars H.' timestamp='1318072306' post='1209874' litt artig der to fendere som vanligvis henger ned en skuteside står rett opp et stykke ned i vannet!

Lars H.

Kan ikke komme her å si at eg ikke tar fendrene opp :giggle:

Endelig båt igjen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...